ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ
Σκιαμαχίες συγκάλυψης από τους «σταθμάρχες» της εγκληματικής πολιτικής
Τρίτη 7 Μάρτη 2023

MotionTeam

Βγάζει μάτια πλέον η προσπάθεια της κυβέρνησης, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ να αποκρύψουν τις πραγματικές αιτίες του τραγικού δυστυχήματος, πίσω από μια κάλπικη αντιπαράθεση που αφορά τη ...δημοκρατία, την εισαγγελική έρευνα, το ...βιογραφικό, τις βάρδιες του σταθμάρχη και το εάν έχει ημερομηνία λήξης η ευθύνη τους για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα.

Κροκοδείλια δάκρυα και ψεύτικες συγγνώμες «εκ μέρους όλων των κυβερνήσεων», που συνυπέγραψαν την εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, περιελάμβανε ανάρτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για το δυστύχημα στα Τέμπη, μαζί με σειρά κάλπικων υποσχέσεων, παρουσιάζοντας ως λύση δήθεν την επιτάχυνση της στρατηγικής ΕΕ - κεφαλαίου που οδηγεί σε απανωτές τραγωδίες τον λαό.

Λίγα 24ωρα μετά το πρώτο του διάγγελμα, όπου είχε σπεύσει να βγάλει πόρισμα για «τραγικό ανθρώπινο λάθος», επανήλθε την Κυριακή, ισχυριζόμενος - κάτω από την κατακραυγή λαού και νεολαίας - ότι «δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα».

Στο μεταξύ, επιχείρησε να παρουσιάσει ως «ατυχή συγκυρία» το δυστύχημα, αφού τάχα έγινε λίγους μήνες πριν λειτουργήσει το Ψηφιακό Σύστημα Ελέγχου. Αυτά ενώ οι εργαζόμενοι του κλάδου προειδοποιούσαν εδώ και χρόνια και λείπουν ακόμα και στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας συν το απαραίτητο προσωπικό, καθώς αντιμετωπίζονται ως κόστος για το κεφάλαιο και το κράτος του, στον βωμό της μείωσης των κερδών του επενδυτή.

Κατά τ' άλλα, για να παρουσιάσει ότι η κυβέρνηση τάχα πήρε το μάθημα, αντέτεινε ότι «ο αρμόδιος υπουργός θα ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης» (μερικά μπαλώματα - στάχτη στα μάτια του λαού).

Σε αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, ανακοινώθηκε ότι την Πέμπτη στις 11 π.μ. θα γίνει η τακτική συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, όπου, επισήμως «θα υπάρξει ενημέρωση από τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, τον κ. Γεραπετρίτη, για τα ζητήματα του τραγικού δυστυχήματος».

Σε αυτή την κατεύθυνση, ο πρωθυπουργός έλεγε ήδη από την Κυριακή ότι θα ζητήσει «από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε, επιτέλους, σύγχρονα τρένα», ενώ έταξε και «πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο».

Στην πράξη, βέβαια, δρομολογούν νέες παρεμβάσεις, που καμία σχέση δεν έχουν με την ασφαλή και φτηνή μεταφορά του λαού, αλλά με τους στόχους του κεφαλαίου για «Ελλάδα - κόμβο» μεταφορών και σιδηροδρομικές μεταφορές - εμπόρευμα, προτάγματα που βάζουν στον πάτο της λίστας τις λαϊκές ανάγκες.

Επιστολή σε Ντογιάκο

Στο μεταξύ, χτες - σε μια προσπάθεια να δείξει ότι τάχα κινητοποιούνται για να χυθεί ...άπλετο φως στα αίτια, ενώ μια σειρά τέτοιες υποθέσεις έχουν κουκουλωθεί στο παρελθόν - ο Κυρ. Μητσοτάκης έστειλε επιστολή στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο, ζητώντας να θέσει σε προτεραιότητα τις ποινικές υποθέσεις σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς και την ανάθεσή τους στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο.

