ΦΙΕΣΤΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Κυβερνητικές προτεραιότητες χωρίς αντίκρισμα για τον λαό
Τετάρτη 19 Μάρτη 2025

Eurokinissi

Μία ακόμα φιέστα έστησε χθες το Μαξίμου, αυτήν τη φορά με τον Κυρ. Μητσοτάκη να επισκέπτεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δίνοντας άλλη μια σειρά υποσχέσεων για «βελτιώσεις» στις μεταφορές με ορίζοντα το ...2027, όταν στον βωμό του «κόστους - οφέλους» η εγκληματική πολιτική του κεφαλαίου ορθώνει κινδύνους για τη ζωή του λαού σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Η φιέστα έγινε με φόντο τις αποκαλύψεις του ΚΚΕ για τις επικίνδυνες εργασίες στη γραμμή 4 του Μετρό, για τις οποίες κυβέρνηση και εταιρεία προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα (βλ. σχετικό ρεπορτάζ στη σελίδα 5).

Ο Μητσοτάκης λοιπόν προήδρευσε σε σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για τις «κυβερνητικές προτεραιότητες» στις υποδομές και μεταφορές, ενώ κατόπιν έκανε δηλώσεις εστιάζοντας «σε έργα εθνικής προτεραιότητας, που ο σκοπός μας είναι να τα έχουμε ολοκληρώσει μέχρι το 2027». Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου, στην ολοκλήρωση του Ε65 στο βόρειο τμήμα του, από την Καλαμπάκα μέχρι τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, στο περιλάλητο Flyover της Θεσσαλονίκης και στις επεκτάσεις του Μετρό της συμπρωτεύουσας κ.λπ. Εργα χρυσοπληρωμένα από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, και ταυτόχρονα χαραγμένα και προτεραιοποιημένα όχι με βάση τις λαϊκές ανάγκες αλλά τη στόχευση της ντόπιας αστικής τάξης για χώρα - κόμβο διαμετακόμισης.

Αλλωστε, καθώς άλλες είναι οι προτεραιότητές τους, ο πρωθυπουργός ανέπτυξε άλλο ένα ευχολόγιο για «να τρέξουμε με τους πιο γρήγορους ρυθμούς τα έργα αποκατάστασης από τις ζημιές του "Daniel". Αυτό αφορά και σιδηροδρομικά έργα, αφορά και οδικά έργα. Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε την αποκατάσταση των έργων αυτών πολύ σύντομα», χωρίς να μπορεί να δώσει έστω ένα χρονικό σημείο εκκίνησής τους.

Με την ίδια αναλγησία, δύο χρόνια μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών κατέφυγε για πολλοστή φορά στα γνωστά φληναφήματα περί «κατεπείγουσας ανάγκης να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, κυρίως στη γραμμή κορμού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, με καινούργιο τροχαίο υλικό. Είναι ένας στόχος τον οποίο έχουμε βάλει έως το 2027», στη γνωστή τακτική «ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι».

Εξάλλου, μετά από 6 χρόνια διακυβέρνησης και αποδεικνύοντας ξανά ότι δεν είναι προτεραιότητά τους έργα που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες, παρέπεμψε για τις «αρχές Απριλίου» «μια συνολική παρουσίαση για τις σημαντικές επενδύσεις και παρεμβάσεις που κάνουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής, όσον αφορά τα καινούργια λεωφορεία, για τη δρομολόγησή τους, την προσθήκη νέων οδηγών, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων». Εβαλε δε στόχο «μέχρι το 2027» «να παρουσιάσουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα ως προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του λεκανοπεδίου, και όσον αφορά τα λεωφορεία και όσον αφορά το Μετρό», αποσιωπώντας καταγγελίες όπως ότι οι ανάδοχες εταιρείες άνοιγαν επί 6 μήνες σήραγγα κατά παράβαση των μέτρων ασφαλείας, θέμα που ανέδειξε το ΚΚΕ.

Τέλος, ανέφερε τον νέο ΚΟΚ, κάνοντας καθαρό ότι θα κάνει και εκεί σημαία την «ατομική ευθύνη». «Οι ευθύνες της πολιτείας αλλά και οι ευθύνες των οδηγών θα πρέπει να κάνουμε ένα καινούργιο, θα έλεγα, συμβόλαιο εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και ελληνικής κοινωνίας», είπε χαρακτηριστικά.

Ο δε αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για τις μεταφορές, Κ. Κυρανάκης, είπε ότι «μέσα στο επόμενο δίμηνο ξεκινούν τα έργα αποκατάστασης στο κομμάτι (σ.σ. του σιδηροδρομικού δικτύου) που έχει καταστραφεί από τον "Daniel"».