ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Νέα διακοπή επιβατικών δρομολογίων για το ΝΑΤΟικό «εξπρές»...

Συνεχείς μεταφορές με ανυπολόγιστους κινδύνους

Τρίτη 11 Μάρτη 2025

Για ακόμη μία φορά σε διάστημα μερικών μηνών έχουν διακοπεί τα επιβατικά δρομολόγια στη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο και Αλεξανδρούπολη - Ορεστιάδα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της «Hellenic Train», η διακοπή ισχύει από την Κυριακή 9 Μάρτη έως και αύριο, Τετάρτη 12 Μάρτη, και συμβαίνει «λόγω μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων». Η «Hellenic Train» ενημερώνει πως τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με λεωφορεία για το επιβατικό κοινό.

Υπενθυμίζεται πως αντίστοιχη διακοπή είχε ανακοινωθεί και στα τέλη Γενάρη. Ωστόσο, τα «εμπορεύματα» που αναφέρονταν πάλι τότε στη σχετική ανακοίνωση της «Hellenic Train» αποδείχθηκαν «κομμάτια», δηλαδή στρατιωτικά οχήματα και άλλο πολεμικό υλικό που προωθήθηκε μέσω Αλεξανδρούπολης στην Ανατολική Ευρώπη για τις ανάγκες της ΝΑΤΟικής άσκησης «Steadfast Dart 2025».

Κατά πληροφορίες, όπως έγραψε πρόσφατα ο «Ριζοσπάστης», στις αρχές Απρίλη αναμένεται να «δέσει» στην Αλεξανδρούπολη άλλο ένα θηριώδες φορτηγό πλοίο μισθωμένο από το αμερικανικό υπουργείο Αμυνας, ώστε να αποσύρει από ό,τι οι ίδιοι ονομάζουν «ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων» ελικόπτερα, τροχοφόρα οχήματα και λοιπό οπλισμό, με κατεύθυνση πίσω στις ΗΠΑ. Ετσι και αυτήν τη φορά υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις πως τα επιβατικά δρομολόγια θα σταματήσουν, για να συγκεντρωθεί το στρατιωτικό υλικό των ΗΠΑ στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για να φορτωθεί.

Η «υπερφόρτωση» του σιδηροδρομικού δικτύου με τρένα φορτωμένα με «κομμάτια» της αμερικανοΝΑΤΟικής μηχανής πολέμου αποτελεί μια διαρκή κατάσταση τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά το ξέσπασμα του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία και την απογείωση του βαθμού της εμπλοκής της χώρας στους επικίνδυνους πολεμικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ. Σε αυτούς τους σχεδιασμούς ο σιδηρόδρομος αποτελεί σημαντικό κομμάτι, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των μεταφορών από την Αλεξανδρούπολη αλλά και τη Θεσσαλονίκη πραγματοποιείται μέσω αυτού, με προορισμούς τη μεθόριο του ΝΑΤΟ στη Ρουμανία, την Πολωνία, τα κράτη της Βαλτικής. Μάλιστα, οι μεταφορές αυτές γίνονται χωρίς καμία ενημέρωση του λαού και χωρίς κανένα επιπλέον μέτρο ασφάλειας, όπως αποδείχθηκε και την τελευταία φορά που τρένο με κοντέινερ και στρατιωτικά οχήματα του Αμερικανικού Στρατού είχε εκτροχιαστεί στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ουσιαστικά μέσα στον αστικό ιστό.

Ακριβώς επειδή οι σιδηρόδρομοι συνδέουν τους «κόμβους» των ΑμερικανοΝΑΤΟικών στην Ελλάδα με τη μεθόριο απέναντι στη Ρωσία, εκεί συγκεντρώνονται οι όποιες επενδύσεις: Η σιδηροδρομική γραμμή για παράδειγμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο θα αναβαθμιστεί για να συνδέσει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα και τον Δούναβη (Sea2Sea) με προϋπολογισμό 868 εκατ. ευρώ, την ώρα που για τη μετακίνηση των επιβατών στο τμήμα π.χ. Αθήνας - Θεσσαλονίκης, η ασφάλεια «θεωρείται κόστος» για το αστικό κράτος και τα κέρδη των εταιρειών.

Αξίζει δε να θυμίσουμε τη «σύμπλευση» όλων των αστικών κομμάτων, που αποτυπωνόταν τον περασμένο Δεκέμβρη στη Βουλή, με αφορμή τις καταγγελίες του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπα, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, για το γεγονός ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει μετατραπεί σε «ξέφραγο αμπέλι» των ΑμερικανοΝΑΤΟικών με ανυπολόγιστους κινδύνους. «Ακουσα ορθώς τον πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ να μιλάει για την αναγκαιότητα να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ώστε να μπορέσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος να επεκταθεί, να συνδεθεί με λιμάνια. Είναι ακριβώς η αντίθετη αντίληψη με αυτήν που έκανε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, θεωρώντας ότι το να κάνουμε ένα καλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Προμαχώνα, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, ουσιαστικά βοηθάει ξένα συμφέροντα ή το ΝΑΤΟ. Δεν έχουμε την ίδια άποψη, σε αυτό το ζήτημα έχει δίκιο ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ», είπε ο Χρ. Σταϊκούρας, σε ένα ρεσιτάλ «σύμπνοιας» στους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς και την ελληνική εμπλοκή.

Και η νέα μετακίνηση αποκαλύπτει τα ευρωατλαντικά παραμύθια. Μαζί με το γεγονός ότι οι Αμερικανοί και οι λοιποί ΝΑΤΟικοί αξιοποιούν διαρκώς το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα, υπογραμμίζουν τα ερωτήματα που έχει θέσει το ΚΚΕ σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στο έγκλημα των Τεμπών και βαραίνουν ακόμα περισσότερο, καθώς παραμένουν αναπάντητα από την κυβέρνηση. Υπενθυμίζουμε ότι το ΚΚΕ έχει ζητήσει απαντήσεις για το ενδεχόμενο να μεταφέρονταν καύσιμα του ΝΑΤΟ με την εμπορευματική αμαξοστοιχία 63501. Αναπάντητο επίσης παραμένει το ερώτημα που αφορά την παρουσία τριών ανώτατων στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας το πρωί της επόμενης μέρας στον χώρο του εγκλήματος, αλλά και για τη συμμετοχή του υποδιοικητή της 1ης Στρατιάς και του αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας, τις μέρες που ακολούθησαν.