ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ο «διάλογος» εντείνεται

... το ίδιο και οι αντιδράσεις

Παρασκευή 22 Μάρτη 2002

Από τη χτεσινή διαμαρτυρία φοιτητών έξω από το «Κάραβελ»
Με δόλωμα τούς εύηχους όρους «αξιολόγηση» και «ποιότητα» προωθείται το μοντέλο υποταγής των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης στις ορέξεις του μεγάλου κεφαλαίου κι ο ασφυκτικός έλεγχος αυτής της πορείας, από δομές κυβερνητικές και ευρωπαϊκές. Γι' αυτό το εγχείρημα μπαίνουν σε διάλογο και τα ίδια τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, συζητούν το πώς μπορεί να γίνει η αξιολόγηση, άλλοτε διατηρώντας αυταπάτες κι άλλοτε συμφωνώντας πλήρως με τις κυβερνητικές κι ευρωπαϊκές προτάσεις.

Μια πράξη αυτού του «διαλόγου» μεταξύ των ιδρυμάτων ξεκίνησε χτες και θα ολοκληρωθεί σήμερα, στο «Πρώτο Σεμινάριο» για τη «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση», που διοργανώνει στο ξενοδοχείο «Caravel» το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας (ΚΕΕ), το υπουργείο Παιδείας κι η ΕΕ. Υπάρχουν όμως και ισχυρές φωνές αντίστασης στην αξιολόγηση και τις συνέπειές της, που χτες εκφράστηκαν από φοιτητές και σπουδαστές που πραγματοποίησαν μαζική παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το ξενοδοχείο.

«15% για την παιδεία. Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση», έγραφε το πανό του συλλόγου φοιτητών του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, γιατί για την πραγματική αναβάθμιση των ιδρυμάτων χρειάζεται γενναία αύξηση της χρηματοδότησης και ανάλογος πολιτικός σχεδιασμός ώστε να παρέχουν ολοκληρωμένη επιστημονική γνώση και επιστημονική ειδίκευση. Οι φοιτητές αντιτάσσουν ότι δεν είναι η απουσία ενιαίου συστήματος αξιολόγησης που εμποδίζει την κυβέρνηση να καλύψει τις τεράστιες ελλείψεις των ιδρυμάτων, ενώ φέρνουν παραδείγματα από τα πορίσματα αξιολογήσεων που ήδη έχουν γίνει σε Τμήματα και που προτείνουν την προώθηση αντιδραστικών αλλαγών.