Στο 77,97% η κάλυψη του συνολικού πλάνου
Στις πρώτες θέσεις της Οικονομικής Εξόρμησης είναι για άλλη μια βδομάδα η ΚΟ Εξωτερικού και η ΚΟ Αιγαίου έχοντας υπερκαλύψει ήδη το πλάνο τους, με 114,54% και 105,80% αντίστοιχα. Με «νύχια και με δόντια» η ΚΟ Κρήτης με 86,23% κατάφερε να διατηρηθεί στην 3η θέση μπροστά από την ΚΟ Δυτικής Ελλάδας που ακολουθεί κατά πόδας με 85,92%. Στην 5η θέση, με ένα άλμα περίπου 10%, ξανανέβηκε η ΚΟ Ανατολικής Στερεάς και Εύβοιας με 80,23%, αφήνοντας παραπίσω την ΚΟ Αττικής με 79,17%. Ακολουθεί η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας με 73,91% και από κοντά η ΚΟ Ηπείρου με 73,37%, καλύπτοντας μέσα σε μια βδομάδα ακόμη 11% από το πλάνο της. Ακολουθούν κατά σειρά οι ΚΟ: Δυτικής Μακεδονίας με 70,23%, Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης με 66,23%, Πελοποννήσου με 64,61% και Θεσσαλίας με 60,42%.
Η ΚΝΕ έχει καλύψει το 71,58% του πλάνου της, η ΚΟΒ του «Ριζοσπάστη» το 87,34% και η ΚΟΒ του «902» το 79,50%.
Παράλληλα, για άλλη μια χρονιά, στο πλαίσιο της Οικονομικής Εξόρμησης ξεχωρίζουν καθιερωμένες ή νέες πρωτοβουλίες των Κομματικών Οργανώσεων για την οικονομική ενίσχυση του Κόμματος, που αφορούν έναν πλούτο μορφών, όπως οι εκδόσεις ημερολογίων, η δημιουργία καλαίσθητων αντικειμένων κ.ά. Μέσα από αυτές αναδεικνύονται πρωτότυπα διάφορες πτυχές ιστορικού, μορφωτικού και πολιτιστικού περιεχομένου ενώ παράλληλα δίνουν ακόμη μια καλή αφορμή για την επαφή και επικοινωνία με ευρύτερο κομμάτι εργαζομένων και νεολαίας. Παρακάτω παρουσιάζουμε ενδεικτικά μερικές από αυτές.
Ετοιμες να εξαντληθούν όπως και τα προηγούμενα χρόνια είναι οι σκληρόδετες ατζέντες που έκδωσε η ΤΟ Βιομηχανίας της ΚΟ Αττικής για τη νέα χρονιά. Στις σελίδες τους, που αντιστοιχούν ανά μέρα του 2023 - εκτός των άλλων - μπορεί κανείς να βρει σημαντικά γεγονότα της ταξικής πάλης, της Ιστορίας του εργατικού και του κομμουνιστικού κινήματος που διαδραματίστηκαν τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Φέτος ένα από τα 4 διαφορετικά σχέδια που υπάρχουν στα εξώφυλλα είναι αφιερωμένο στα 80 χρόνια από τη μάχη του Στάλινγκραντ που ολοκληρώθηκε το 1943.
Στη φετινή της ατζέντα η ΤΟ Εκπαιδευτικών της ΚΟ Αττικής επέλεξε το θέμα να είναι η ιμπεριαλιστική εκστρατεία και η Μικρασιατική Καταστροφή θέλοντας να αναδείξει την ιστορική αλήθεια γύρω από τα γεγονότα εκείνης της περιόδου. Μέσα στις σελίδες της ατζέντας πριν από κάθε μήνα υπάρχει χρονολόγιο που απλώνεται από το 1914 έως τα τραγικά γεγονότα του 1922, ενώ αυτές είναι διανθισμένες από πλούσιο φωτογραφικό υλικό, με αποσπάσματα από λογοτεχνικά έργα και τραγούδια που φωτίζουν το κλίμα της εποχής.
Η Τομεακή Επιτροπή Καρδίτσας του ΚΚΕ εξέδωσε ημερολόγιο για το 2023 αφιερωμένο στη μνήμη του κομμουνιστή ζωγράφου Δημήτρη Γιολδάση, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων από τον θάνατό του, τον Φλεβάρη του 1993.
Ο Δημήτρης Γιολδάσης γεννήθηκε το 1897. Χαρακτηρίστηκε «κύριος εκπρόσωπος της αγροτικής τοπιογραφίας» αφού ασχολήθηκε αποκλειστικά με το τοπίο του θεσσαλικού κάμπου και τις δραστηριότητες του ανθρώπου. Αγάπησε τον ανθρώπινο μόχθο, την καθημερινότητα του απλού βασανισμένου ανθρώπου, το δίκαιο και την αλήθεια. Δεν έκρυψε ποτέ την ιδιότητα του κομμουνιστή.
Στα χρόνια της Αντίστασης βγήκε στο βουνό και δούλευε στη διαφώτιση και στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του ΕΛΑΣ, ενώ παράλληλα βοήθησε για τη λειτουργία των τυπογραφείων στο βουνό. Πρόσφερε πολύτιμες υπηρεσίες στον αγώνα του ΕΑΜ. Τη δεκαετία του 1940, κατά την Κατοχή, έζησε στη Ραχούλα, όπου ασχολήθηκε με την έκδοση του αντιστασιακού Τύπου ως αρθρογράφος, στοιχειοθέτης, σκιτσογράφος και εργάτης τυπογραφείου. Μαζί με άλλους ζωγράφους, έκανε τοιχογραφίες με τους ήρωες του '21, στο κτίριο του Εθνικού Συμβουλίου στις Κορυσχάδες, ενώ μετά τα Δεκεμβριανά συνελήφθη.
Το ημερολόγιο περιλαμβάνει ένα πολύ μικρό δείγμα από το τεράστιο εικαστικό του έργο. Πρόκειται για 13 αντίγραφα λιγότερο γνωστών πινάκων που τα πρωτότυπα κοσμούν τη συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης Καρδίτσας ή ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές. Ανάμεσά τους υπάρχουν χιονισμένα τοπία, αγροτόσπιτα, ανθρώπινες δραστηριότητες κ.λπ.
Για εξώφυλλο επιλέχτηκε μια εμβληματική προσωπογραφία του καλλιτέχνη και σε λεζάντα αναγράφεται το ιδεολογικό πιστεύω του που συμπυκνώνει την αντίληψή του για τους καλλιτέχνες και το έργο τους: «Πιστεύω ότι εμείς όλοι οι καλλιτέχνες και τα δημιουργήματά μας, καθώς και οι διανοούμενοι και επιστήμονες ανήκουμε στο λαό που μας παρέχει όλα τα αγαθά και τα μέσα να ζούμε και να δημιουργούμε».