Στις κεντρικές υπηρεσίες του ΟΣΕ περιόδευσε χτες ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Σπύρος Χαλβατζής
Τα παραπάνω προέκυψαν από την περιοδεία του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων, με τη «Συμπαράταξη», Σπύρου Χαλβατζή, στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα, όπου συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της διοίκησης και των εργαζομένων.
Στην περιοδεία ο Σπ. Χαλβατζής τόνισε την επιμονή της «Συμπαράταξης» για ανάπτυξη των δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) σταθερής τροχιάς, με ενιαίο και φτηνό εισιτήριο. Επισήμανε ότι πρέπει να δοθούν τα αναγκαία κονδύλια και να παρθούν τα μέτρα για να εξασφαλιστεί η ανάπτυξη του ΟΣΕ, που εγγυάται την ανάπτυξη της χώρας. Οτι το τρένο αναπτυσσόμενο θα μειώσει την περιβαλλοντική επιβάρυνση από τη χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου και τη διαρροή συναλλάγματος για ανταλλακτικά, λιπαντικά, ελαστικά κά. Πως δεν πρέπει να καταργούνται ή να συρρικνώνονται οι περιφερειακές γραμμές. Οτι είναι απαράδεκτο το γεγονός πως στην κατασκευαζόμενη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου δε σχεδιάζεται σιδηροδρομική γραμμή. «Πώς θα αναπτυχθεί η Ηπειρος δίχως τρένο; » αναρωτήθηκε.
Για το φλέγον ζήτημα του προαστιακού σιδηροδρόμου στην Αθήνα δήλωσε ότι πρέπει να υπογειοποιηθεί και όχι να κατασκευαστεί υπέργεια στα τμήματά του που διέρχονται από το Δήμο Αθηναίων. Οτι οι αρμόδιοι, δήθεν επειδή δεν υπάρχουν χρήματα και βιάζονται να έχουν το έργο έτοιμο το 2004, προωθούν την κατασκευή με τρόπο καταστροφικό για τις γειτονιές και τους κατοίκους. Πρόσθεσε ότι χρήματα υπάρχουν και είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης πού θα κατευθυνθούν.
Αναφερόμενος πάντως γενικά στο σιδηρόδρομο και στο παράδειγμα της Αγγλίας με την ιδιωτικοποίησή του, επισήμανε ότι το κλείσιμο των περιφερειακών γραμμών - από τους ιδιώτες και τους «Νέους Εργατικούς» του Μπλερ - μείωσε την κίνηση και στον κεντρικό κορμό, καθώς αυτές τον τροφοδοτούσαν σε μεγάλο βαθμό. Για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη, είπε πως αν ο ΟΣΕ είχε σήμερα το αναγκαίο τροχαίο υλικό θα μπορούσε να τον αναπτύξει στο υφιστάμενο δίκτυο προς Κατερίνη και Βέροια. Προς την άλλη πλευρά (Επανωμή) ότι είναι δύσκολο να γίνει καθώς είναι πυκνοδομημένες περιοχές και δεν υπάρχει χώρος να στρωθούν γραμμές.
Ο αρχιεπιθεωρητής Στ. Καλογρίτσας είπε ότι υπάρχει έλλειμμα συντήρησης στο δίκτυο, γι' αυτό και παρατηρούνται βλάβες και σε νέες γραμμές. Οτι έχουν εγκαταλειφτεί περιφερειακά δίκτυα, όπως προς Κοζάνη - Φλώρινα. Οτι το κακό θα γενικευτεί αν υπάρξουν και εδώ σχέδια ιδιωτικοποίησης του δικτύου, όπως συνέβη στην Αγγλία, με τις γνωστές συνέπειες (πολύνεκρα ατυχήματα). Οτι ιδιώτες εκφράζουν ενδιαφέρον για να πάρουν το «φιλέτο», τον προαστιακό, που μεθοδεύεται να μην έχει φορέα εκμετάλλευσης τον ΟΣΕ.
Ο Σ. Ραφτόπουλος, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, μίλησε για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που η κυβέρνηση ξεπούλησε σε ξένους. Υπογράμμισε ότι οι συνέπειες θα είναι μεγάλες, καθώς στην καλύτερη περίπτωση θα παρατηρούνται καθυστερήσεις στην παράδοση υλικού από τη νέα διοίκηση, που θα έχει νέες προτεραιότητες και θα κλείσει μη κερδοφόρες γι' αυτήν μονάδες, αδιαφορώντας για τις κοινωνικές συνέπειες. Επίσης ότι η κυβέρνηση θα χαρίσει τις οικονομικές ρήτρες στους νέους ιδιοκτήτες. Αν αυτοί καθυστερούν παραγγελίες του δημοσίου, δε θα πληρώνουν αποζημίωση, με αποτέλεσμα άλλο ένα οικονομικό πλήγμα για τον ΟΣΕ, συν και το γεγονός ότι αναγκαστικά θα αγοράζει υλικό από αλλού, ακριβότερα από ό,τι τα πρώην δημόσια Ναυπηγεία.