Θα μιλήσει ο ΓΓ της ΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.
Η Ρίτα Αντωνοπούλου, ο Χρήστος Θηβαίος, ο Κώστας Θωμαΐδης, ο Γιάννης Κότσιρας, ο Γιώργος Μεράντζας, η Νατάσσα Μποφίλιου, η Μαρία Παπαγεωργίου και ο Μίλτος Πασχαλίδης θα είναι εκεί για να μας μεταφέρουν όλα όσα «θα 'θελε τώρα να μας πει» ο Θάνος.
Παίζουν οι μουσικοί: Καλλίστρατος Δρακόπουλος (τύμπανα), Μίμης Ντούτσουλης (μπάσο), Κώστας Μιχαλός (ηλεκτρική κιθάρα), Γιάννης Παπαζαχαριάκης (ακουστική κιθάρα - φωνητικά), Τζίμης Σταρίδας (τρομπόνι), Δημήτρης Αγάθος (τρομπέτα), Θοδωρής Οικονόμου (πιάνο), Ανδρέας Αποστόλου (πλήκτρα), Βαγγέλης Μαχαίρας (μπουζούκι), Θύμιος Παπαδόπουλος (φλάουτο, κλαρινέτο, σαξόφωνο - ενορχηστρώσεις).
Υπενθυμίζουμε ότι προσκλήσεις διατίθενται από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην Αττική καθώς και στα γραφεία της ΚΟ Αττικής στον Αγιο Νικόλαο (Αχαρνών 241, πλησίον στ. ΗΣΑΠ, τηλ. 210.5282.500), στον Ν. Κόσμο (Ηλία Ηλιού 48, τηλ. 210.5246.123) και στον Πειραιά (Αλκιβιάδου 176, τηλ. 210.4122.890), τις ώρες 10.00 - 12.00 και 18.00 - 20.00.
Συνεχίζοντας τις ματιές στο έργο του Θάνου Μικρούτσικου, σήμερα θα ανατρέξουμε στη συνεργασία του με τον Κώστα Τριπολίτη.
Ο πρώτος κοινός τους δίσκος είναι το «Ολα από χέρι καμένα», που κυκλοφόρησε το 1988, με ερμηνευτή τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Είχε προηγηθεί το τραγούδι «Οι ακροβάτες» με την Χαρούλα Αλεξίου, ακολούθησε το «Αρλεκιν» σε ερμηνεία του ίδιου του Θάνου και έπειτα ο επόμενος κοινός δίσκος Μικρούτσικου - Τριπολίτη «Συγγνώμη για την άμυνα», που κυκλοφόρησε το 1992, με ερμηνευτή τον Γιώργο Νταλάρα.
«Ο Τριπολίτης και ο Αλκαίος είναι οι δύο άξιοι παραστάτες του Μάνου Ελευθερίου», σημειώνει ο Θάνος Μικρούτσικος, ο οποίος έχει κατατάξει τον Τριπολίτη στους «ποιητές που παριστάνουν τους στιχουργούς». Λέει ακόμα γι' αυτόν ότι «δουλεύει μαζί με τον συνθέτη, με πολλή συζήτηση και με συχνή την παρουσία του ακόμη και την ώρα που καθόμουν στο πιάνο να γράψω. Ο Κώστας έχει συμβάλει με τα κείμενά του σε αρκετά τραγούδια συγκυρίας. Ο στίχος του είναι δυναμικός, μερικές φορές σαν από σίδερο και ατσάλι. Ο λόγος του έχει στοιχεία ψυχαναλυτικά και πατάει γερά στον εξπρεσιονισμό, εντάσσοντας ενίοτε υπερρεαλιστικό υλικό, το οποίο όμως καταφέρνει να εμφανίζεται ως φυσιολογική απεικόνιση της πραγματικότητας» (Στην αυτοβιογραφία του διά χειρός Οδυσσέα Ιωάννου).
Αντίστοιχα ο Κ. Τριπολίτης λέει για τον Θάνο Μικρούτσικο και το πώς δούλευε πάνω στους στίχους: «Επαιρνε πάντα ένα κείμενο και βασανιζόταν πάρα πολύ πάνω στο κείμενο. Μελετούσε τα φωνήματα, μελετούσε τον συλλαβισμό, τη ρυθμική, τον εσώτερο ρυθμό που μπορούσε να υπάρχει μέσα στο κείμενο και, περισσότερο απ' όλα, δεν ήθελε να προδώσει το νόημα. Ηθελε να βρει την κατάλληλη φόρμα ώστε να αναδειχτεί περισσότερο το περιεχόμενο. Αυτή ήταν και η μεγάλη του αρετή». Οσο για τις εξαντλητικές συζητήσεις του με τους συνθέτες που συνεργαζόταν, επισημαίνει: «Στόχος μου είναι να βγάλω το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Να δω πού τα δικά μου βιώματα ακουμπούν στα βιώματα του άλλου. Η συνταύτιση, κατ' εμέ, οδηγεί και στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Είναι κοπιώδης διαδικασία αλλά εξαιρετικά ευχάριστη όταν επιτυγχάνει» (Από συνέντευξη στον Παναγιώτη Χαραλαμπάκη, Απρίλης 2021).