Τα παραπάνω ανέφερε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο υφυπουργός Μεταφορών Μ. Στρατάκης, ο οποίος παρουσίασε στατιστικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία η ευθύνη για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, επιμερίζεται κατά 80% στους οδηγούς, 12% στους πεζούς και το υπόλοιπο 8% σε άλλους παράγοντες (κακή κατάσταση δρόμου, καιρικές συνθήκες και άλλες αιτίες). Πάντως, από πολλούς αμφισβητείται το τελευταίο ποσοστό, καθώς πολλά τροχαία ατυχήματα οφείλονται στις εκατοντάδες κακοτεχνίες, κατολισθήσεις, καθιζήσεις και άλλες «μαύρες τρύπες» που παρατηρούνται στην κατασκευή του Εθνικού Οδικού Δικτύου.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, στο νέο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) που ήδη εφαρμόζεται, μεταξύ άλλων: προβλέπεται η επιβολή ποινής τριών επιπλέον βαθμών για τους παραβάτες οδηγούς που δεν έχουν συμπληρώσει τρία χρόνια από την ημερομηνία απόκτησης διπλώματος Α' ή Β' κατηγορίας. Παρέχεται το δικαίωμα στις αστυνομικές αρχές να αφαιρούν το δίπλωμα και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, σε περιπτώσεις μέθης, υπερβολικής ταχύτητας, υπερφορτωμένου οχήματος κλπ., όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ. Μέχρι τώρα για τις παραβάσεις αυτές ήταν βαθμοί στο «πόιντ σίστεμ» και χρηματικό πρόστιμο.