Copyright 2023 The Associated |
Χαρακτηριστικά, παίρνοντας την ...πάσα που της έκανε προχτές ο Κυρ. Μητσοτάκης (συνέντευξη στον «Alpha»: «Αν η "Hellenic Train" μάς διαβεβαιώνει ότι σε αυτή την αμαξοστοιχία δεν υπήρχε τίποτε πέραν αυτών που γνωρίζαμε και προέκυψε κάτι άλλο, η ευθύνη βαρύνει πρωτίστως αυτή» και άλλα τέτοια που αράδιαζε επί ώρα), η εταιρεία βρήκε πάτημα για να αποποιηθεί ξανά τις ευθύνες συνολικά για την έλλειψη μέτρων ασφάλειας, όπως και για το επίμαχο φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία με ανακοίνωσή της χτες ισχυρίστηκε ότι τα τρία πρώτα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκαν, «μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες)», ενώ τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με «παρασκευάσματα διατροφής (4ο - 7ο βαγόνι), μπύρες (8ο - 9ο βαγόνι), σύρματα από σίδηρο (10ο - 11ο βαγόνι), κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο - 13ο βαγόνι)».
Προς ...«απόδειξη», επικαλείται «τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας» και τη «δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα», λες και αν το τρένο μετέφερε παράνομα εύφλεκτες ύλες - όπως δείχνουν πολλά στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας - θα υπήρχαν επίσημα παραστατικά!
Επιπλέον, δεν περνά απαρατήρητο ότι στην προσπάθειά τους να κουκουλώσουν την υπόθεση έχουν αρχίσει να χάνουν τον μπούσουλα, εξ ου και η ανακοίνωση της «Ηellenic Τrain» βγάζει ψεύτη τον υπουργό Δικαιοσύνης, Γ. Φλωρίδη, ο οποίος λίγα 24ωρα πριν βγήκε στον «ΣΚΑΪ» να δηλώσει στομφωδώς ότι 13ο βαγόνι «δεν υπήρξε ποτέ».
Χτες, εξάλλου, μετά την προχτεσινή τηλεοπτική εμφάνιση Μητσοτάκη, και καθώς υπό το βάρος της λαϊκής κατακραυγής τρέχουν να διαχειριστούν το πολιτικό κόστος αλλάζοντας κι όσα παρουσίαζαν πριν ως δεδομένα, ο Φλωρίδης έπαψε πια να απευθύνει κατηγορίες δεξιά κι αριστερά περί συνωμοσιολογίας: «Το τι μετέφερε το τρένο είναι ένα από τα βασικά πράγματα που διερευνά η ανάκριση. Οταν κλείσει η διερεύνηση, τότε πιθανότατα να υπάρξει μία εικόνα για το αν υπήρξε παράνομο φορτίο και τι είδους φορτίου ήταν αυτό», είπε κι αυτός το νέο ...ποίημα του Μαξίμου.
Να καταγραφούν και όσα απαράδεκτα είπε, χτες, στον «ΣΚΑΪ», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, επιβεβαιώνοντας ότι στο σύστημά τους τα πάντα καθορίζονται από τις μπίζνες και το κέρδος, με το αστικό κράτος επιλεκτικά αδύναμο να προστατέψει τη ζωή και την ασφάλεια του λαού. Συγκεκριμένα, σε ερώτηση αν μπορεί ο ίδιος, ως πολιτικός προϊστάμενος του κλάδου, να βάλει το χέρι του στη φωτιά για το αν διακινούνται παράνομα φορτία με τα τρένα, αν η «Hellenic Train» φόρτωσε το μοιραίο τρένο, αλλά και άλλα τρένα με παράνομα φορτία, το πρωτοκλασάτο κυβερνητικό στέλεχος απάντησε: «Ποιος μπορεί να το βάλει από τη στιγμή που υπάρχει μια προανάκριση, η οποία διενεργείται; Αφού ακόμη δεν υπάρχει πόρισμα», πρόσθεσε, για να θολώσει τα νερά. «Για το τώρα μιλάμε, όχι για το τότε», επέμεινε ο δημοσιογράφος. «Προσπαθούμε διαρκώς να βοηθάμε την ασφάλεια των μεταφορών», ήταν η «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» απάντηση Σταϊκούρα, προσθέτοντας με θράσος ότι «απόλυτη ασφάλεια των μεταφορών δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο»! Εφερε εξάλλου ως παραδείγματα πρόσφατα ατυχήματα στην ΕΕ, αποφαινόμενος ότι «υπάρχει κι ο ανθρώπινος παράγοντας», βγάζοντας δηλαδή «λάδι» ακριβώς την εγκληματική πολιτική της ΕΕ που ζυγίζει την ασφάλεια των μεταφορών με τη ζυγαριά κόστους - οφέλους για το κεφάλαιο.
Στο μεταξύ, να βγουν «άβρεχτα» από τη λαϊκή δυσαρέσκεια η πολιτική και το σύστημα που οδηγούν σε Τέμπη επιχειρούν επίσης ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ. Πατώντας πάνω στο λαϊκό αίτημα για δικαιοσύνη και να αναλάβει η κυβέρνηση ακόμα και με παραίτηση την πολιτική ευθύνη για το έγκλημα και τη συγκάλυψή του, «με μοιρασμένους» ρόλους όλοι τους - μαζί και η κυβέρνηση - προσπαθούν να «βγάλουν λάδι» τις πολιτικές που οδήγησαν στο έγκλημα, την «απελευθέρωση», την ιδιωτικοποίηση και την υποχρηματοδότηση που «ζουν και βασιλεύουν», οδηγώντας σε συνεχή επικίνδυνα περιστατικά, με τα «νέα Τέμπη» να καραδοκούν. Ολα αυτά δηλαδή που δεν «παραιτούνται» αλλά μόνο μπορούν να ανατραπούν από τον αγώνα των εργαζομένων, του λαού.
