ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Εγκαταλείπεται η υπογειοποίηση

Προσφυγή κατέθεσαν στο ΣτΕ οι δημοτικοί σύμβουλοι Στ. Λάμπρου και Δ. Μπέης, ζητώντας την ακύρωση μέρους του έργου

Τρίτη 14 Μάη 2002

Eurokinissi

Από διαμαρτυρία για τα προβλήματα που θα προκαλέσει ο προαστιακός, έτσι όπως αποφάσισε η κυβέρνηση να γίνει
Ακόμη και ο προαστιακός σιδηρόδρομος που αναμενόταν να διευκολύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα του πολύπαθου λεκανοπεδίου της Αττικής, τελικά - όπως γίνεται - θα επιδεινώσει επιπλέον το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής των Αθηναίων.

Η κυβέρνηση εγκαταλείπει τους αρχικούς σχεδιασμούς για τον προαστιακό σιδηρόδρομο με τις υπόγειες εγκαταστάσεις και επιλέγει τις πιο εύκολες λύσεις, αδιαφορώντας παντελώς για το περιβάλλον. Οι όποιες υπόγειες εγκαταστάσεις για τον προαστιακό σιδηρόδρομο, θα γίνουν μετά την Ολυμπιάδα του 2004! Ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα για τους κατοίκους της Αθήνας που μένουν αριστερά και δεξιά της οδού Κωνσταντινουπόλεως. Σ' αυτή την περιοχή διευρύνεται κατά 20 - 24 μέτρα το πλάτος της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής και καταργείται η οδός Κωνσταντινουπόλεως ως οδική αρτηρία, με συνέπεια την όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Για το θέμα του προαστιακού σιδηροδρόμου κατέθεσαν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), οι δημοτικοί σύμβουλοι Αθήνας Στ. Λάμπρου και Δ. Μπέης και κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι στρέφονται κατά της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Οι προσφεύγοντες ζητούν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και παράνομες οι αποφάσεις της Πολιτείας, με τις οποίες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία του σιδηροδρομικού διαδρόμου από τον Πειραιά (αμαξοστάσιο Ρέντη) μέχρι τους Αγίους Αναργύρους.

Ειδικότερα, στην προσφυγή τους οι Στ. Λάμπρου και Δ. Μπέης επισημαίνουν μια σειρά παραλείψεις και αποφάσεις της Πολιτείας που επιδεινώνουν το περιβάλλον στην πρωτεύουσα: