ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
Στο έλεος της εφοπλιστικής ασυδοσίας
Τρίτη 3 Σεπτέμβρη 2002

Eurokinissi

Στο «βυθό» της εφοπλιστικής ασυδοσίας «πετά» η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τους κατοίκους των Βορείων Σποράδων, αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, που υφίστανται τεράστια ταλαιπωρία εξαιτίας του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού που επιβάλλεται στα τρία νησιά.

Βεβαίως, τα προβλήματα που δημιουργούνται στις Βόρειες Σποράδες, από τις συνεχείς μειώσεις δρομολογίων πλοίων, με τραγικές συνέπειες στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών, δεδομένου ότι βασική πηγή εισοδήματος είναι ο τουρισμός, υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια. Είναι γνωστό, επίσης, ότι η ασυδοσία της πλοιοκτήτριας εταιρίας «HELLAS FERRIES», η οποία έχει την πλήρη στήριξη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, δεν έχει όρια, με αποτέλεσμα τα νησιά να αποτελούν, ουσιαστικά, άγονη γραμμή.

Φέτος το καλοκαίρι, όμως, τα φαινόμενα που παρουσιάστηκαν ήταν ακόμα πιο τραγικά, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων και των τουριστών. Ιδού η εικόνα της ντροπής και του αίσχους που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού:

- Δεν υπήρχαν εισιτήρια προς τα νησιά ακόμα και ένα μήνα πριν, οι επιβάτες εγκλωβίζονταν στα νησιά και δεν έβρισκαν εισιτήρια επιστροφής, ενώ άλλοι που είχαν εισιτήρια δεν επιβιβάστηκαν στα πλοία γιατί δε χώραγαν.

- Η ανεπαρκής συγκοινωνιακή κάλυψη, λόγω μικρού αριθμού δρομολογημένων πλοίων και αυτά με συχνές και σοβαρές βλάβες, αδικαιολόγητες και πολύωρες καθυστερήσεις, δεν αποτελούσαν την εξαίρεση, αλλά τον κανόνα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ασύδοτης κατάστασης που επικρατούσε είναι ότι το σκάφος που εκτελούσε το δρομολόγιο Σκόπελος - Σκιάθος - Αγιος Κωνσταντίνος ταξίδευε με συμβατική ταχύτητα, ενώ οι επιβάτες πλήρωναν ναύλα ταχυπλόου.

Την κύρια και εγκληματική ευθύνη γι' αυτή την κατάσταση φέρει η κυβέρνηση, καθώς με το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που προωθεί με την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την κατάργηση του καμποτάζ και την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά, με δραματικό τρόπο, τα επιδεινώνει, ενισχύοντας την ασυδοσία και την αυθαιρεσία του ντόπιου και ξένου εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ετσι, θα υποβαθμιστεί παραπέρα η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, θα αυξηθούν τα ναύλα επιβατών και οχημάτων, θα χτυπηθούν τα δικαιώματα των ναυτεργατών, θα γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη η κατάσταση στον τομέα της προστασίας και της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, νησιά θα ερημώσουν.

Αγωνιστικό κάλεσμα

Με ανακοίνωσή της η ΚΟΒ Σκοπέλου του ΚΚΕ καταγγέλλει ως κύριο υπεύθυνο για την κατάσταση που βίωσαν φέτος κάτοικοι και τουρίστες το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, γιατί η πολιτική που εφαρμόζει είναι βαθιά αντιλαϊκή, υπηρετεί την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου και υποτάσσεται στα συμφέροντά του, μπαίνει εμπόδιο στην ανάπτυξη των νησιών, υπονομεύει τα ναυτεργατικά δικαιώματα. Οσον αφορά στη Νομαρχιακή και την Τοπική Αυτοδιοίκηση τονίζει ότι «έχουν και αυτές το δικό τους μερτικό ευθύνης, γιατί όχι μόνο δέχτηκαν αδιαμαρτύρητα αυτές τις εξελίξεις και την κατάσταση που δημιουργήθηκε, αλλά σε πολλές περιπτώσεις στήριξαν αυτή την αντιλαϊκή και επώδυνη για τον τόπο μας κατάσταση».

Παρουσιάζοντας τις προτάσεις του ΚΚΕ για την καλύτερη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία επισημαίνει: «Το ΚΚΕ και η ΚΟΒ Σκοπέλου θα συνεχίσουν ν' αγωνίζονται για την καλύτερη, δυνατή, ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, γνωρίζοντας πως αυτό δεν μπορεί να γίνει με το εφοπλιστικό κεφάλαιο να κυριαρχεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και των εφοπλιστών καλούμε τους κατοίκους των νησιών και τους μαζικούς τους φορείς να διεκδικήσουμε:

Και καταλήγει: «Για την επίτευξη των παραπάνω, βασική προϋπόθεση είναι η οργανωμένη πάλη των εργαζομένων των νησιών, του εργαζόμενου λαού, των ναυτεργατών. Ο συντονισμός μας με την υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα, η οποία πλήττεται και αυτή το ίδιο με τα νησιά των Βορείων Σποράδων».