Νοέμβρη μήνα παραμένουν χιλιάδες τα κενά εκπαιδευτικών!

Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές αποκαλύπτουν τις συνέπειες των συγχωνεύσεων

Τρίτη 16 Νοέμβρη 2021

Από τη μαθητική συναυλία στο Χαϊδάρι
Χιλιάδες διδακτικές ώρες συνεχίζουν να χάνουν οι μαθητές εξαιτίας των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς, παρόλο που είμαστε στα μέσα του Νοέμβρη, ήδη δυο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς... Παρά τις γενικευμένες και αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις, τα κενά παραμένουν ακόμα πολλά και οι προσλήψεις αναπληρωτών, που γίνονται με το σταγονόμετρο, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις χαμένες διδακτικές ώρες.

Στον Πειραιά, όπως καταγγέλλει η τοπική ΕΛΜΕ, «ακόμα και μετά τη Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών συναδέλφων, συνεχίζουν να χάνονται περίπου 2.500 διδακτικές ώρες (μόνο στη Γενική Εκπαίδευση - στοιχεία ΔΙΔΕ Πειραιά). Ακόμα και η Δ' φάση προσλήψεων, μέσα Νοέμβρη (72 Γενικής Εκπαίδευσης, 2 Μειωμένου Ωραρίου, 9 για τα Τμήματα Υποδοχής Μειωμένου Ωραρίου, 23 στην Ειδική Αγωγή) σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για να καλύψει τις παραπάνω ώρες.

Κοντεύουν Χριστούγεννα και υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν διδαχτεί ούτε μία ώρα σε συγκεκριμένα μαθήματα (ενδεικτικά αναφέρουμε Βιολογία, Φυσική Αγωγή). Δύο σχολεία Ειδικής Αγωγής στον Πειραιά λειτουργούν ακόμα με πεντάωρα, ενώ εκπαιδευτικοί για τα Τμήματα Υποδοχής προσλήφθηκαν τώρα (Δ' Φάση), παρότι τα προσφυγόπουλα έρχονται σχολείο από την αρχή της χρονιάς.

Στην Ειδική Αγωγή και ιδιαίτερα στην Παράλληλη Στήριξη, οι προσλήψεις μέχρι τώρα (στη Β' και Γ' φάση) ήταν κυριολεκτικά με το "σταγονόμετρο". Απόδειξη των μεγάλων κενών μέχρι σήμερα (δηλαδή των μαθητών που παρέμεναν μέσα στον Νοέμβρη χωρίς εξειδικευμένη βοήθεια και στήριξη) είναι ότι στη Δ' φάση - μέσα Νοέμβρη - προσλήφθηκαν 17 συνάδελφοι στην Παράλληλη, διπλάσιοι από όσους προσλήφθηκαν στη Β' και Γ' φάση μαζί», σημειώνει η ΕΛΜΕ Πειραιά.

Τραγικά τα αποτελέσματα των συγχωνεύσεων!


Μια τρανταχτή περίπτωση των δυσλειτουργιών που δημιουργούνται από τις αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις για το «μπάλωμα» των κενών και την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών έρχεται από το ΓΕΛ Σουφλίου, όπου η μετεγγραφή τριών μαθητών οδήγησε σε συγχώνευση των τμημάτων της Α' Λυκείου σε δύο, με 26 και 17 μαθητές, ενώ ανάμεσά τους υπάρχουν και μαθητές με διαγνώσεις που δικαιολογούν λιγότερους μαθητές στην τάξη.

Η συγχώνευση οδήγησε στη μετακίνηση εκπαιδευτικών, άφησαν μαθήματα α' ανάθεσης στο Γενικό Λύκειο για να καλύψουν κενά σε όμορα Γυμνάσια, με αποτέλεσμα να «διδάσκουν μαθήματα που δεν υπάρχουν ως ανάθεση στην ειδικότητά τους (ο βιολόγος διδάσκει Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, ο μαθηματικός διδάσκει Οικιακή Οικονομία). Εκτοτε, ήτοι από τις 01-11-2021, στο ΓΕΛ Σουφλίου το τμήμα Α3 δεν διδάσκεται τα μαθήματα Γεωμετρία, Βιολογία, Πολιτική Παιδεία, Πληροφορική και από τις 08-11-2021 το μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα τμήματα Γενικής Παιδείας Β1 και Β2 από τις 08-11-2021 δεν διδάσκονται τα μαθήματα Ιστορία και Φιλοσοφία και το τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών Βο3 από τις 01-11-2021 δεν διδάσκεται τα Μαθηματικά Προσανατολισμού», όπως καταγγέλλουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο Σύλλογος Γονέων και το 15μελές του ΓΕΛ Σουφλίου που αντιδρούν σε αυτή την κατάσταση. Τη διαμαρτυρία τους κατέθεσε ως Αναφορά το ΚΚΕ στη Βουλή.

Αντίστοιχα, προβληματικές καταστάσεις δημιουργούνται στο 62ο Γυμνάσιο Αθηνών, όπου υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν διδαχθεί αντικείμενα από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Το σχολείο ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη με εβδομαδιαία κενά 115 ωρών και μετά τους διορισμούς αναπληρωτών, τον Νοέμβρη, εξακολουθεί να έχει 40 ώρες κενά, ακόμα και με την επιχειρούμενη συγχώνευση.

Οπως καταγγέλλουν με κοινό τους κείμενο (που το ΚΚΕ κατέθεσε ως Αναφορά στη Βουλή) ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών, ο Σύλλογος Γονέων, το 15μελές Συμβούλιο του σχολείου, καθώς και τα ΔΣ της Ενωσης Γονέων της 3ης Δημοτικής Κοινότητας και της Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας: «Η κατάσταση στο σχολείο λόγω κρουσμάτων είναι μια καθημερινή πάλη με τη διασπορά και την εξέταση των μαθητών ολόκληρων τμημάτων μέσω RAPID TEST με συνεχώς αυξητικές τάσεις σε όλα τα τμήματα. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε νέα τμήματα μεγαλώνει τη διασπορά και καθιστά ανεδαφική την εφαρμογή του πρωτοκόλλου ανίχνευσης των κρουσμάτων»...