ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΣΟΥΠΟΛΗΣ
Στον «αέρα» βρίσκονται δεκάδες μαθητές και οι οικογένειές τους

Μπήκε Οκτώβρης και ακόμη να λυθεί η μεταφορά από και προς το σχολείο | Την κατάσταση και τις αντιδράσεις περιγράφουν στον «Ριζοσπάστη» ο διευθυντής και μια εκπαιδευτικός του σχολείου | Το ΚΚΕ απαιτεί να δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα

Τετάρτη 2 Οχτώβρη 2024

Στον «αέρα» βρίσκονται δεκάδες μαθητές του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αλσούπολης στη Ν. Ιωνία αφού παρότι έχει μπει ο Οκτώβρης δεν έχει λυθεί η μεταφορά τους από και προς το σχολείο. Ειδικότερα, δρομολόγιο, που αφορά μαθητές του ολοήμερου, δεν πραγματοποιείται από την αρχή της χρονιάς λόγω της συνεχόμενης καθυστέρησης και κωλυσιεργίας από πλευράς Περιφέρειας και υπουργείου Παιδείας αφού ο σχετικός διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος. Στο μεταξύ, ούτε η προσωρινή λύση που θα έδινε ο δήμος Νέας Ιωνίας μετά από πιέσεις εκπαιδευτικών, σωματείων και φορέων έχει προχωρήσει. Η έγκριση κονδυλίου από το Δημοτικό Συμβούλιο δεν ήταν αρκετή για να προσπεραστούν οι σκόπελοι του ασφυκτικού κρατικού πλαισίου και του «πινγκ πονγκ» ευθυνών. Το αποτέλεσμα είναι μαθητές να μην μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους και να μένουν σπίτι ή να αναζητούν άλλες λύσεις.

Σημειώνεται πως στο Λεκανοπέδιο λειτουργούν ακόμη 2 Δημοτικά Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ενώ πρόσφατα έκλεισε το αντίστοιχο στο Π. Φάληρο λόγω κτιριακού προβλήματος.

Παιδιά μεταναστών και προσφύγων παραμένουν στο σπίτι, αδυνατώντας να πάνε για μάθημα

Γι' αυτό το οξυμένο πρόβλημα που χρήζει άμεσης λύσης ο «Ριζοσπάστης» συζήτησε με τον Βασίλη Παπαβρόντο, διευθυντή του Διαπολιτισμικού, και την Λία Τόλη, εκπαιδευτικό στο ίδιο σχολείο και μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης».

Αρχικά ο Β. Παπαβρόντος μας εξηγεί ότι στα διαπολιτισμικά σχολεία φοιτούν μετανάστες και πρόσφυγες, «είναι σχολεία που μπορούν να επικεντρώσουν και στις πιο ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν αυτοί οι μαθητές». Σχολιάζει παράλληλα ότι παρά τον σημαντικό ρόλο αυτών των σχολείων είναι «σαν να μην υπάρχουν» για το υπουργείο αφού «δεν αναφέρονται ούτε καν σε εγκυκλίους του».

Συνεχίζει λέγοντας ότι το συγκεκριμένο σχολείο αυτήν τη χρονιά φιλοξενεί «περίπου 130 μαθητές από 30 εθνότητες, οι οποίοι δεν κατοικούν μόνο στις όμορες περιοχές αλλά και μακρύτερα, με την πλειοψηφία στο κέντρο της Αθήνας».

Συνεχίζοντας για το ζήτημα της μεταφοράς αναφέρει ότι «παραμένει άλυτο το πρόβλημα για 55 μαθητές», δηλαδή πάνω από το 1/3 του σχολείου, και προσθέτει πως «είναι όσοι παρακολουθούν το ολοήμερο μην έχοντας και άλλη επιλογή λόγω εργασίας και ωραρίων των γονιών τους». Για το χρονικό της υπόθεσης επισημαίνει ότι από τα τέλη Ιούνη ήταν γνωστό το πρόβλημα αφού κρίθηκε έκπτωτος ιδιώτης που είχε αναλάβει δύο δρομολόγια. Ωστόσο στη συνέχεια ο διαγωνισμός καθυστέρησε και βγήκε εντέλει άγονος.

Οσον αφορά το ένα από τα δύο δρομολόγια οι μαθητές μοιράστηκαν σε άλλα που διεξάγονται, όμως και σε αυτήν την περίπτωση «σημαίνει πως οικογένειες αναγκάζονται να πηγαίνουν τα παιδιά μακριά από το σπίτι τους με πολύ περπάτημα σε κάποιο σημείο που κάνει στάση κάποιο λεωφορείο από τα υπόλοιπα δρομολόγια».

«Για τους μαθητές που ακόμα δεν έχει λυθεί η μεταφορά», συνεχίζει, «αναγκάζονται να έρθουν ακόμα και με ταξί, ενώ για πολλές οικογένειες που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν τα παιδιά μένουν στο σπίτι ή ψάχνουν και να αλλάξουν σχολείο».

Κωλυσιεργία για τις ανάγκες των μαθητών - fast track η αντιεκπαιδευτική πολιτική

Από την πλευρά της, η Λ. Τόλη χαρακτηρίζει απαράδεκτο το γεγονός της «κωλυσιεργίας των υπευθύνων ενώ κατά τ' άλλα προχωράει με fast track διαδικασίες η αντιεκπαιδευτική πολιτική, όπως έγινε και μέσα στο καλοκαίρι με τη συγκέντρωση στοιχείων για τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή τις καταργήσεις των σχολικών επιτροπών κ.ά.».

