ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Νέες αυξήσεις σε ρεύμα, φυσικό αέριο και βασικά καταναλωτικά αγαθά
Τρίτη 11 Μάρτη 2025

Νέες μεγάλες αυξήσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου σημειώθηκαν τον Φεβρουάριο που μας πέρασε, ενώ η ακρίβεια στα βασικά καταναλωτικά προϊόντα παραμένει στα ύψη για τρίτο χρόνο.

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό, που διαμορφώθηκε στο 2,5%, έναντι 2,7% που ήταν τον Ιανουάριο και 2,9% τον περσινό Φεβρουάριο. Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι σημειώθηκαν αυξήσεις 17,5% στα ξενοδοχεία, 10,8% στις μεταφορές με αεροπλάνο, 9,9% στα ενοίκια, 7% στα ασφάλιστρα Υγείας, 6,7% στο ρεύμα, 6,4% σε ρούχα - παπούτσια και 4,1% στο φυσικό αέριο. Ανατιμήσεις κατά 6,7% καταγράφηκαν στο μοσχάρι, 5,7% στους ξηρούς καρπούς και 4,7% στον καφέ.

Ο πληθωρισμός τροφίμων διαμορφώθηκε στο 0,2%, με τις τιμές του ελαιόλαδου να υποχωρούν κατά 16,9% - αφού βέβαια έχει σημειωθεί αύξηση έως και 200% τους προηγούμενους μήνες - ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι οι τιμές στα άλλα έλαια αυξήθηκαν κατά 11%.

Ο μέσος δείκτης τιμών καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 - Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 - Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 - Φεβρουαρίου 2024 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2022 - Φεβρουαρίου 2023.

Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,5% τον μήνα Φεβρουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

- 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, ψάρια (γενικά), άλλα βρώσιμα έλαια, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, λαχανικά κατεψυγμένα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη - σοκολάτες - γλυκά - παγωτά, καφέ - κακάο - τσάι, μεταλλικό νερό - αναψυκτικά - χυμούς φρούτων.

- 2,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

- 6,4% στην ομάδα Ενδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

- 5,1% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο.

- 3,4% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

- 0,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

- 1,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

- 0,9% στην ομάδα Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες - βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών.

- 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Δίδακτρα Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δίδακτρα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

- 5,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Εστιατόρια - ζαχαροπλαστεία - καφενεία - κυλικεία, ξενοδοχεία - μοτέλ - πανδοχεία.

- 2,3% στην ομάδα Αλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: Κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα Υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων, άλλες υπηρεσίες.