Eurokinissi |
Συγκεκριμένα, χτες, στη διάρκεια της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασε τους άξονες του σχετικού νομοσχεδίου. Και μόνο το γεγονός ότι το κυβερνητικό αφήγημα για τον «νέο ΟΣΕ» θα γίνει με «μοντέλο ΔΕΗ» («σκοπός μας είναι ο ΟΣΕ να γίνει νέα ΔΕΗ, την οποία παραλάβαμε πρακτικά χρεοκοπημένη και τώρα είναι πρωταγωνιστής στην αγορά Ενέργειας», ανέφερε χαρακτηριστικά), επιβεβαιώνει πως και αυτό το νομοσχέδιο θα φτιαχτεί με τα ίδια «υλικά» της εγκληματικής πολιτικής της «απελευθέρωσης» της ΕΕ που υπηρετούν όλα τα κόμματα του συστήματος.
Μιας πολιτικής δηλαδή κομμένης και ραμμένης στην κερδοφορία του κεφαλαίου, που είτε με «κρατικοποιημένες» είτε με ιδιωτικοποιημένες λειτουργίες του σιδηρόδρομου, είτε με πολλές εταιρείες διαχείρισης του σιδηροδρομικού έργου είτε με μία, οδηγούν σε εγκλήματα κατά των λαών σε όλη την ΕΕ, όπως άλλωστε επιβεβαιώθηκε και στην τραγωδία των Τεμπών.
Ο Κυρ. Μητσοτάκης ανέφερε προκλητικά πως «θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες» και μίλησε για επενδύσεις που θα κάνει η κατάπτυστη «Hellenic Train» σε νέο τροχαίο υλικό, όπως ισχυρίστηκε. Θα συνεχίζεται δηλαδή η κατάτμηση του σιδηροδρομικού έργου που οδήγησε στο εγκληματικό μπάχαλο και η εταιρεία του αστικού κράτους της Ιταλίας θα παρουσιάζεται ως «επενδυτής στα ασφαλή τρένα», τη στιγμή που εδώ και χρόνια παίρνει επιδοτήσεις από το αστικό κράτος της Ελλάδας και αδειοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων για να έχει στο σιδηροδρομικό δίκτυο επικίνδυνα τρένα.
Δίνοντας ένα πιο συγκεκριμένο περίγραμμα των όσων θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο, ο πρωθυπουργός μίλησε για συστήματα γεωεντοπισμού και παρακολούθησης της πορείας των τρένων, καταγραφή των επικοινωνιών των εργαζομένων, εφαρμογή του συστήματος ασφαλείας ETCS (που υπόσχεται ότι θα τοποθετηθεί στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 15 μήνες) κ.λπ. Ολα αυτά, δηλαδή, που μόνο ως αναφορές έγιναν από τον Κυρ. Μητσοτάκη, γιατί μένει να δούμε πώς και αν θα εφαρμοστούν, που έλειπαν για δεκαετίες από τον ελληνικό σιδηρόδρομο - όπως αντίστοιχα και σε επίπεδο ΕΕ - και συνεχίζουν 2 χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών να λείπουν.
Ακόμα, θα καθιερώσουν τον λεγόμενο προϊστάμενο Αμαξοστοιχίας, αλλά μόνο στα δρομολόγια που τα τρένα κινούνται με ταχύτητα άνω των 120 χιλιομέτρων την ώρα (!) που θα πρέπει να διαθέτει εκπαίδευση μηχανοδηγού και σταθμάρχη.
Για ακόμα μια φορά, επιχειρήθηκε με πρόσχημα την «αξιολόγηση» των εργαζομένων και στον σιδηρόδρομο να παρουσιαστούν οι εργαζόμενοι ως αποκλειστικοί υπαίτιοι της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στον σιδηρόδρομο, τη στιγμή που όταν απεργούν διεκδικώντας μέτρα ασφάλειας στα τρένα, βγάζουν τις απεργίες τους παράνομες. Τη στιγμή που μετρούν νεκρούς και σακατεμένους συναδέλφους και αναγκάζονται να δουλεύουν μέχρι σήμερα σε τραγικές συνθήκες, που αποτελούν το έδαφος εκδήλωσης των όποιων «ανθρώπινων λαθών». Και βέβαια, ούτε λόγος για τις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού που θα καλύψουν ανάγκες ζωτικής σημασίας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης, εξειδικεύοντας τα μέτρα, ανέφερε ανάμεσα σε άλλα πως θα δημιουργηθεί Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας που θα έχει πρόσβαση σε όλα τα κέντρα τηλεδιοικήσεων και τα σταθμαρχεία. Οπως είπε, αυτό γίνεται για πρώτη φορά, μόνο που δεν ισχύει, αφού ενιαίο κέντρο υπήρχε στο παρελθόν, αλλά καταργήθηκε και κόπηκε στα δύο, ένα στον ΟΣΕ και ένα στη «Hellenic Train». Είπε ακόμα ότι δημιουργείται νέα εταιρεία, οι «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι ΑΕ», όπου συγχωνεύονται οι ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑ ΟΣΕ και αναζητείται ...στρατηγικός εταίρος από το εξωτερικό.