ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Στους ιδιώτες η εκμετάλλευση!

«Φιλέτο» για το μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο το έργο που κόβει την πρωτεύουσα στα δύο

Τρίτη 21 Μάη 2002

Eurokinissi

Στο ιδιωτικό κεφάλαιο εκχωρεί η κυβέρνηση και την εκμετάλλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου, ενός ακόμα έργου που θα χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός, με περισσότερα από 880 εκατ. ευρώ (300 δισ. δραχμές).

Αυτό προανήγγειλε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Χρ. Βερελής, ο οποίος από κοινού με τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασαν το σύνολο του έργου, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι την άνοιξη του 2004 το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα ενωθεί με την Αθήνα, με ηλεκτρικά τρένα και πάνω σε υποδομή ηλεκτροκίνησης.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων σχετικά με το φορέα εκμετάλλευσης του έργου, ο υπουργός είπε ότι στην πρώτη φάση της λειτουργίας του, μέχρι το 2006, θα αναζητηθεί με διαγωνισμό λειτουργός, ο οποίος μπορεί να είναι ξένη εταιρία, με πείρα στην οργάνωσή του, ενώ η οριστική εκμετάλλευση όλου του έργου μαζί με τις μελλοντικές επεκτάσεις, μετά το 2006 θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες. Οπως είναι αυτονόητο, αυτό δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να είναι ο ίδιος ιδιώτης αυτός που θα αναλάβει αρχικά την προσωρινή και στη συνέχεια οριστική εκμετάλλευσή του. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι η κυβέρνηση με τις αρχικές της εξαγγελίες για τον προαστιακό, είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο εκχώρησης της εκμετάλλευσης σε ιδιώτες.

Το έργο του προαστιακού, εκτός από «φιλέτο» για το μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο, είναι και ένα έργο που, όπως έχει σχεδιαστεί - κατ' απαίτηση των μεγαλοεργολάβων - θα «κόψει» στα δύο την Αθήνα, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τις δυτικές περιοχές της πρωτεύουσας. Οπως ανακοινώθηκε χτες, από τα συνολικά 51 χιλιόμετρα του προαστιακού, από τον Πειραιά έως το αεροδρόμιο Σπάτων, μόνο 1.800 μέτρα (Τρεις Γέφυρες - Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο «Gut and Cover» (ανοιχτό όρυγμα). Στα υπόλοιπα χιλιόμετρα η χάραξη της γραμμής είναι επιφανειακή. Για το θέμα αυτό, που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής, αλλά και δημοτικών συμβούλων, ο Χρ. Βερελής έκανε λόγο για κινητοποιήσεις και αποκλεισμούς της σιδηροδρομικής γραμμής που ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό, ενώ ισχυρίστηκε ότι όλα αυτά γίνονται «από μεμονωμένους δημοτικούς συμβούλους» για ψηφοθηρικούς λόγους, ενόψει των δημοτικών εκλογών.

Για το τροχαίο υλικό, ο υπουργός παραδέχτηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση και στις πέντε συμβάσεις. Η καθυστέρηση αυτή είναι συνυφασμένη με την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αλλά ο υπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι τελικά δε θα υπάρξει πρόβλημα, ενώ προανήγγειλε και το ενδεχόμενο ενοικίασης ηλεκτροκίνητων τρένων, χωρίς, ωστόσο να διευκρινίσει ποιος θα επιβαρυνθεί το κόστος της ενοικίασης.