Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό, που διαμορφώθηκε στο 2,5%, έναντι 2,7% που ήταν τον Ιανουάριο και 2,9% τον περσινό Φεβρουάριο. Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι σημειώθηκαν αυξήσεις 17,5% στα ξενοδοχεία, 10,8% στις μεταφορές με αεροπλάνο, 9,9% στα ενοίκια, 7% στα ασφάλιστρα Υγείας, 6,7% στο ρεύμα, 6,4% σε ρούχα - παπούτσια και 4,1% στο φυσικό αέριο. Ανατιμήσεις κατά 6,7% καταγράφηκαν στο μοσχάρι, 5,7% στους ξηρούς καρπούς και 4,7% στον καφέ.
Ο πληθωρισμός τροφίμων διαμορφώθηκε στο 0,2%, με τις τιμές του ελαιόλαδου να υποχωρούν κατά 16,9% - αφού βέβαια έχει σημειωθεί αύξηση έως και 200% τους προηγούμενους μήνες - ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές στα άλλα έλαια αυξήθηκαν κατά 11%.
Ο μέσος δείκτης τιμών καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 - Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 - Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 - Φεβρουαρίου 2024 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2022 - Φεβρουαρίου 2023.
Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,5% τον μήνα Φεβρουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, ψάρια (γενικά), άλλα βρώσιμα έλαια, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, λαχανικά κατεψυγμένα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη - σοκολάτες - γλυκά - παγωτά, καφέ - κακάο - τσάι, μεταλλικό νερό - αναψυκτικά - χυμούς φρούτων.
- 2,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 6,4% στην ομάδα Ενδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 5,1% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο.
- 3,4% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
- 0,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
- 1,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 0,9% στην ομάδα Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες - βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών.
- 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Δίδακτρα Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δίδακτρα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
- 5,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Εστιατόρια - ζαχαροπλαστεία - καφενεία - κυλικεία, ξενοδοχεία - μοτέλ - πανδοχεία.
- 2,3% στην ομάδα Αλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα Υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων, άλλες υπηρεσίες.