ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ
Μαρτύριο δίχως τέλος, με ευθύνη κράτους και του ομίλου - ιδιοκτήτη του δρόμου

Με ένα ...διχίλιαρο για «αποζημίωση» προσπαθούν να ξεμπερδέψουν από τη δίκαιη αγανάκτηση των χιλιάδων που έμειναν στα αμάξια τους σε συνθήκες ψύχους ακόμα και για 24 ώρες

Τετάρτη 26 Γενάρη 2022

INTIME NEWS

Από το μεσημέρι της Δευτέρας και για περισσότερες από 24 ώρες παρέμεναν εγκλωβισμένοι χιλιάδες οδηγοί στην Αττική Οδό, με την κυβέρνηση να μην είναι σε θέση να προσδιορίσει καν το πότε αυτοί οι άνθρωποι, ηλικιωμένοι, εργαζόμενοι, νέοι, οικογένειες με μικρά παιδιά, θα μπορέσουν να φτάσουν με ασφάλεια στα σπίτια τους.

Ο εγκλωβισμός ξεκίνησε στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα, αλλά επεκτάθηκε και σε άλλα σημεία.

Συνολικά 3.000 οχήματα και 3.500 άνθρωποι έζησαν έναν απίστευτο εφιάλτη, βυθισμένοι στο χιόνι και παγιδευμένοι στον δρόμο - βιτρίνα των «επιτευγμάτων» των επιχειρηματικών ομίλων και των «παραχωρήσεων έργου» από το κράτος. Κι όλα αυτά για ένα καιρικό φαινόμενο όχι απλώς αναμενόμενο, αλλά με τα μετεωρολογικά δεδομένα να έχουν αναλυθεί με κάθε λεπτομέρεια βδομάδες και μέρες πριν...

Χωρίς φαγητό και νερό, με τα καύσιμα να έχουν τελειώσει και πολλούς ανθρώπους - σύμφωνα με τις δικές τους μαρτυρίες - να φοβούνται ακόμα και για τη ζωή τους, οι ώρες περνούσαν σαν αιώνες. Κάποιοι εγκλωβισμένοι έφεραν στον νου τους την τραγωδία στο Μάτι, κάποιοι τη Μάνδρα... Και δικαιολογημένα συνειδητοποιούσαν ότι το κράτος, οι κυβερνήσεις, οι επιχειρηματικοί όμιλοι που διαχειρίζονται τον δρόμο, τους καταδίκασαν σε έναν απίστευτο εφιάλτη με κίνδυνο της ζωής τους.


INTIME NEWS

Μέχρι το μεσημέρι της Τρίτης είχαν απεγκλωβιστεί 1.800 οχήματα στη διάρκεια της νύχτας, ενώ 1.200 παρέμεναν εκεί. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού θεωρητικά ξεκίνησε αργά το απόγευμα της Δευτέρας με δυνάμεις του Στρατού, της Πυροσβεστικής, της αστυνομίας και του Ερυθρού Σταυρού, συνεχίστηκε όλη τη νύχτα και βρισκόταν σε εξέλιξη μέχρι και χτες αργά.

Οι περιγραφές ανθρώπων που παρέμεναν εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό προκαλούν ανατριχίλα. Αργά το βράδυ της Δευτέρας πήραν μία ανάσα ελπίδας από τα μέλη του ΚΚΕ που κατάφεραν να φτάσουν σε κάποια σημεία της Αττικής Oδού και πρόσφεραν νερό και τροφή.

Λίγη ώρα αργότερα, κατά τη διάρκεια της επιχείρησης απεγκλωβισμού, επικρατούσε ένα απίστευτο αλαλούμ σχετικά με το πού θα πάνε οι οδηγοί με τις οικογένειές τους. Αλλοι μεταφέρονταν με λεωφορεία σε «ασφαλή σημεία» σε κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής και παρέμεναν εκεί, εκ νέου εγκλωβισμένοι. Αλλοι μεταφέρονταν σε ξενοδοχεία ή κατάφερναν μόνοι τους να φτάσουν στο αεροδρόμιο και ξάπλωναν στα πατώματα.

