INTIME NEWS |
Την ανησυχία μεγαλώνει το πολεοδομικό χάος στη «ναυαρχίδα του Τουρισμού» Σαντορίνη, με τα πολυτελή καταλύματα που κρέμονται στην Καλντέρα ή την Οία.
Πάνω από 17.500 σεισμούς έχει ανιχνεύσει το Εργαστήριο Σεισμολογίας του ΕΚΠΑ από την έναρξη της σεισμικής δραστηριότητας στη ζώνη μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού από τις 26/1 έως και τις 12/2. Σύμφωνα με τα στοιχεία, κατά τις 13/2 καταγράφηκαν πάνω από 100 σεισμοί, εκ των οποίων 2 με μεγέθη M>4.0.
Στην ανακοίνωσή της, η επιτροπή αναφέρει επίσης ότι «η κατανομή των επικέντρων περιορίζεται κυρίως σε μια περιοχή μήκους 10-12 km νοτιοδυτικά της Ανύδρου, όπου έχουν εντοπιστεί και οι ισχυρότεροι σεισμοί».
Παρατηρώντας τις αυξομειώσεις στις δονήσεις, στο μέγεθος και στη συχνότητα, μέλη της επιστημονικής κοινότητας σημειώνουν το ενδεχόμενο να ενεργοποιηθεί το ρήγμα της Ανύδρου που έχει ένα δυναμικό περίπου 6 Ρίχτερ. Εκτιμούν επίσης ότι όσο αυτό δεν συμβαίνει, μπορεί η λεγόμενη σμηνοσειρά σεισμών να διατηρηθεί για μήνες.
Πολλοί εργαζόμενοι στη Σαντορίνη, στην Αμοργό και στην Ανάφη (κηρύχτηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης), οι οποίοι έχασαν το μεροκάματο, βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανεπαρκή σε τέτοιες περιπτώσεις «αποζημίωση ειδικού σκοπού». Δηλαδή, εφόσον οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα θέσουν τις συμβάσεις όσων είχαν προσληφθεί μέχρι και τις 31/1/2025 σε αναστολή για την περίοδο 1/2 έως 3/3, οι εργαζόμενοι αυτοί θα πάρουν αποζημίωση ύψους 534 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 30 μέρες.
Στα όσα γίνονται αυτές τις μέρες στις Κυκλάδες, προστίθενται οι αποκαλύψεις του «Ριζοσπάστη» και του «902.gr» για τις τεράστιες ελλείψεις σε τομείς ζωτικής σημασίας για τον λαό (Υγεία, Πολιτική Προστασία, Πρόνοια κ.λπ.). Αλλά και για τη διαχρονική υποβάθμιση, από όλες τις κυβερνήσεις, της επιστημονικής έρευνας, ειδικά σε μια πρώτης γραμμής περιοχή σε ηφαιστειακή και σεισμική δραστηριότητα, που οφείλει να παρακολουθείται σε μόνιμη βάση, όλο τον χρόνο.
Εμβληματικό παράδειγμα είναι το ωκεανογραφικό σκάφος «Αιγαίο» του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), που αυτές τις μέρες είναι σε αποστολή στην περιοχή.
Πρόκειται για γερασμένο πλοίο, 40 ετών (!), με ελλιπή συντήρηση και πολλά προβλήματα, που διατηρείται παρά τις εκκλήσεις επιστημόνων και ναυτεργατικών σωματείων για την επισφάλεια που έχει. Επίσης, επισημάνσεις ερευνητών καταγράφουν ότι λόγω των ελλείψεων και των περιορισμένων μέσων, αυτήν τη στιγμή, σε μια τόσο σεισμογόνο χώρα, με ενεργά ηφαίστεια, έχει χαρτογραφηθεί μόλις το 30% του βυθού του Αιγαίου.