Στο μεγάλο κεφάλαιο και ο χώρος των ταξί
Τετάρτη 8 Γενάρη 2003

Eurokinissi

Από την τελευταία απεργία των ιδιοκτητών ταξί και την πορεία τους στο κέντρο της Αθήνας
Στη δημιουργία ανώνυμων εταιριών προκειμένου να μπει στο χώρο των ταξί το μεγάλο κεφάλαιο, στοχεύει σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που συζητείται από χθες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Οπως κατήγγειλε ο εισηγητής του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτης, με το συζητούμενο νομοσχέδιο η μόνη υπηρεσία που προσφέρεται είναι η δημιουργία ολιγοπωλίων στο χώρο των ταξί για να μπορέσουν να πάρουν το μεγάλο μέρος της «πίτας» των 140 δισ. δραχμών που είναι σήμερα ο τζίρος των ταξί στη χώρα μας. Αυτό, τόνισε, γίνεται με τη δημιουργία ανώνυμων εταιριών, την ίδια στιγμή που θα μπορούσαν να γίνουν οι αναγκαίες βελτιώσεις στο χώρο χωρίς τη δημιουργία των εταιριών, όπως άλλωστε ζητάει σύσσωμος ο κλάδος των αυτοκινητιστών.

Η κυβέρνηση προκειμένου να βοηθήσει το μεγάλο κεφάλαιο, του δίνει και συγκεκριμένα κίνητρα ενώ, όπως είπε ο Στ. Σκοπελίτης, τα προβλήματα του χώρου θα μπορούσαν να λυθούν μέσα από την προώθηση του συνεταιρισμού. Αυτό θα γίνει εάν δοθούν τα απαραίτητα κεφάλαια κίνησης για την ανάπτυξη των συνεταιρισμών, με φοροαπαλλαγές για την ένταξη σε αυτούς και για τα έξοδα εξοπλισμού των αυτοκινήτων. Καταλήγοντας ο εισηγητής του ΚΚΕ είπε ότι τα παραπάνω είναι ορισμένα μέτρα που αν παρθούν θα μπορέσουν πραγματικά να οδηγήσουν τους ταξιτζήδες στο να συσταθούν οι συνεταιρισμοί αυτοί και μέσω αυτών να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του χώρου. Ομως επειδή το νομοσχέδιο αντί για αυτά προωθεί τις ανώνυμες εταιρίες το ΚΚΕ δεν μπορεί να δώσει θετική ψήφο.

Από την πλευρά το ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο λέγοντας ότι πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στους ταξιτζήδες και το επιβατικό κοινό και είπε ότι δε θα δημιουργηθούν ισχυρά μονοπώλια στο χώρο, αφού υπάρχει πρόβλεψη να μην έχει κάποιος περισσότερες από δύο άδειες Ταξί.

Δένουν χειρόφρενο

Αντιδρώντας στο νομοσχέδιο οι ιδιοκτήτες ταξί, με απόφαση της διοίκησης του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), ακινητοποιούν από τις 5 τα ξημερώματα σήμερα και για 48 ώρες τα ταξί τους. Μάλιστα προγραμματίζουν για σήμερα και αύριο και άλλες κινητοποιήσεις, αφού θεωρούν ότι αν γίνει νόμος το νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή, αυτό θα είναι η απαρχή για τη διάλυση του κλάδου και το πέρασμα των υπηρεσιών ταξί, από τα χέρια των επαγγελματιών, «στα οργανωμένα ολιγοπώλια που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών με το πρόσχημα της... αναβάθμισης των υπηρεσιών».

Σημειώνεται ότι υπέρ του νομοσχεδίου τάσσεται η διοίκηση (ΔΑΚΜΜΕ - ΠΑΣΚΕ) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), η οποία μάλιστα χαρακτηρίζει την κινητοποίηση του ΣΑΤΑ «αντικαταστατική και κοινωνικά και ηθικά παράνομη».

Από την πλευρά της η διοίκηση του ΣΑΤΑ, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της, «οργανωμένες ενέργειες για δημιουργία απεργοσπαστικών μηχανισμών, από μικρή ομάδα επιλεγμένων συνδικαλιστών, που λειτουργούν εδώ και μήνες ως φερέφωνα του υπουργείου».