Στην επιστολή του ο πρωθυπουργός ζητά επίσης από τον Ι. Ντογιάκο, για «την ποινική αξιολόγηση συστημικών σφαλμάτων στον τομέα των σιδηροδρόμων, ακόμα περιλαμβανομένης και της τυχόν καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της απαιτούμενης τεχνολογικής αναβάθμισης των σχετικών υποδομών», να προχωρήσει «ανεξάρτητα από την πρόοδο των εργασιών της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που έχει οριστεί για να προβεί στην αποτίμησή τους από τη διοικητική και τεχνική άποψη».

Δεν περνά απαρατήρητο ότι χτες, στην ενημέρωση των δημοσιογράφων, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου, φτιάχνοντας κλίμα για άλλη μια κοκορομαχία, με διάχυση ευθυνών και μπόλικο αποπροσανατολισμό από την ουσία της υπόθεσης, έλεγε ότι «η ελληνική Πολιτεία έχει παρελθόν», ότι «η παθογένεια των σιδηροδρόμων στη χώρα μας είναι διαχρονική και πολύπλευρη», εξ ου και ο πρωθυπουργός «θα προτείνει, επίσης, σε όλα τα κόμματα να δεσμευτούν από τώρα - ανεξαρτήτως του εκλογικού αποτελέσματος - στην επόμενη Βουλή να συσταθεί Ειδική Επιτροπή, δηλαδή Εξεταστική Επιτροπή, που θα διερευνήσει την ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων την τελευταία εικοσαετία», ώστε «να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που ανήκουν».

Επίσης παρέπεμψε στην «Ειδική Επιτροπή» εμπειρογνωμόνων που συγκροτήθηκε, «ύστερα από οδηγίες του πρωθυπουργού», από τον υπουργό Επικρατείας «για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο», λέγοντας ότι «δεν θα ασχοληθεί με την απόδοση ευθυνών που ήδη αποτελεί αντικείμενο της δικαστικής έρευνας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη», αλλά «θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, θα καλέσει εμπειρογνώμονες και όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει αναγκαίο και απαραίτητο».

Βέβαια, δεν είχε απάντηση στο ερώτημα πότε θα υπάρχει στο 100% του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, μόνο είπε ότι «καταβάλλονται προσπάθειες, έτσι ώστε αυτό να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατό». Απάντηση δεν είχε ούτε και στο πότε θα ολοκληρωθεί η δουλειά της επιτροπής εμπειρογνωμόνων: «Νομίζω ότι δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να το προδιαγράψουμε με ακρίβεια», είπε.

Στο μεταξύ, προκλητική ήταν και η απάντησή του στο ερώτημα αν «πραγματοποιούνται έλεγχοι αναφορικά με την ασφάλεια και σε άλλα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το Μετρό, ο Ηλεκτρικός, το Τραμ», με αφορμή καταγγελίες εργαζομένων του κλάδου: «Οι έλεγχοι είναι διαρκείς πάντοτε. Και η αγωνία και η προτεραιότητα για ασφάλεια, σε οτιδήποτε έχει να κάνει με τη μετακίνηση των πολιτών, είναι διαρκής», είπε.

Την ίδια ώρα, επιβεβαίωνε ότι ο προσφάτως παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, θα είναι ξανά υποψήφιος στις βουλευτικές εκλογές, ενώ δούλευε τον κόσμο και στο θέμα για τις επιθέσεις των ΜΑΤ κατά όσων διαδήλωναν την Κυριακή: «Αν υπήρξαν επιθέσεις σε ειρηνικούς διαδηλωτές, αυτό είναι κάτι που είναι απαράδεκτο. Αν υπήρξαν επιθέσεις σε ανθρώπους που απλώς πήγαν να διαδηλώσουν, είναι κάτι το οποίο είναι απαράδεκτο, καταδικαστέο (...) Ωστόσο, αυτά που επίσης είδα, ήταν άνθρωποι να πετούν μολότοφ με κουκούλες, να πετούν πέτρες», πρόσθεσε εκμεταλλευόμενος τη δράση «αγνώστων» - γνωστών, στην εξουσία τους, μηχανισμών.

