Κριτήριο ενίσχυσης του ΚΚΕ η σταθερή στάση του απέναντι στην «απελευθέρωση» των Μεταφορών

Τα «ρεκόρ» κερδών μεταφράζονται σε ελλείψεις και μεγάλους κινδύνους και στο αεροδρόμιο Ηρακλείου

Παρασκευή 31 Μάρτη 2023

Στο αεροδρόμιο
Αλλη μια τουριστική σεζόν ξεκινάει για το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» αυτές τις μέρες. Σύμφωνα με τα στοιχεία των αεροπορικών εταιρειών, η επιβατική κίνηση θα ξεπεράσει τον αριθμό επιβατών και πτήσεων της περυσινής σεζόν, οπότε και εξυπηρέτησε πάνω από 100 αεροπορικές εταιρείες από 34 χώρες, και πάνω από 8 εκατομμύρια επιβάτες, κατατάσσοντας το αεροδρόμιο στη 2η θέση πανελλαδικά.

Κάθε σεζόν το αεροδρόμιο Ηρακλείου σπάει το ένα ρεκόρ επιβατικής κίνησης μετά το άλλο. Ομως, οι υποδομές του αεροδρομίου, η έλλειψη προσωπικού και οι εργασιακές συνθήκες των δεκάδων εργαζομένων του συνεχώς χειροτερεύουν κάνοντας σχεδόν οριακή την ασφαλή λειτουργία του για τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό.

Τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν και στην περιοδεία κλιμακίου του ΚΚΕ με επικεφαλής τον βουλευτή του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη στο αεροδρόμιο και στη συνάντηση με τον αντιπρόεδρο του Συλλόγου Εργαζομένων ΥΠΑ, Β. Χατζάκη, και την γραμματέα του Συλλόγου, Αννα Μανουσάκη. Επίσης, υπήρξε συνάντηση με τον Χρ. Ρέππα, προϊστάμενο των αερολιμενικών, τον προϊστάμενο ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, Μ. Μανωλάκη, τον προϊστάμενο των ηλεκτρονικών του αεροδρομίου, Μ. Μέξη, και τον αερολιμενάρχη, Γ. Πλιάκα.

Στη συνάντηση οι εργαζόμενοι τόνισαν πως το βασικό πρόβλημα στη λειτουργία το αεροδρομίου είναι ότι όλες οι υποδομές και ο μηχανολογικός εξοπλισμός του αεροδρομίου είναι απαρχαιωμένα, βρίσκονται σε λειτουργία χάρη στο φιλότιμο και την αυταπάρνηση του προσωπικού, ενώ με τη δικαιολογία της μετακόμισης του αεροδρομίου στο Καστέλι τα επόμενα χρόνια, οι υποδομές δεν εκσυγχρονίζονται. Η υποχρηματοδότηση από το κράτος είναι μεγάλη με αποτέλεσμα την έλλειψη ανταλλακτικών συστημάτων και την υποστελέχωση των υπηρεσιών. Χαρακτηριστικό είναι το πρόβλημα με τον κλιματισμό του χώρου, με συνέπεια να ξεκινήσει η σεζόν και να μην καλύπτονται επαρκώς όλες οι αίθουσες. Ενώ το ραντάρ ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου είναι παλιάς τεχνολογίας, ηλικίας τουλάχιστον 30 ετών, το οποίο βρίσκεται σε λειτουργία με την υπερπροσπάθεια των συντηρητών του αεροδρομίου. Ακόμα δεν έχουν διορθωθεί οι ζημιές του περιβάλλοντος χώρου από την περυσινή κακοκαιρία, που είχε αποτέλεσμα να πλημμυρίσει ο αεροδιάδρομος. Μόνο η ασφαλτόστρωση της πίστας πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες μέρες.

Στη ΔΕΗ
Η έλλειψη προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες του αεροδρομίου είναι τεράστια. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΥΠΑ, Β. Χατζάκης, «πριν από μερικά χρόνια ήμασταν περίπου 100 άτομα και σήμερα είμαστε 50. Μείωση σχεδόν 50% που μεταφράζεται σε κόψιμο ρεπό και την εντατικοποίηση να χτυπάει "κόκκινο" την περίοδο (high season)».

Ο Μ. Συντυχάκης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι συνέπεια της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών που ακολούθησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Οπως τόνισε, ο διαχωρισμός του έργου σε εποπτικό έλεγχο και επιχειρησιακή λειτουργία, αρμοδιότητες που ασκούσε ενιαία η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, διαμόρφωσε τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας. Ενώ τόνισε ότι και στον κλάδο των αερομεταφορών αποδεικνύεται περίτρανα πως η πολιτική του «κόστους - οφέλους» που εφαρμόζεται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού, όπως αποδείχτηκε και με το τραγικό έγκλημα στα Τέμπη. «Το κράτος και οι κυβερνήσεις θυσιάζουν την ανάγκη του λαού για φθηνές και ασφαλείς Μεταφορές για τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων», σημείωσε, καλώντας τους εργαζόμενους να αξιοποιήσουν την πείρα τους, να πιστέψουν στη δύναμή τους, να ενισχύσουν το ΚΚΕ που μέσα κι έξω από τη Βουλή στηρίζει σταθερά τα αιτήματα των λαϊκών στρωμάτων.

Οι συνέπειες της «πράσινης μετάβασης» να γίνουν κριτήριο ψήφου

Στο μεταξύ, κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Μ. Συντυχάκη και τον Δ. Σαλούστρο, μέλος της Τομεακής Επιτροπής και υποψήφιο βουλευτή του ΚΚΕ, πραγματοποίησε περιοδεία στο εργοστάσιο της ΔΕΗ στα Λινοπεράματα Ηρακλείου.

Αυτό που διαπιστώθηκε για άλλη μια φορά στη συζήτηση με τους εργαζόμενους είναι ότι δεν υπάρχει από το κράτος καμία μέριμνα για τις απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις της ΔΕΗ, με ό,τι μπορεί αυτό να σημαίνει για την εύρυθμη λειτουργία του εργοστασίου και την ασφάλεια των εργατών, ενώ το γεγονός ότι λειτουργεί οφείλεται πραγματικά στο φιλότιμο των εργαζομένων. Εντονος υπήρξε ο προβληματισμός από την πλευρά των εργαζομένων για τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν συνολικά στη ζωή τους.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε μεταξύ άλλων ότι «επιβεβαιώνεται από τις εξελίξεις η αδιέξοδη στρατηγική πολιτική της "πράσινης" Ενέργειας, όπου τη μια την πληρώνουν οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ και από την άλλη ο λαός με την ενεργειακή φτώχεια. Η οποία αποτελεί στρατηγική επιλογή διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων για να στηρίζουν τα κέρδη των ενεργειακών ομίλων και την πολιτική της "απελευθέρωσης" της Ενέργειας. Το μοναδικό κόμμα που στάθηκε απέναντι σε αυτήν την πολιτική ήταν το ΚΚΕ», τόνισε, καλώντας τους εργαζόμενους να κάνουν και αυτό κριτήριο ψήφου και ενίσχυσης του ΚΚΕ.