Ράλι Καταλονίας
Απόλυτος θρίαμβος

Σε πρωτάθλημα της Peugeot, των αδελφών Gilles και Herve Panizzi καθώς και των Richard Burns - Robert Reid εξελίσσεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, όπου και πέτυχαν την τρίτη διπλή νίκη στους τέσσερις φετινούς αγώνες, αποκτώντας διαφορά 27 βαθμών από την Ford

Κυριακή 31 Μάρτη 2002

Η υπεροχή της Peugeot στην Καταλονία δεν προέκυψε τυχαία, αλλά κατόπιν μελέτης των αδυναμιών της Citroen, που ήταν καθησυχασμένη, βασιζόμενη στα δεδομένα του περσινού αντίστοιχου αγώνα, στον οποίο είχε νικήσει. Η Peugeoτ χρησιμοποίησε τα συμπεράσματα του γύρου της Κορσικής, και υιοθέτησε «κλειστή» γεωμετρία στα 206 WRC, παρόμοια με αυτή των γαλλικών διαδρομών, αντίθετα με την Citroen. Τα Peugeot κέρδιζαν πολύτιμα δέκατα του δευτερολέπτου στα «σφιχτά» τμήματα των ΕΔ της Καταλονίας, εκεί που τα Xsara WRC ήταν δύσκολο να ελιχθούν, με το κατά 87 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σχέση με τα «μικρόσωμα» 206 WRC. Στα ανοιχτά τμήματα, οι διαφορές που προέκυπταν ήταν αμελητέες σε σχέση με τα κλειστά, όπου κρυβόταν το «μυστικό» της Peugeot. Ενδεικτικά, ο Gilles Panizzi ήταν στην Καταλονία ταχύτερος κατά πέντε μόνο εκατοστά του δευτερολέπτου ανά χιλιόμετρο, σε σχέση με την Κορσική, και αυτό αποδεικνύει την ορθότητα των προβλέψεων της Peugeot. Στην Κορσική, ο Gilles Panizzi ήταν ταχύτερος κατά 31 εκατοστά του δευτερολέπτου σε κάθε χιλιόμετρο από τον Philippe Bugalski, ενώ στην Καταλονία κατά 18 εκατοστά, διαφορά που ήταν αρκετή για τη νίκη. Ο οδηγός της Citroen Philippe Bugalski ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οδηγούσε ένα «ευαίσθητο μονοθέσιο» σε πίστα, και τελικά αρκέστηκε στην τρίτη θέση, πίσω και από τον Richard Burns. Ο Marcus Gronholm ήταν ο μόνος οδηγός της Peugeot που δεν έχει ακόμη προσαρμοστεί στον τρόπο οδήγησης του 206, χάνοντας λόγω των χειρισμών του, που είναι απόλυτα « χωμάτινοι», πολύτιμα δευτερόλεπτα και τερματίζοντας τελικά τέταρτος. Θα ήταν μάλιστα πιο πίσω στην κατάταξη αν τα προβλήματα δεν έριχναν τον άνθρωπο του αγώνα - Petter Solberg - να αρκεστεί στην πέμπτη θέση. Η απόδοση των Pirelli στις «θερμές» διαδρομές ήταν ο κύριος λόγος της απογοητευτικής εμφάνισης της Ford, που είχε και προβλήματα με τα πληρώματά της. Ο Carlos Sainz, με άγνωστο συνοδηγό, εγκατέλειψε. Ο Colin McRae ήταν τραυματισμένος και δεν μπορούσε να στρίβει το τιμόνι με τα δύο χέρια, και με υπερπροσπάθεια κατάφερε να τερματίσει έκτος. Συμπερασματικά οι οδηγοί της Peugeot κερδίζοντας 11 από τις 15 ειδικές του αγώνα δεν άφησαν το περιθώριο σε κανένα πλήρωμα να αμφισβητήσει την αξία τους. «Ηταν ένας υπέροχος αγώνας, αν και όλος ο Μάρτης ήταν υπέροχος. Το νέο 1-2 που πετύχαμε έδωσε άλλους 16 βαθμούς στην Peugeot, πράγμα που έχουμε πετύχει στους τελευταίους τρεις αγώνες. Πιστεύω ότι απέδειξα την ικανότητά μου σε αυτού του είδους αγώνες και ελπίζω να συνεχίσω να κερδίζω εμπειρίες και ταχύτητα και στο χώμα», δήλωσε ο Gilles Panizzi μετά το τέλος του αγώνα. Τη νίκη στην Κατηγορία Junior κατέκτησε ο Daniel Sola με Citroen Saxo VTS, έπειτα από έντονη αντιπαράθεση και εναλλαγές θέσεων στο 3ο Σκέλος με τον «ομόσταβλό» του, Andrea Dallavilla, ενώ οι Giandomenico Basso και Gianluigi Galli με Fiat Punto Kit κατέλαβαν τις επόμενες θέσεις, μπροστά από το Ford Puma του Francois Duval, που προηγείται στη βαθμολογία. Μετά από δύο ασφάλτινους αγώνες, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα συνεχίζεται με το χωμάτινο ράλι της Κύπρου, στις 19-21 του Απρίλη.



Και πάλι πρώτος ο Panizzi




Ο Μπερνς με την ομάδα του