ΑΘΩΡΑΚΙΣΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Συστάσεις για ανοιχτά παράθυρα και «μη συνωστισμό» σε ... τάξεις των 25 μαθητών
Τρίτη 9 Γενάρη 2024

Eurokinissi

Ανέξοδες συστάσεις προς μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς και μπόλικη «ατομική ευθύνη»: Ετσι απαντά η κυβέρνηση στην ανάγκη για λήψη άμεσων συγκεκριμένων μέτρων για την προστασία της υγείας στα σχολεία. Με δεδομένη την έξαρση του Covid και μιας σειράς λοιμώξεων, την κατάσταση στα σχολεία, την αρνητική πείρα από τη διαχείριση της πανδημίας τόσο σε ό,τι αφορά την προστασία της υγείας όσο και την παιδαγωγική διαδικασία, οι συστάσεις της κυβέρνησης μοιάζουν να εμπαίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα, κάνοντας λόγο ξανά για ...ανοιχτά παράθυρα και ...αποφυγή συγκέντρωσης πολλών ατόμων. Κι αυτά, όταν στις σχολικές τάξεις στοιβάζονται 25 - 27 παιδιά.

Αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά ποιες και πόσο μακριά από τις πραγματικές ανάγκες του λαού είναι οι προτεραιότητες της κυβέρνησης, καθώς τη στιγμή που αφήνει αθωράκιστα τα σχολεία, δηλώνει με κάθε ευκαιρία την αποφασιστικότητά της να προωθήσει αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Ετσι, κλείνοντας και πάλι τα αυτιά στα αιτήματα των εκπαιδευτικών και γονιών για ασφαλή λειτουργία των σχολείων, το υπουργείο στην εγκύκλιό του συστήνει μεταξύ άλλων ...τακτικό πλύσιμο των χεριών και εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος, καλό αερισμό των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας, «να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού» και... «αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων - τήρηση φυσικών αποστάσεων». Συστήνεται επίσης «εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα. Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων)».

Σε ό,τι αφορά τις απουσίες των μαθητών, το υπουργείο ενημερώνει πως «με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών των σχολικών μονάδων, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στη νόσηση από τον κορονοϊό Covid-19, για το σχολικό έτος 2023-24». Οπως διευκρινίζεται, πρέπει να προηγηθεί αίτηση των γονέων ή κηδεμόνων ή των ίδιων των μαθητών αν είναι ενήλικες, με υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση θετικού τεστ.

Απέναντι στα παραπάνω, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας και οι οργανώσεις των Γονέων τονίζουν: «Το άνοιγμα των σχολείων και η παράλληλη έξαρση του covid προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους γονείς, σε συνδυασμό με την υποστελέχωση των νοσοκομείων και τις ατελείωτες ώρες αναμονής στις Παιδιατρικές Κλινικές. Η κυβέρνηση για άλλη μια φορά αναλώθηκε σε "ανέξοδες λύσεις" πετώντας την "μπάλα στην εξέδρα" με μοναδικό γνώμονα την "ατομική ευθύνη", με συστάσεις για ανοιχτά παράθυρα στα σχολεία και αποφυγή του συνωστισμού». Και απαιτούν: Χορήγηση δωρεάν Covid test για όλους τους μαθητές, να μην προσμετρηθεί καμία απουσία σε κανέναν μαθητή που νοσεί από Covid, να εξασφαλιστεί άδεια στους γονείς των μαθητών που θα νοσούν. Αραίωση των μαθητών με 15 μαθητές ανά Τμήμα. Στελέχωση των Παιδιατρικών Κλινικών με όλο το απαραίτητο μόνιμο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

Για «μνημείο εμπαιγμού και κοροϊδίας» κάνει λόγο η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» σε ανακοίνωση για τα μέτρα που ανακοινώθηκαν, ενώ αντίστοιχα τη στάση της κυβέρνησης καταγγέλλουν και εκπαιδευτικά σωματεία. Οπως επισημαίνει η ΑΣΕ, η κυβέρνηση «αρνείται πεισματικά, όπως και την περίοδο της πανδημίας, να υιοθετήσει τις ουσιαστικές προτάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των φορέων του γονεϊκού κινήματος, γιατί τις θεωρεί κόστος. Συγκεκριμένα:

Η ΑΣΕ αναφέρεται και στην ανάγκη ουσιαστικής στήριξης των μαθητών καθώς, όπως επισημαίνει, «όπως και την περίοδο της πανδημίας και παρά τις έρευνες των εκπαιδευτικών για τις πολύπλευρες επιπτώσεις που είχε, δεν προβλέπεται κανένα μέτρο για την ουσιαστική στήριξη των μαθητών που θα λείπουν από την τάξη για πολλές μέρες. Και μάλιστα, θα λείπουν περιοδικά διαφορετικές ομάδες μαθητών, γεγονός που σημαίνει ότι θα παρουσιαστούν σημαντικά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην εμπέδωση και διδασκαλία της ύλης».