Καραμπινάτη συγκάλυψη της ουσίας

Κάθε δυνατή προσπάθεια να συγκαλυφτεί ο πραγματικός ένοχος του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη καταβάλλει η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, αποφεύγοντας «όπως ο διάολος το λιβάνι» να θίξει την πολιτική της «απελευθέρωσης» και εμπορευματοποίησης των συγκοινωνιών, που υπηρέτησαν από κοινού με τα άλλα κόμματα που κυβέρνησαν.

Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτής της πολιτικής, ο ΣΥΡΙΖΑ πρωτοστάτησε στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τώρα προκειμένου να συγκαλύψει τις ευθύνες που του αναλογούν, ρίχνει άσφαιρα πυρά προς την κυβέρνηση, χρεώνοντάς της την αποκλειστική ευθύνη για το πώς διαχειρίστηκε επιμέρους ζητήματα.

Χτες, μάλιστα, η εκπρόσωπος Τύπου, Πόπη Τσαπανίδου, επανήλθε ζητώντας απ' την κυβέρνηση «να δώσει τώρα απαντήσεις για τα έργα ασφάλειας και την πρόσληψη του σταθμάρχη», ρωτώντας «γιατί τελικά διαγράφηκε η υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα ασφάλειας, ενώ ταυτόχρονα χαρίστηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια στην ιδιωτική εταιρεία;» και «πώς τοποθετήθηκε σε μία κομβική θέση παρανόμως, ενώ το όριο ηλικίας δεν του το επέτρεπε;».

Απογειώνοντας την πρόκληση, η γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Σβίγκου, σε παρέμβασή της στην ΕΡΤ, ισχυρίστηκε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ όλα έγιναν σωστά, εξωραΐζοντας την πολιτική της «απελευθέρωσης» και ανάγοντας το πρόβλημα σε πρόβλημα διαχείρισής της απ' τη ΝΔ. Οπως υποστήριξε, «ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνησε 4 χρόνια από τα 50 χρόνια της μεταπολίτευσης (...) Παρέλαβε μια σύμβαση η οποία ήταν στον αέρα, ολοκλήρωσε το πιο δύσκολο κομμάτι της, που ήταν το έργο της διπλής γραμμής, και ολοκληρώθηκε το 2018, και στη συνέχεια παρέδωσε ένα υπό εκτέλεση έργο για την τηλεδιοίκηση στην κυβέρνηση της ΝΔ, που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2020», για να προσθέσει ότι τα προηγούμενα χρόνια «δεν συγκρούονταν τα τρένα το ένα με το άλλο, γιατί υπήρχε προσωπικό ασφαλείας, υπήρχαν διαδικασίες οι οποίες λειτουργούσαν ώστε να υπάρχει ασφάλεια στους σιδηροδρόμους. Γιατί υπήρχε Δευτεροβάθμιο Κέντρο Ελέγχου το οποίο σταμάτησε να λειτουργεί από το 2020. Οπως, επίσης, υπήρχαν έμπειροι σταθμάρχες και κλειδούχοι στους μεγάλους σταθμούς».

Αλλά και το ΠΑΣΟΚ, στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος, ασχολείται με ζητήματα όπως η επιστολή του πρωθυπουργού στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ενώ έχει πρωταγωνιστήσει και αυτό στην πολιτική της «απελευθέρωσης» των Μεταφορών και της κατάτμησης των σιδηροδρόμων.

Οπως αναφέρει σε χτεσινή ανακοίνωση, «η Δικαιοσύνη δεν μπορεί να λειτουργεί "με εντολή Μητσοτάκη"», ενώ μία μέρα πριν σε άλλη ανακοίνωση έλεγε πως «το μοντέλο διακυβέρνησης που ο πρωθυπουργός ονόμασε "επιτελικό κράτος" αποδείχτηκε μια επικοινωνιακή κατασκευή που κατέρρευσε από τις αλλεπάλληλες αποτυχίες». Και πρόσθετε πως η χώρα χρειάζεται «ισχυρή θεσμική Δημοκρατία και όχι μια παρέα ημέτερων, που θεωρεί πως μπορεί να διευθύνει τη χώρα»...