Καθημερινά αναδεικνύονται προβλήματα και ελλείψεις σε σχολεία
Τετάρτη 13 Σεπτέμβρη 2023

Eurokinissi

«Μια απ' τα ίδια» η φετινή σχολική χρονιά για τη λειτουργία των σχολείων, με το πρώτο κουδούνι να αποκαλύπτει κενά, ελλείψεις και ανάγκες που παραμένουν ακάλυπτες από μια πολιτική που βλέπει την εκπαίδευση σαν κόστος. Ειδικά το ζήτημα της στελέχωσης των σχολείων, με διαπιστωμένα 20.000 κενά από τις αρχές Σεπτέμβρη, μεταφράζεται στην πράξη σε σχολεία που αδυνατούν να λειτουργήσουν πλήρως, ενώ δραματικά πίσω από τις ανάγκες είναι η κάλυψη στην Παράλληλη Στήριξη. Αντίστοιχα, μια σειρά σχολεία είναι αντιμέτωπα με προβλήματα στις υποδομές.

Παρεμβάσεις για την εξασφάλιση των όρων λειτουργίας των σχολείων έχουν ήδη πραγματοποιήσει από τις αρχές του Σεπτέμβρη σωματεία εκπαιδευτικών, σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Αττικής και άλλων περιοχών. Αύριο Πέμπτη στη 1.30 μ.μ. προγραμματίζεται παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας από την ΟΛΜΕ και σωματεία εκπαιδευτικών.

«Η σχολική χρονιά ξεκινά με πλήθος προβλημάτων και ελλείψεων (κενά, κτιριακά προβλήματα, μονιμοποίηση νεοδιόριστων κ.λπ.), ενώ οι πλημμύρες στη Θεσσαλία έρχονται να προσθέσουν και νέα προβλήματα με ανυπολόγιστες συνέπειες», σημειώνει μεταξύ άλλων η ΟΛΜΕ.

Η ΔΟΕ τονίζει πως «η καινούργια σχολική χρονιά ξεκινά με χιλιάδες κενά, που έχουν ως αποτέλεσμα χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, να πληγούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, ενώ χιλιάδες συνάδελφοι που δούλευαν πέρυσι ζουν τώρα στο καθεστώς της ανεργίας. Την ίδια στιγμή, χιλιάδες παιδιά που έχουν έγκριση πλήρους Παράλληλης Στήριξης υποχρεώνονται να μοιραστούν τους εκπαιδευτικούς Παράλληλης, με ολέθρια αποτελέσματα για τις μορφωτικές τους ανάγκες και για την ομαλή ένταξή τους αυτήν τη χρονιά στο σχολικό περιβάλλον». «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να ανεχόμαστε τα σχολεία να λειτουργούν σε γερασμένες υποδομές, χωρίς την απαραίτητη συντήρηση, με "μπαλώματα" και πρόσκαιρες λύσεις που γίνονται μόνιμες», τονίζει η ΔΟΕ, ενώ παράλληλα αναφέρεται στο συνεχές κύμα ακρίβειας που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι εργαζόμενοι, όπως και τα ζητήματα διαβίωσης αναπληρωτών και νεοδιόριστων.

Με παρεμβάσεις στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γονείς από σχολεία του Περιστερίου διεκδίκησαν κάλυψη κενών και επίλυση ζητημάτων υποδομών. Στο 12ο Δημοτικό σχολείο Περιστερίου, κατά τον αγιασμό οι γονείς των μαθητών της Δ' τάξης έμαθαν ότι δεν υπάρχει δάσκαλος. Σύμφωνα με γονείς, σε κινητοποίησή τους στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πήραν την απάντηση ότι μπορεί τα παιδιά τους να μην κάνουν μάθημα, αλλά θα τα προσέχουν (λες και το σχολείο είναι parking), ενώ υπήρξε και πρόταση να μην πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο μέχρι να φτάσει δάσκαλος.

Παράλληλα, μέσα στον Αύγουστο αποφασίστηκε η συγχώνευση του 28ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου. Μετά από Γενική Συνέλευση, οι γονείς αποφάσισαν παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας. Οπως μεταφέρουν, άκουσαν ότι η συγχώνευση είναι βήμα «για την αναβάθμιση της περιοχής», ωστόσο, όπως σχολιάζουν, ενδεικτικό αυτής της «αναβάθμισης» είναι ότι το Ολοήμερο δεν θα λειτουργήσει για όλα τα παιδιά, λόγω έλλειψης δασκάλων. Οι γονείς απαίτησαν την ανάκληση της συγχώνευσης και την ανέγερση νέου σχολείου, σε οικόπεδο που έχει δεσμευτεί εδώ και 20 χρόνια.

Με καθυστέρηση η έναρξη, λόγω προβλήματος στατικότητας

Με καθυστέρηση θα ξεκινήσουν τα μαθήματα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέων Παλατίων, λόγω προβλήματος στατικότητας του σχολικού κτιρίου, γνωστοποιημένο στη δημοτική αρχή τουλάχιστον δυο χρόνια τώρα, όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης». Πριν δύο χρόνια, ορισμένες τάξεις μεταφέρονταν στο 2ο Δημοτικό Νέων Παλατίων για την πραγματοποίηση του σχολικού προγράμματος. Σε αυτά τα δύο χρόνια, παρά την επικινδυνότητα του κεντρικού κτιρίου εκπαιδευτικοί και μαθητές το χρησιμοποιούσαν κανονικά, επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, συμπληρώνοντας ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ουσιαστική επισκευή μέχρι τώρα. «Η τοποθέτηση αιθουσών προκάτ στον αύλειο χώρο του σχολείου είναι η εύκολη λύση που προτάθηκε, με ό,τι αυτή συνεπάγεται για τις συνθήκες πραγματοποίησης των μαθημάτων και για τον χώρο που θα μείνει ελεύθερος για το παιχνίδι των παιδιών στα διαλείμματα. Αχαρακτήριστη η ολιγωρία του δήμου και στην υλοποίηση αυτής της πρόχειρης λύσης, αφού ακόμα οι αίθουσες δεν έχουν τοποθετηθεί», επισημαίνει ο Σύλλογος.