Στο πλαίσιο αυτό, χτες, ο Ν. Ανδρουλάκης εξέφρασε την πρόθεσή του να καταθέσει πρόταση δυσπιστίας μόλις προκύψουν νέα στοιχεία, ενώ ο Σ. Φάμελλος κάλεσε τον πρωθυπουργό να παραιτηθεί.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε τον πρωθυπουργό για «πολιτικό φόβο που προέκυψε από τις πολύ μεγάλες συγκεντρώσεις της Κυριακής» και πρόσθεσε: «Δεσμεύομαι ότι μόλις προκύψουν νέα στοιχεία από τα πορίσματα που αποδεικνύουν ότι εδώ και δύο χρόνια συνειδητά κοροϊδεύουν τον ελληνικό λαό, θα πάρουμε πρωτοβουλία για την κατάθεση πρότασης δυσπιστίας απέναντι σε μια επικίνδυνη κυβέρνηση, που και σε αυτή την περίπτωση επέλεξε τη συγκάλυψη».
Συνέχεια έδωσε και ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Κ. Τσουκαλάς, ο οποίος, απαντώντας στις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Π. Μαρινάκη, ότι κόμματα της αντιπολίτευσης επιδιώκουν να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη εκμεταλλευόμενα τα Τέμπη, τον κατηγόρησε ότι «προσπάθησε άγαρμπα να συμμαζέψει τις αντιφάσεις του πρωθυπουργού».
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο Σ. Φάμελλος έκανε λόγο για «παραδοχή παραπλάνησης» εκ μέρους του πρωθυπουργού, τον οποίο κατηγόρησε για ανεπάρκεια, καλώντας τον «να αφήσει τα μισόλογα και να δεσμευτεί ότι θα επιτρέψει στη Δικαιοσύνη να κρίνει τα πολιτικά πρόσωπα, που θα εμπλέκονται στη δικογραφία», να πάει στη Βουλή και να απολογηθεί στον λαό «και στη συνέχεια να ακολουθήσει το παράδειγμα του Σέρβου ομολόγου του».
Να δώσει εξηγήσεις, ως ύποπτος τέλεσης του αδικήματος της ψευδούς κατάθεσης ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα στα Τέμπη, καλείται από την Εισαγγελία Πρωτοδικών ο τότε διευθύνων σύμβουλος της «Hellenic Train» Μαουρίτσιο Καποτόρτο.
Θυμίζουμε ότι πριν έναν χρόνο ο Ιταλός μάνατζερ είχε καταθέσει στην Εξεταστική Επιτροπή και μετά το τέλος της όλα τα κόμματα που συμμετείχαν σε αυτήν είχαν συμφωνήσει να διαβιβαστεί στην Εισαγγελία Εφετών η κατάθεσή του, καθώς οι απαντήσεις του ήταν ασαφείς και αόριστες, ενώ επιχειρήθηκε και μετάθεση ευθυνών προς άλλους, παρά τις τεράστιες ευθύνες της εταιρείας για το έγκλημα.
Ο συγκεκριμένος μάλιστα ήταν και άκρως αποκαλυπτικός για ένα συνολικό «νόμιμο» πλαίσιο που αφορούσε και την ίδια την ΕΕ και τις διάφορες πιστοποιήσεις που έδινε, ώστε να κυκλοφορούν στον σιδηρόδρομο τρένα με απαρχαιωμένα συστήματα πυρασφάλειας. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η ΕΕ είχε δώσει πιστοποιητικά ασφαλείας στη «Hellenic Train» για να κάνουν κανονικά δρομολόγια, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχαν εγκατεστημένα όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι μία μέρα μετά το «άρον - άρον» κλείσιμο της Εξεταστικής Επιτροπής - με ευθύνη της κυβερνητικής πλειοψηφίας, αλλά και του προεδρείου - είχε ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του, αλλά και ενός υψηλόβαθμου στελέχους της διεύθυνσης της «Hellenic Train», για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, της βαριάς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή και της απλής σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή. Μία ακόμα απόδειξη ότι η Εξεταστική Επιτροπή, που έγινε με πρωτοβουλία του ΚΚΕ, εξελίχθηκε σε μια πολύ «κακή στιγμή» για την κυβέρνηση και συνολικά τη διαχρονική εγκληματική πολιτική, με τη σφραγίδα της ΕΕ, που οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών, καθώς και για τη συγκάλυψή του, φέρνοντας στο φως κρίσιμα στοιχεία για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα.
Ο εισαγγελέας εξέδωσε κλήση σε κατάθεση με την ιδιότητα του υπόπτου στο όνομα του Ιταλού πρώην CEO και έδωσε παραγγελία σε πταισματοδίκη, χωρίς ωστόσο να θέτει χρονικό περιθώριο για τη λήψη της ανωμοτί κατάθεσης. Σύμφωνα με τον νόμο, για αδικήματα όπως αυτό για το οποίο ελέγχεται ο πρώην επικεφαλής της «Hellenic Train» απαιτείται να κριθεί αμετάκλητα η κύρια δικογραφία για μια υπόθεση και μετά να ακολουθήσουν οι σχετικές με αυτήν εκκρεμούσες. Γι' αυτόν τον λόγο «παγώνει» και η παραγραφή των σχετικών αδικημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας λόγω της συγκεκριμένης υπόθεσης απέστειλε αίτημα στην Εισαγγελία της Λάρισας να διαβιβαστεί πιστοποιητικό σχετικά με την πορεία της δικαστικής διερεύνησης για το έγκλημα με τους 57 νεκρούς.