Τα επόμενα «Τέμπη» είναι εδώ!

Αλλο ένα σοβαρό περιστατικό με τον Προαστιακό λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας

Παρασκευή 18 Οχτώβρη 2024

Eurokinissi

Τα περιστατικά σε μέσα μαζικής μεταφοράς που εκθέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των εργαζομένων και επιβατών δεν έχουν τελειωμό, αποδεικνύοντας ότι μετά το έγκλημα των Τεμπών πριν από 19 μήνες, με 57 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες, τίποτα δεν έχει αλλάξει. Το «πάμε και όπου βγει» και η ασφάλεια που θεωρείται ...περιττό κόστος είναι ο κανόνας.

Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στις 9/10/24, όταν συρμός του Προαστιακού υπήρξε κίνδυνος να μπει στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας. Συγκεκριμένα, ο συρμός 4245 αναγκάστηκε να κάνει όπισθεν στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας, καθώς μετά από κάποια ώρα διαπιστώθηκε ότι είχε λάβει εντολή από το κέντρο διοίκησης στις Αχαρνές να μπει σε λάθος γραμμή στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας, που οδηγούσε στο δίκτυο του Μετρό και το τούνελ που υπάρχει λίγο πιο κάτω. Ο μηχανοδηγός ήταν αυτός που αντιλήφθηκε ότι το «κλειδί» στις ράγες δεν ήταν στη σωστή κατεύθυνση, επικοινώνησε με το κέντρο και αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, όταν πήρε εντολή να οπισθοχωρήσει. Αυτό αποκαλύπτεται από έγγραφο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης που στάλθηκε προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Είχαν προηγηθεί στο πρόσφατο μόνο διάστημα και άλλα περιστατικά, με δέντρα που έπεσαν πάνω σε συρμούς τρένων, μια παρολίγον μετωπική σύγκρουση δύο τρένων στις αρχές του Σεπτέμβρη, στον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας, κοντά στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων! Ράγες του ΗΣΑΠ που παίρνουν φωτιά, φωτιές σε αστικά λεωφορεία.

Ολα αυτά δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά ούτε μπορούν να ξεπεραστούν με τη γνωστή «καραμέλα» όλων των κυβερνήσεων περί «ατομικού λάθους» αλλά είναι απόρροια της πολιτικής κυβερνήσεων και ΕΕ που βάζει τη ζωή των εργαζομένων στην «προκρούστεια κλίνη» του κόστους - οφέλους για τους επιχειρηματικούς ομίλους, που εκμεταλλεύονται τις μεταφορές, και δεν τους συμφέρει να εγκατασταθούν σύγχρονα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας, τα οποία θα εξουδετερώνουν την όποια ανθρώπινη λαθεμένη παρέμβαση.

ΤΟ Μεταφορών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ: «Αγώνας για συγκοινωνία μακριά από τις ράγες του αδηφάγου κέρδους»

Σε σχετικό σχόλιό της η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής του ΚΚΕ σημειώνει:

«Είναι ένα ακόμα περιστατικό, σε έναν μακρύ κατάλογο που επιβεβαιώνει ότι παρά τις φιέστες και τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης, η μετακίνηση στην Αττική με τις αστικές συγκοινωνίες είναι επικίνδυνη. Είναι ένα ακόμα περιστατικό που αποδεικνύει ότι 19 μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών, η πολιτική του "πάμε και όπου βγει" είναι εδώ, πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους.

Είναι εδώ τα "επόμενα Τέμπη"! Η κυβέρνηση και διάφοροι "συνοδοιπόροι" της θα συνεχίζουν να τα ρίχνουν στους "σταθμάρχες", "μηχανοδηγούς" και στα "ανθρώπινα λάθη", τη στιγμή που δεν παίρνεται κανένα απολύτως μέτρο για να μετριαστούν οι συνέπειες των "ανθρώπινων λαθών", σύμφωνα με όσα επιτρέπουν η επιστήμη και η τεχνολογία το 2024.

Είναι εδώ η αντιλαϊκή πολιτική της "απελευθέρωσης" των μεταφορών της ΕΕ. Με βάση αυτήν τη στρατηγική υλοποίησαν και νομοθέτησαν όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα. Η πολιτική της εμπορευματικής λειτουργίας των συγκοινωνιών δεν θεωρεί αναγκαία έργα συντήρησης της υποδομής των αμαξοστάσιων, μηχανοστασίων, των δικτύων, τα ζητήματα του στόλου, της ασφάλειας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Ολα τα παραπάνω μπαίνουν στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους.

Την ίδια ώρα, τέτοιοι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί τροφοδοτούν με πακτωλούς χρημάτων τους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και τους διάφορους μονοπωλιακούς ομίλους.

Σήμερα είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, συνολικά των εργαζομένων στην Αττική για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή, τακτική αστική συγκοινωνία, μακριά από τις ράγες του αδηφάγου κέρδους».