ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιβάλλει την έναρξη ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Ψηφίστηκε χτες στη Βουλή τροπολογία που επιταχύνει τις διαδικασίες. Την αγωνιστική απάντησή τους συζητούν οι εκπαιδευτικοί

Παρασκευή 20 Γενάρη 2023

Κλιμάκωση της επίθεσης στο όνομα της «βελτίωσης του τοπίου στην Εκπαίδευση» είναι η απάντηση της κυβέρνησης στα τεράστια ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί. Ετσι, χτες ανακοίνωσε πως την ερχόμενη βδομάδα ξεκινά η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, ψηφίστηκε χτες στη Βουλή από τους κυβερνητικούς βουλευτές τροπολογία που προβλέπει ότι στις περιοχές όπου έχει ήδη ολοκληρωθεί η επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, θα ξεκινήσει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με προτεραιότητα στους νεοδιόριστους, καθώς για το υπουργείο «η αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησής τους».

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, η αξιολόγηση στην Εκπαίδευση αφορά στη βελτίωσή της και έχει ξεκινήσει να υλοποιείται σε τρεις πυλώνες, με πρώτους την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και τη λεγόμενη «ελληνική PISA» που άρχισαν από πέρσι και τρίτο πυλώνα την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Ακόμα κι αν αφήσουμε στην άκρη ότι οι εκπαιδευτικοί γύρισαν την πλάτη στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και χρειάστηκε αλλεπάλληλα δικαστήρια και καταστολή το υπουργείο για να την εμφανίσει ως υλοποιημένη, γεννιέται το ερώτημα: Πού έχουμε δει βελτίωση άραγε στα σχολεία από την υλοποίησή της; Η απάντηση αυθόρμητα λέει «πουθενά», αφού τα σχολεία βιώνουν τεράστιες ελλείψεις, εγκατάλειψη υποδομών και υποχρηματοδότηση, οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν να κάνουν τη δουλειά τους σε ασφυκτικά οικονομικά πλαίσια και χωρίς ουσιαστική στήριξη, οι γονείς καλούνται να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να συμπληρώνουν τις ελλείψεις του σχολείου.

Πραγματική στόχευση της «αξιολόγησης» είναι να απαλλάξει το κράτος από τις δικές του ευθύνες και να δείξει ως ενόχους εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς για όλα τα προβλήματα του σχολείου, να ρίξουν το μπαλάκι της ευθύνης για τα οικονομικά του σχολείου στους γονείς και με τη βούλα του νόμου, να μετατρέψουν τελικά τον ίδιο τον εκπαιδευτικό σε έναν ιμάντα υλοποίησης αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, απόλυτα ελεγχόμενο, φοβισμένο και υποταγμένο.

Απέναντι στις παραπάνω εξελίξεις ήδη τα σωματεία των εκπαιδευτικών προγραμματίζουν την απάντησή τους μέσα από συλλογικές διαδικασίες. Το προηγούμενο διάστημα δηλώθηκε μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις η απαίτηση οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί να μονιμοποιηθούν μετά το τέλος της διετίας, καθώς ο διορισμός τους ήρθε μετά από χρόνια περιπλάνησης μακριά από τα σπίτια τους, στήριξης του δημόσιου σχολείου σε δύσκολες συνθήκες. Ξεκαθάρισαν παράλληλα πως δεν πρόκειται να επιτραπεί να μετατραπούν σε δούρειο ίππο για εφαρμογή της καταδικασμένης αξιολόγησης σε όλο τον κλάδο.

Οι ανακοινώσεις του υπουργείου απασχόλησαν τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΟΕ, κατά την οποία οι εκλεγμένοι με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» τόνισαν πως οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και αποτελούν αιτία πολέμου για τον κλάδο. Σε αυτό το πλαίσιο κατέθεσαν ολοκληρωμένη πρόταση για τη διεκδίκηση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με όλα τα ζητήματα μπροστά (αυξήσεις στους μισθούς και εργασιακά). Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα δράσης, κατέθεσαν πρόταση για κύκλο Γενικών Συνελεύσεων από τις 23 Γενάρη έως τις 3 Φλεβάρη με ολομέλεια προέδρων στις 4/2, με πρόταση για τουλάχιστον 24ωρη απεργία μέσα στον Φλεβάρη και κλιμάκωση της πάλης. Παράλληλα πρότειναν άμεση απόφαση για απεργία - αποχή συνολικά από την αξιολόγηση (ατομική και αυτοαξιολόγηση), επισημαίνοντας ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία αναμονή από τους εργαζόμενους απέναντι στην κυβερνητική κοροϊδία, καμία αναμονή κυβερνητικών «σωτήρων».