Η πολιτική της «απελευθέρωσης» οδηγεί σε νέα «Τέμπη»

Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» περιόδευσε κλιμάκιο του ΚΚΕ

Πέμπτη 18 Μάη 2023

MotionTeam

Τα ζητήματα ασφάλειας της λειτουργίας του αεροδρομίου αλλά και οι δύσκολες συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων αναδείχθηκαν στη διάρκεια της περιοδείας που πραγματοποίησε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης κλιμάκιο της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, αποτελούμενο από τον Θανάση Χρηστίδη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, και τους υποψήφιους βουλευτές Λεωνίδα Στολτίδη στη Β΄ Θεσσαλονίκης και Αθανασία (Νάσια) Αγοραστού στην Α΄ Θεσσαλονίκης.

Ενημερώθηκε από τον διευθυντή της διαχειρίστριας εταιρείας του αεροδρομίου, «Fraport», για τις αναμενόμενες αφίξεις για το 2023 που υπολογίζονται να κυμανθούν στα περσινά επίπεδα, περίπου 5,9 εκατ. επιβάτες. Ακόμη για τις επιπτώσεις που προέκυψαν από τις κυρώσεις της ΕΕ στη Ρωσία εξαιτίας του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία, για την ολοκλήρωση των εργασιών του νέου αεροδιαδρόμου, ο οποίος βρίσκεται στη διαδικασία παραλαβής από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κ.λπ.

Στη συνέχεια, τα στελέχη του ΚΚΕ συναντήθηκαν με εργαζόμενους της ΥΠΑ αλλά και των εταιρειών, εργαζόμενους στην επίγεια εξυπηρέτηση, που ζουν την κακοπληρωμένη δουλειά, συμβάσεις ομηρίας - ορισμένου χρόνου, εντατικοποίηση.

Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι ανησυχίες για την ασφάλεια της λειτουργίας του αεροδρομίου καθώς, όπως καταγγέλθηκε, δεν υπάρχει κανένας ελεγκτικός μηχανισμός, μετά τη δημιουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), μια αρχή που είναι εγκατεστημένη στην Αθήνα. Οπως αναφέρθηκε, η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών.

Ο διαχωρισμός του έργου σε εποπτικό έλεγχο και επιχειρησιακή λειτουργία, αρμοδιότητες που πριν τις ασκούσε ενιαία η ΥΠΑ, διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση και της αεροναυτιλίας, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών.

Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν τον φόβο ότι με την έλλειψη ελέγχων που σχετίζονται με την ασφάλεια, αυξάνεται ο κίνδυνος να οδηγηθούμε σε νέα τραγωδία τύπου Τεμπών.

Οπως έγινε αντιληπτό από τις περιγραφές, η «Fraport» όταν διαπιστώνει τυχόν προβλήματα απευθύνεται στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία με τη σειρά της (εφόσον δεν διαθέτει προσωπικό στα αεροδρόμια) απευθύνεται στην αστυνομία προκειμένου να ελέγξει και να παρέμβει.

Ενδεικτικό είναι το περιστατικό που σημειώθηκε πέρσι τον Ιούνη. Ενώ είχε παρθεί απόφαση απαγόρευσης ανεφοδιασμού των αεροσκαφών με καύσιμα λόγω καταιγίδας, κανένας δεν ήταν σε θέση να επιβάλει την εφαρμογή του μέτρου. Ετσι παραβιάστηκε η εντολή, ο ανεφοδιασμός έγινε με κίνδυνο για τους εργαζόμενους αλλά και τις υποδομές.

Η Νάσια Αγοραστού σημείωσε ότι «υπάρχουν αρκετά προβλήματα στα μέτρα υγείας και ασφάλειας τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους εργαζόμενους. Αυτή η πολιτική της εμπορευματοποίησης, που οδήγησε και στον τεμαχισμό των υπηρεσιών, επιβεβαιώνει ότι θεωρείται η ζωή κόστος».

Ο Λεωνίδας Στολτίδης είπε ότι «η σημερινή παρέμβαση αποκαλύπτει πως οι συνθήκες που φέρνουν τα "Τέμπη" υπάρχουν παντού, όπου επικρατεί η λογική της κερδοφορίας, της εμπορευματοποίησης των πάντων. Η επαφή με τη διοίκηση της "Fraport", με τους αερολιμενικούς, αλλά και με τους εργαζόμενους στην επίγεια εξυπηρέτηση, δείχνει ότι τα προβλήματα αυξάνονται για τα ζητήματα ασφάλειας. Πρέπει να δυναμώσει το ΚΚΕ στις εκλογές για να μπει στην άκρη ό,τι τσακίζει τις ζωές τους. Και οι κατώτατοι μισθοί, όπως και οι εκπτώσεις στην ασφάλεια των αεροπορικών μεταφορών, έχουν έναν υπεύθυνο. Με το ΚΚΕ θα χτυπηθεί αυτός ο υπεύθυνος». Σημείωσε πως μόνο με δυνατό ΚΚΕ και με τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι «μπορούν να δουν καλύτερες μέρες και για τους μισθούς και για τις συνθήκες εργασίας και για την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών στις αερομεταφορές».