ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ
Δεν πάει άλλο! Μέτρα τώρα για την ασφάλεια στα τρένα

Συγκεντρώσεις χτες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Παρασκευή 27 Σεπτέμβρη 2024

Eurokinissi

Αθήνα, Σταθμός Λαρίσης
Σε 24ωρη απεργία, με επίκεντρο το ζήτημα της ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών, προχώρησαν χτες οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.

Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, που προκήρυξαν το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση στον Σταθμό Λαρίσης. Εκεί, απεργοί άνοιξαν πανό που υπενθύμισε το σύνθημα των μεγάλων κινητοποιήσεων που οργανώθηκαν μετά το έγκλημα στα Τέμπη: «Οι νεκροί μας, τα κέρδη τους. Η οργή μας να τσακίσει την πολιτική που μετρά τη ζωή μας ως κόστος».

Ενάμιση χρόνο μετά, όπως κατήγγειλαν, τα κενά και οι ελλείψεις παραμένουν, απειλώντας την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών. Μόνο τις τελευταίες μέρες, άλλωστε, καταγράφηκαν ένα «ατύχημα», όταν τρένο προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα, και μια παραλίγο τραγωδία μέσα στην Αττική, όταν συρμοί του Προαστιακού βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση σε μονή τροχιά.

Η φωτοσήμανση, η τηλεδιοίκηση, η αξιόπιστη επικοινωνία δεν υπάρχουν σε ένα μεγάλο μέρος του δικτύου. Τα συστήματα ασφαλείας στην κυκλοφορία των τρένων είναι άγνωστο πότε θα λειτουργήσουν. Το προσωπικό μειώνεται ραγδαία, δεν γίνονται προσλήψεις, η ανάγκη για την εκπαίδευση και εξειδίκευσή του υποτιμάται. Οι εγκαταστάσεις στα συγκροτήματα παραμένουν απαρχαιωμένες και το τροχαίο υλικό «γερασμένο».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
«Η πολιτική που δεν λογαριάζει τις ζωές μας, που δεν έχει την ασφάλειά μας ως προτεραιότητα, ενάμιση χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη, έχει δώσει δείγματα γραφής και στον σιδηρόδρομο. Τίποτε ουσιαστικό δεν άλλαξε στη λειτουργία και στην κυκλοφορία των τρένων», σχολιάζει η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ). «Δεν πήραν κανένα μήνυμα. Τώρα πια αποθρασύνθηκαν τόσο πολύ που δεν κρατάνε ούτε τα προσχήματα. Υπουργείο Μεταφορών - ΟΣΕ - "Hellenic Train", με κυνισμό και με αστείρευτο θράσος, ισχυρίζονται πως όλα είναι ασφαλή», καταγγέλλει.

«Την ασφάλεια τη θεωρούν κόστος. Ενώ για να εκσυγχρονίσουν τις γραμμές σύνδεσης με τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, για να μπορεί να μεταφέρεται ο ΝΑΤΟικός στρατιωτικός εξοπλισμός για να σκοτώνονται οι λαοί, βρήκαν και διαθέτουν εκατομμύρια ευρώ», υπογραμμίζει η ΔΕΣΚ.

«Δεν πάει άλλο. Τα τρένα πρέπει να κυκλοφορούν σε ασφαλές δίκτυο και εμείς να εργαζόμαστε σε ασφαλείς συνθήκες», υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της.

Στη συγκέντρωση συμμετείχε αντιπροσωπεία της Γραμματείας του ΠΑΜΕ.

Τη στήριξη του Εργατικού Κέντρου Πειραιά στην κινητοποίηση και στα αιτήματά της μετέφερε ο πρόεδρός του, Μάρκος Μπεκρής. «Αυτήν τη στιγμή οι εργαζόμενοι και το επιβατικό κοινό είναι αντιμέτωποι με την ίδια κατάσταση και στις αστικές συγκοινωνίες», σημείωσε και αναφέρθηκε σε πρόσφατα περιστατικά. Κατήγγειλε ακόμα τα εργατικά «ατυχήματα», μεταξύ των οποίων το σοβαρό συμβάν στη MOTOR OIL. «Πρέπει να βάλουμε μπροστά την ασφάλεια τη δική μας και των οικογενειών μας, τις δικές μας ανάγκες και αιτήματα», τόνισε. Στην κατεύθυνση αυτή, κάλεσε σε συμμετοχή στη σύσκεψη που οργανώνουν σωματεία της Αττικής τη Δευτέρα 30 Σεπτέμβρη (βλ. σελ. 15), με στόχο τον συντονισμό και την κλιμάκωση των αγωνιστικών πρωτοβουλιών.

Στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη, συγκέντρωση στο πλαίσιο της απεργίας πραγματοποιήθηκε μπροστά στο κτίριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού, με τους απεργούς να ενημερώνουν πλατιά για το πλαίσιο πάλης που προβάλλουν και να εισπράττουν πλατιά συμπαράσταση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην απεργία η συμμετοχή των εργαζομένων άγγιξε ποσοστά μεγαλύτερα από το 90%, αναδεικνύοντας την απαίτησή τους τα τρένα να κυκλοφορούν σε ασφαλές δίκτυο και οι ίδιοι να εργάζονται σε ασφαλείς συνθήκες.