«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Νέα σιωπηρή παράταση για το ξεπούλημα
Σάββατο 16 Φλεβάρη 2002

Σε ένα επιχειρηματικό παιχνίδι μεταξύ κυβέρνησης και επίδοξων αγοραστών, εξελίσσονται οι διαδικασίες ξεπουλήματος της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ). Η καθυστέρηση στην καταβολή των εγγυητικών επιστολών από την πλευρά του μοναδικού υποψήφιου αγοραστή, της κοινοπραξίας ΙΑS, με κύριο μέτοχο τον Π. Βαρδινογιάννη, για πολλούς θεωρείται εκβιασμός της κοινοπραξίας, προκειμένου η κυβέρνηση να αναγκαστεί σε ακόμα περισσότερες υποχωρήσεις.

Μέχρι αργά χτες βράδυ, όπως ανέφεραν πηγές από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών, η ΙΑS δεν είχε καταθέσει τις εγγυητικές επιστολές των 102 εκατ. ευρώ, ποσό που έχουν συμφωνήσει οι δύο πλευρές για την εξαγορά του 51% των μετοχών του ομίλου εταιριών της ΟΑ.

Μετά την εξέλιξη αυτή, η κυβέρνηση έδωσε νέα σιωπηρή παράταση - την τρίτη κατά σειρά - στις διαδικασίες για το ξεπούλημα της ΟΑ και αναμένεται να προχωρήσει σε επίσημες ανακοινώσεις στα μέσα της ερχόμενης βδομάδας.

Πάντως, ανεξάρτητα από την έκβαση των διαπραγματεύσεων με την ΙΑS, η κυβέρνηση έχει ήδη έτοιμο το σχέδιο για το μέλλον της ΟΑ. Το σχέδιο αυτό, όπως το παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, προβλέπει τον κατακερματισμό της εταιρίας, τη συρρίκνωση του πτητικού της έργου, τη δραστική μείωση του προσωπικού και των αποδοχών, καθώς και την αλλαγή - επί το χειρότερο - των εργασιακών σχέσεων. Ολα αυτά θα έχουν γίνει μέχρι το καλοκαίρι και όπως ομολογεί κυνικά ο Χρ. Βερελής, οι ρυθμίσεις αυτές «θα δίνουν τη δυνατότητα στους ιδιώτες μετόχους, είτε αυτοί είναι οι σημερινοί υποψήφιοι είτε κάποιοι άλλοι που θα εμφανιστούν στο μέλλον, να ελπίζουν σε συστηματικές κερδοφορίες για τα επόμενα χρόνια».

Οι τεχνικοί της ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ), με κεντρικό αίτημα να σταματήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΟΑ, εξήγγειλαν για την ερχόμενη Τρίτη τρεις 3ωρες στάσεις εργασίας (3 - 6 π.μ., 8 - 11 π.μ. και 7 - 10 μ.μ.), ενώ έχουν προγραμματίσει και γενική συνέλευση για να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

.