Επιπλέον, σημείωσε ότι άλυτα παραμένουν - κι έχει φτάσει Δεκέμβρης - το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών του Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου καθώς και τα ζητήματα του Ειδικού Σχολείου. Ενώ στις αντίξοες αυτές συνθήκες προστίθενται η καταστολή, ο αυταρχισμός και, τελευταία, σωρεία πειθαρχικών διώξεων σε δασκάλους που επέλεξαν να διδάξουν την ιστορική αλήθεια, να μάθουν στα παιδιά τι σημαίνει ανθρωπιά και αλληλεγγύη ανάμεσα στους λαούς.
«Γιατί συμβαίνουν, όμως, όλα αυτά; Γιατί το κράτος χτυπά ευθύβολα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών; Γιατί επιδιώκει οι δάσκαλοί τους να είναι φοβισμένοι και υποτακτικοί; Γιατί ξέρουν ότι ο δάσκαλος, από τη θέση του, μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο στη συνείδηση που θα αναπτύξουν τα παιδιά, μπορεί να τους μάθει την επιστημονική αλήθεια, μπορεί να τους διδάξει ότι ο κόσμος που ζούμε δεν είναι αντίστοιχος των δυνατοτήτων της εποχής μας και μπορούμε να τον αλλάξουμε!», κατέληξε, επισημαίνοντας ότι μόνο ο συλλογικός αγώνας εκπαιδευτικών, γονέων, εργαζομένων μπορεί να φέρει αποτελέσματα.