ΛΙΜΑΝΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Ιδιωτικοποίηση με ΝΔ ή «υποπαραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές» με ΣΥΡΙΖΑ!

ΤΕ Ηρακλείου του ΚΚΕ: Ισχυρό ΚΚΕ για να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της παραλιακής ζώνης

Τετάρτη 26 Απρίλη 2023

Στάχτη στα μάτια του λαού και των εργαζομένων του Ηρακλείου προσπαθεί να ρίξει για μια ακόμα φορά ο ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή το άνοιγμα των προσφορών των εταιρειών που ενδιαφέρονται για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης, προσθέτοντας έναν ακόμα «κρίκο» στην πολιτική της εμπορευματοποίησης των Μεταφορών, την οποία πληρώνει ο λαός.

Σπάζοντας νέα ρεκόρ κοροϊδίας, ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται ότι «αντί του μοντέλου ξεπουλήματος της εταιρείας συνολικά και το πέρασμά της σε ιδιώτη (κατά τα πρότυπα της COSCO), η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε προκρίνει τον θεσμό της υποπαραχώρησης σε ιδιώτη επενδυτή, μέσα από διαγωνιστική διαδικασία, συγκεκριμένων επιμέρους δραστηριοτήτων όπως κρουαζιέρα, διαμετακομιστικό εμπόριο, και όχι μεταβίβαση του Οργανισμού. Το λιμάνι μας δεν είναι προβληματικό, αλλά έχει ανάγκη σχεδίου και χρηστής διαχείρισης...».

Δεν είναι δηλαδή «Γιάννης», είναι «Γιαννάκης», αφού στην ουσία εννοεί ότι θα κάνει το ίδιο πράγμα που κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ, δηλαδή ιδιωτικοποίηση και παράδοση στο μεγάλο κεφάλαιο... με άλλα λόγια, ενώ σε τίποτα δεν διαφέρει στο βασικό ζήτημα, που είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μεγαλοεπενδυτών του Τουρισμού και των Μεταφορών.

Αυτών των συμφερόντων δηλαδή που εξυπηρετεί και σήμερα η «κρατική» εταιρεία ΟΛΗ ΑΕ (πόσο μάλλον οι μονοπωλιακοί όμιλοι που θα επενδύσουν στο λιμάνι), η οποία διαχειρίζεται το λιμάνι του Ηρακλείου με τα γνωστά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που αφήνουν απέξω τις ανάγκες του ηρακλειώτικου λαού για ασφαλείς και φτηνές μεταφορές.

Εξάλλου, όσο και να θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να κρύψει ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Ηρακλείου είναι άλλο ένα επεισόδιο στο «σίριαλ» της «απελευθέρωσης» των Μεταφορών, που αποτελεί στρατηγική κατεύθυνση της ΕΕ και του κεφαλαίου και την υλοποίησαν σταδιακά με νόμους όλες οι κυβερνήσεις την τελευταία 20ετία.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο νόμος της κυβέρνησης της ΝΔ για την ιδιωτικοποίηση ήρθε απλά να «βελτιώσει» τον σχετικό νόμο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος προέβλεπε τη σύμβαση παραχώρησης, από το Δημόσιο προς τις ανώνυμες εταιρείες, των λιμανιών για 50 χρόνια, και τη δυνατότητα του ΤΑΙΠΕΔ για υποπαραχώρηση των λιμανιών αυτών σε τρίτους για άλλα τόσα χρόνια.

Πολιτική που φέρνει τα ίδια «οφέλη» τα οποία αποκομίζουν οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά, μετά το ξεπούλημά του στους επενδυτές της «φαραωνικής» COSCO, όπου τα ρεκόρ εμπορευματοκιβωτίων συνδυάζονται με «ρεκόρ» σακατεμένων εργατών, μετατρέποντας το λιμάνι σε εργασιακό κάτεργο και τσακίζοντας τους μικρούς επαγγελματίες.

Σχολιάζοντας την παραπέρα ιδιωτικοποίηση αλλά και τα παραμύθια του ΣΥΡΙΖΑ, η Τομεακή Επιτροπή Ηρακλείου του ΚΚΕ τονίζει σε ανακοίνωσή της:

«Οι εργαζόμενοι και ο λαός της Κρήτης μπορούν με την ψήφο τους και την ισχυροποίηση του ΚΚΕ να δυναμώσουν τους αγώνες την επόμενη μέρα των εκλογών, για την εναντίωση της ιδιωτικοποίησης στο λιμάνι και στην παραλιακή ζώνη, καμία εμπορευματοποίηση της γης, Συλλογικές Συμβάσεις με αυξήσεις μισθών, ανθρώπινα ωράρια και σύγχρονες συνθήκες υγείας και ασφάλειας. Να προχωρήσουν τα απαραίτητα έργα στο λιμάνι, στην παραλιακή ζώνη και συνολικά, για εξασφάλιση φτηνών, ασφαλών ακτοπλοϊκών μεταφορών.

Σήμερα υπάρχει πολιτική πείρα, που μπορεί να αξιοποιηθεί ώστε να γίνει πράξη αυτό που φοβάται πάνω από όλα το κεφάλαιο. Η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για σύγχρονες, ασφαλείς, λαϊκές μεταφορές έχει ως προϋπόθεση την εφαρμογή του Προγράμματος του ΚΚΕ για έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, με γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες. Μόνο τότε το λιμάνι του Ηρακλείου και όλα τα λιμάνια της χώρας, τα αεροδρόμια και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα μπορούν να σχεδιάζονται, να λειτουργούν και να επεκτείνονται με κριτήριο την κοινωνική ευημερία. Γιατί σ' αυτό το γόνιμο έδαφος, όπου ο σκοπός της παραγωγής δεν θα είναι πλέον το κέρδος μιας χούφτας μεγαλομετόχων, μπορεί να υπάρξει επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας προς όφελος του λαού».