Σχολιάζει παράλληλα το υποκριτικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης, που κάνει διακηρύξεις για τη στήριξη των μεταναστών και προσφύγων στα σχολεία, αλλά η πραγματικότητα είναι μεγάλα προβλήματα στα διαπολιτισμικά σχολεία και στα Τμήματα Υποδοχής (ΖΕΠ), σχολεία με τεράστια κενά, ενώ δεν τους αντιστοιχούν οργανικές θέσεις και διορίζονται εκπαιδευτικοί μόνο ως αναπληρωτές.

Επισημαίνει ότι μαθητές που χρειάζονται πρόσθετη στήριξη όχι μόνο δεν την έχουν αλλά υπάρχει διαρκής υποβάθμιση, όπως στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση αλλά και στα Ειδικά Σχολεία.

Ειδικότερα για το θέμα της μεταφοράς προσθέτει ότι η κυβέρνηση και η Περιφέρεια «στη λογική "κόφτε τον λαιμό σας" και αντί να βοηθούν να ασχοληθούμε απρόσκοπτα με το παιδαγωγικό μας έργο, μας είπαν να αναζητήσουμε εμείς πράκτορες και ιδιώτες που θα αναλάβουν το δρομολόγιο».

«Αναδεικνύεται για ακόμη μια φορά η ανάγκη για τη δημιουργία και οργάνωση, με ευθύνη του κράτους, ενός φορέα μεταφοράς μαθητών με σύγχρονο στόλο ώστε να μην είναι κάθε φορά οι μαθητές και οι γονείς τους στο έλεος των ιδιωτών», υπογραμμίζει.

Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση, τονίζει ότι «ως εκπαιδευτικοί και μέσα από τον σύλλογό μας θα συνεχίσουμε απαιτώντας να δοθεί άμεση λύση με τη μεταφορά των μαθητών. Ηδη έχουμε προχωρήσει σε παράσταση διαμαρτυρίας και θα δούμε τα επόμενα βήματα μαζί και με άλλους φορείς».

Η κυβέρνηση δεν έχει φροντίσει ούτε το στοιχειώδες, τη μεταφορά των μαθητών

Σε δήλωσή του για το μεγάλο πρόβλημα λειτουργίας και μεταφοράς των μαθητών του Διαπολιτισμικού Σχολείου στη Ν. Ιωνία, ο Πέτρος Αλέπης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ν. Ιωνίας και δημοτικός σύμβουλος, αναφέρει:

«Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή στήριξε με όλες του τις δυνάμεις τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς του Διαπολιτισμικού Σχολείου στην Αλσούπολη της Νέας Ιωνίας στο μεγάλο πρόβλημα λειτουργίας που αντιμετωπίζουν. Εφερε το θέμα στη Βουλή, στο Περιφερειακό και Δημοτικό Συμβούλιο.

Η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου έρχεται αντιμέτωπη με την αναλγησία του κράτους, το οποίο δεν έχει φροντίσει, ενώ μπήκε ο Οκτώβρης, να εξασφαλίσει το στοιχειώδες, δηλαδή ένα πούλμαν για τη μεταφορά των μαθητών του ολοήμερου! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μετανάστες γονείς να επιβαρύνονται με τη μεταφορά των παιδιών τους, σε ώρες δικής τους εργασίας, ή να πληρώνουν ακόμη και ταξί κάθε μέρα για να μπορέσουν τα παιδιά τους να μάθουν γράμματα!

Πρόκειται για μια ακόμη απόδειξη ότι οι λαϊκές ανάγκες θεωρούνται κόστος, δεν λαμβάνονται ούτε τα βασικά μέτρα για να μπορέσουν να ικανοποιηθούν οι πιο άμεσες προϋποθέσεις, ακόμη και για την πρόσβαση των μαθητών στο σχολείο. Η Περιφέρεια, που στην αρμοδιότητά της είναι το συγκεκριμένο θέμα, ουσιαστικά έχει σηκώσει "τα χέρια ψηλά" και καλεί σε υπομονή μέχρι να ξαναγίνει διαγωνισμός. Η "Λαϊκή Συσπείρωση", με παρέμβασή της στον δήμο Νέας Ιωνίας, πέτυχε να εγκριθεί ένα κονδύλι ώστε, έστω για έναν μήνα, να καλυφθεί το κενό με έξοδα του δήμου. Ομως και αυτή η προσωρινή λύση έχει σκοντάψει στο γαϊτανάκι του αστικού κράτους, στην κουραστική μετάθεση ευθυνών από τον έναν στον άλλον, στην αναμονή των εκπαιδευτικών και των γονέων, που πραγματικά υφίστανται μια απαράδεκτη ταλαιπωρία. Ο κίνδυνος όχι απλώς να χάνονται διδακτικές ώρες αλλά ακόμη και να φύγουν μαθητές από το σχολείο, άρα και να μειωθούν οι θέσεις των εκπαιδευτικών, είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτός.

Το ΚΚΕ απαιτεί να δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα. Επιτέλους, οι διάφοροι παράγοντες της κυβέρνησης και της Περιφέρειας να σταματήσουν να κρύβονται και να εξασφαλίσουν τη δωρεάν και ασφαλή μετακίνηση των μαθητών.

Το ΚΚΕ στηρίζει όλες τις κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών και γονιών για να μπορέσουν οι μαθητές να παρακολουθήσουν χωρίς άλλα προβλήματα τα μαθήματά τους».