Πολύμορφες δράσεις στις 13 Δεκέμβρη κόντρα στις συγχωνεύσεις

Με κενά λειτουργούν ακόμα πολλά σχολεία

Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 2021

Από κινητοποίηση ενάντια στις συγχωνεύσεις στο Χαϊδάρι
«Κόντρα στις χρόνιες διεκδικήσεις γονιών - μαθητών - εκπαιδευτικών για αραίωση των μαθητών σε 15 ανά τμήμα, προκλητικά η κυβέρνηση συγχωνεύει σχεδόν 1.000 τμήματα σε όλη τη χώρα αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών σε 25 - 28».

Τα παραπάνω επισημαίνει η ΑΣΓΜΕ σε ανακοίνωσή της και καλεί Ομοσπονδίες, Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων να διοργανώσουν κατά τόπους πολύμορφες δράσεις διεκδίκησης από κοινού με μαθητές και εκπαιδευτικούς, την ερχόμενη Δευτέρα 13 Δεκέμβρη, μέρα πανελλαδικής δράσης ενάντια στις συγχωνεύσεις.

«Η κυβέρνηση συγχωνεύει τμήματα, υποβαθμίζει ή καταργεί σχολεία, όχι με γνώμονα τη μόρφωση και την υγεία των μαθητών, αλλά τη μείωση του κόστους για εκπαιδευτικό προσωπικό», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ, χαιρετίζοντας τις πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις που έχουν οργανωθεί το προηγούμενο διάστημα σε όλη τη χώρα, σημειώνοντας μάλιστα ότι «είναι χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων που έχει η δράση των οργανώσεων Γονέων, ότι υπάρχουν περιπτώσεις περιοχών που οι συγχωνεύσεις πάγωσαν λόγω της αντίδρασης γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών».

Πολιτική υποβάθμισης με ελλείψεις

Την ίδια στιγμή, παραμονές Χριστουγέννων οι ελλείψεις παραμένουν στα σχολεία, ενώ η αντιμετώπιση της μόρφωσης ως κόστους οδηγεί σχολεία σε περαιτέρω υποβάθμιση. Για τέτοια απαράδεκτη προσπάθεια υποβάθμισης του ειδικού Δημοτικού Σχολείου κωφών Πεύκης, με απομάκρυνση εκπαιδευτικών και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), κάνουν λόγο η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων. Σε κοινή τους καταγγελία σημειώνουν πως «η απομάκρυνση 3 ειδικών εκπαιδευτικών με πρόσχημα ότι είναι ακούοντες σε σχολή κωφών και 3 έμπειρων εργαζομένων του βοηθητικού προσωπικού, με πρόσχημα ότι είναι υπεράριθμοι, είναι πέρα για πέρα προκλητική, εχθρική για τα ίδια τα παιδιά και τους εργαζόμενους».

«Αλήθεια, δεν ξέρουν ότι στα σχολεία κωφών φοιτούν και παιδιά βαρήκοα, τα οποία μπορούν να αναπτύξουν την ομιλία τους, άρα θέλουν και εκπαιδευτές μη κωφούς; Δυνατότητα έτσι κι αλλιώς να αναπτύξουν την ομιλία τους έχουν και τα κωφά παιδιά», επισημαίνει η ΣΕΑΑΝ και θυμίζει ότι «η απαράδεκτη προσπάθεια υποβάθμισης του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου κωφών και βαρήκοων Πεύκης έρχεται 8 χρόνια μετά το κλείσιμο του πιο παλιού και πιο μεγάλου ειδικού σχολείου κωφών στους Αμπελόκηπους αλλά και ένα χρόνο μετά τη δημοσιοποίηση του Εθνικού Σχεδίου για την αναπηρία, που στο όνομα της δήθεν ένταξης και της συμπερίληψης, μιλάει ωμά για το κλείσιμο των ειδικών σχολείων».

Με κενά και ελλείψεις λειτουργούν στη Σχοινούσα τα σχολεία (νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις), καθώς δεν διαθέτουν εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και της Αγγλικής γλώσσας και δεν έχει αναπληρωθεί φιλόλογος στο Γυμνάσιο που βρίσκεται σε άδεια λόγω εγκυμοσύνης. Παράλληλα έχουν να αντιμετωπίσουν και την ελλιπή συντήρηση των κτιριακών υποδομών (κουφώματα, ασφάλεια του χώρου, είσοδο για ΑμεΑ, γήπεδο με χαλασμένο τάπητα κ.λπ.). Τα παραπάνω αναδεικνύει το ΚΚΕ με Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας ζητώντας να παρθούν μέτρα.

Στη Βουλή κατέθεσε το ΚΚΕ ως Αναφορά την επιστολή του Συλλόγου Γονέων μαθητών του 6ου Δημοτικού Σχολείου Πυλαίας, με την οποία ζητούν να μην προχωρήσει συγχώνευση με το 5ο Δημοτικό της πόλης. Οι γονείς, πληροφορούμενοι σχετική πρόθεση, καταθέτουν τις ενστάσεις τους προειδοποιώντας για τις παιδαγωγικές και λειτουργικές συνέπειες μίας τέτοιας απόφασης, με βασική την ασφάλεια των μαθητών.