Eurokinissi |
Το σχέδιο νόμου ακολουθεί πιστά την κρατούσα αντίληψη πως για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας απαιτείται η διεύρυνση των μέτρων αστυνομικού χαρακτήρα. Ομως, η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης είναι αυτή, που όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα κοινωνικά αίτια που γεννούν την εγκληματικότητα, αλλά με τα μέτρα που παίρνει τρέφει κι άλλο αυτό το κοινωνικό φαινόμενο.
Στην ουσία, το νομοσχέδιο μεταφέρει στους αστυνομικούς την ευθύνη της απόφασης για χρήση των όπλων, ενώ οι διατάξεις του σε γενικές γραμμές είναι διατυπωμένες με το σχήμα «απαγορεύεται, εκτός αν...». Με αυτόν τον τρόπο, παραμένει ανοιχτός ο δρόμος για κάθε λογής αυθαιρεσία. Ο εκφοβιστικός πυροβολισμός αποτελεί την πρώτη κλίμακα στη χρήση πυροβόλου όπλου από αστυνομικό. Ακολουθούν οι πυροβολισμοί κατά πραγμάτων και έπονται οι πυροβολισμοί ακινητοποίησης και εξουδετέρωσης.
Επίσης, το σχέδιο νόμου επιτρέπει τη χρήση πυροβόλου όπλου για την προστασία εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας από εισβολή ενόπλου, όταν στο νόμο για τα όπλα συμπεριλαμβάνονται και τα ρόπαλα, όπως μπορούν να «χαρακτηριστούν» ακόμα και ξύλα. Παράλληλα, εναντίον ενόπλου πλήθους επιτρέπονται οι εκφοβιστικοί πυροβολισμοί, αλλά απαγορεύονται οι πυροβολισμοί ακινητοποίησης ή εξουδετέρωσης, εφόσον υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να πληγούν άοπλοι. «Πλήθος», βέβαια, μπορεί να χαρακτηριστεί και ομάδα διαδηλωτών. Επιτρέπεται, δε, ο πυροβολισμός ακινητοποίησης για την αποτροπή αφοπλισμού αστυνομικού κατά την υπηρεσία του. Υπηρεσία, όμως, εκτελούσαν και οι άνδρες της Ασφάλειας που έχουν πιαστεί σε διαδηλώσεις και συσκέψεις σωματείων και έχουν αφοπλιστεί. Δεν υποχρεώνει τους αστυνομικούς να μην οπλοφορούν εκτός υπηρεσίας, τη στιγμή που είναι πολλά τα περιστατικά χρήσης όπλων, ακόμα και πρόκλησης φόνων.
Και αυτό το σχέδιο νόμου θα εξασφαλίσει την ατιμωρησία των ...οργάνων της τάξης και δεν αναμένεται να περιορίσει τα κρούσματα «εκπυρσοκρότησης», που τα τελευταία χρόνια πλήττουν, ιδιαίτερα, μετανάστες ή άτομα από μειονότητες.