«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις για το ξεπούλημα

Η «Golden Aviation», του Σταμάτη Ρέστη, κρίθηκε ως «προτιμητέος επενδυτής»

Σάββατο 7 Δεκέμβρη 2002

Τον όμιλο «Golden Aviation», του Σταμάτη Ρέστη, που είχε απορριφθεί από την προηγούμενη διαδικασία, επέλεξε τελικά η κυβέρνηση αυτή τη φορά ως τον πιο φερέγγυο αγοραστή της νέας «Ολυμπιακής Αεροπορίας»!

Σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών-Επικοινωνιών, Χρ. Βερελή, από τις Βρυξέλλες, η κυβέρνηση έκανε αποδεκτή την εισήγηση του «συμβούλου ιδιωτικοποίησης» (τράπεζες Εθνική, Εμπορική και «Alpha») για την έναρξη διαπραγματεύσεων με τον όμιλο του Στ. Ρέστη. Ωστόσο, δεν αποκλείστηκε κανένας από τους υπόλοιπους πέντε υποψήφιους αγοραστές της νέας ΟΑ που υπέβαλαν τελικά προσφορές. Απλώς ο «σύμβουλος» έκρινε «συμβατές» τις οικονομικές προσφορές της «Golden Aviation» και της «Aegean Airlines» του Θ. Βασιλάκη, που είναι ανταγωνίστρια σήμερα εταιρία προς την ΟΑ! Οι διαπραγματεύσεις με τον αποκαλούμενο «προτιμητέο επενδυτή» θα αρχίσουν άμεσα και θα ολοκληρωθούν σε δύο μήνες. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει οριστική συμφωνία, τότε ο «σύμβουλος» της κυβέρνησης θα αρχίσει διαπραγματεύσεις με τον δεύτερο όμιλο, του Θ. Βασιλάκη.

Σημειώνεται ότι το «όραμα» της κυβέρνησης για τη νέα ΟΑ του ιδιώτη αφορά σε μια μικρή περιφερειακή εταιρία, χωρίς υπερατλαντικό δίκτυο, με στόλο 17 αεροσκαφών, από τα 47 που έχει σήμερα η ΟΑ και 1.800 εργαζόμενους, από τους 4.500 μόνιμους και άλλους 3.000 εποχικούς που απασχολεί σήμερα. Αυτή τη μικρή εταιρία, με αμιγώς πτητικό έργο, χωρίς τις άλλες δραστηριότητες, ξεπουλά σ' αυτή τη φάση η κυβέρνηση, ενώ, σύμφωνα με το σχέδιο που έχει εκπονήσει, θα επακολουθήσει το ξεπούλημα και των υπόλοιπων κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ομίλου (τεχνική διεύθυνση, υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης, ηλεκτρονική κράτηση θέσεων, διοικητική υποστήριξη κλπ.).

Τις αποκαλυπτικές δηλώσεις για το μέλλον της ΟΑ έκανε χτες από τις Βρυξέλλες ο υπουργός Μεταφορών-Επικοινωνιών, λέγοντας ότι «όχημα» της νέας ΟΑ, που θα έχει μετοχικό κεφάλαιο περίπου 50 δισ. δρχ., θα αποτελέσουν οι «Μακεδονικές Αερογραμμές». Δηλαδή, η θυγατρική εταιρία της ΟΑ σήμερα, που δραστηριοποιείται με τρία αεροπλάνα στον τομέα των ναυλωμένων πτήσεων (τσάρτερ).

Σημειώνεται επίσης ότι ο δεύτερος «προτιμητέος» αγοραστής της ΟΑ, η ανταγωνίστρια «Aegean Airlines», του Θεόδωρου Βασιλάκη, είναι αυτή που έχει καταγγείλει την κυβέρνηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για «παράνομη χρηματοδότηση» της ΟΑ. Καταγγελία που αξιοποιεί σήμερα η Κομισιόν και ετοιμάζεται να επιβάλει στην ΟΑ χρηματικό πρόστιμο πολλών δισ. δρχ.

Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στην ΟΑ, αντιδρώντας στο σχέδιο της κυβέρνησης για το ξεπούλημα της εταιρίας, έχουν προγραμματίσει για μεθαύριο, Δευτέρα, με πρωτοβουλία της ΟΣΠΑ, 4ωρη στάση εργασίας, από τις 11 π.μ. μέχρι τις 3 μ.μ., με ταυτόχρονη συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στην οδό Βασ. Σοφίας.