Η ταλαιπωρία φαινόταν ότι θα κρατούσε μέχρι αργά, καθώς η διαδικασία απομάκρυνσης των οχημάτων συνεχιζόταν, με την εταιρεία να καλεί τους ιδιοκτήτες να συνεννοούνται με την Πυροσβεστική στο 199 για να παραλάβουν τα οχήματά τους.

«Πινγκ πονγκ» για τις (κοινές) ευθύνες τους

Στα πατώματα του αεροδρομίου πέρασαν την νύχτα οι εγκλωβισμένοι από την Αττική Οδό
Στο φόντο αυτής της απαράδεκτης κατάστασης, κυβέρνηση και «Αττική Οδός» αναλώθηκαν σε ένα πινγκ πονγκ αλληλομετάθεσης και τελικά συγκάλυψης των πραγματικών ευθυνών, που ανήκουν τόσο στην εταιρεία όσο και στο αντιλαϊκό κράτος, που με όλες διαχρονικά τις κυβερνήσεις φροντίζει να ενισχύει την κερδοφορία της από τη λειτουργία του ιδιωτικού δρόμου.

Το απόγευμα της Δευτέρας ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης ισχυριζόταν πως «η εταιρεία δεν κράτησε την υπόσχεσή της» να διατηρήσει τον δρόμο ανοιχτό και πως θα αναζητηθούν οι ευθύνες.

Αλλά και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου δήλωνε ότι «σχέδια, υποχρεώσεις, κινήσεις που θα έπρεπε να είχαν γίνει από τον παραχωρησιούχο δεν έγιναν, με αποτέλεσμα η κατάσταση σταδιακά να δυσκολεύεται, να εγκλωβιστούν οχήματα και από ένα σημείο και μετά, με το φαινόμενο να είναι σε εξέλιξη, τα πράγματα γινόντουσαν όλο και πιο δύσκολα μέχρι να φτάσουμε στο σημείο εκπόνησης του σχεδίου απεγκλωβισμού».

Η «Αττική Οδός» από την πλευρά της ισχυριζόταν ότι κλήθηκε να διαχειριστεί μεγάλο όγκο οχημάτων που βρίσκονταν ούτως ή άλλως στους δρόμους το πρωί της Δευτέρας, πετώντας το μπαλάκι και στην Τροχαία. Οπως ισχυρίστηκε, η διακοπή της κυκλοφορίας δεν μπορεί να αποφασιστεί αποκλειστικά από την ίδια αλλά σε συνεννόηση και με άλλους φορείς, όπως η Τροχαία.

Το βέβαιο είναι ότι η επικίνδυνη κατάσταση στον ιδιωτικό και πανάκριβο δρόμο το πρωί της Δευτέρας έχει τη σφραγίδα τόσο της κυβέρνησης όσο και της εταιρείας, η οποία συνέχισε να εισπράττει κανονικά τα διόδια από τους οδηγούς πελάτες, ακόμα κι όταν το πρόβλημα είχε αρχίσει να γίνεται εμφανές και μη διαχειρίσιμο.

Χτες το πρωί η κυβέρνηση με απίστευτο θράσος πανηγύριζε επειδή δεν είχαμε νεκρούς ή τραυματίες, και επειδή «αποφύγαμε κάτι χειρότερο»! Σε συνεννόηση μάλιστα με την «Αττική Οδό» προσπάθησαν να χρυσώσουν το χάπι της ταλαιπωρίας και των ευθυνών, ανακοινώνοντας αποζημίωση 2.000 ευρώ σε κάθε εγκλωβισμένο, με ευθύνη της εταιρείας, ύστερα από πρόταση του πρωθυπουργού.

Ταυτόχρονα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε ότι «θα επιβληθούν κυρώσεις στην εταιρεία, ανεξάρτητα από την αποζημίωση» και ότι τις ευθύνες θα διερευνήσει ειδική επιτροπή, δηλαδή επιτροπή κουκουλώματος των πραγματικών ευθυνών! Στην ίδια κατεύθυνση και σε μια προσπάθεια εκτόνωσης των αντιδράσεων, το βράδυ της Τρίτης ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Αττική Οδός» ανακοίνωσε την παραίτησή του.