AΥΛΑΙΑ ΓΙΑ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1
Προσδοκίες για Σουμάχερ, Φεράρι, ετοιμότητα από Χάκινεν, Μακλάρεν

Ανάβει «πράσινο» για τα μονοθέσια σήμερα στη μακρινή Αυστραλία. Η γιορτή της Φόρμουλα 1 ξεκινά και οι προσδοκίες των ομάδων έρχονται αντιμέτωπες με την ώρα της αλήθειας

Κυριακή 12 Μάρτη 2000

Ολοι περιμένουν μια μάχη μεταξύ Μακ Λάρεν Μερσεντές και Φεράρι.

Ειδικά, οι Ιταλοί, έχοντας μείνει μακριά από τον τίτλο του πρωταθλητή, για 21 ολόκληρα χρόνια, μοιάζουν σαν έτοιμοι από καιρό. Η επανάληψη όμως των ίδιων δηλώσεων, εδώ και τόσα χρόνια, μάλλον προκαλεί χαμόγελα στους αντιπάλους παρά τους οπαδούς.

Η μεγάλη ελπίδα της Φεράρι είναι για 5η συνεχόμενη χρόνια ο κορυφαίος εν ενεργεία πιλότος, Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός, αν και τραυματίστηκε πέρσι, κατάφερε να βοηθήσει στη συγκομιδή βαθμών και στην κατάκτηση - μετά από 16 χρόνια - του τίτλου των κατασκευαστών. Ο τίτλος αυτός βέβαια μοιάζει με ζάχαρη στο κινίνο, αφού όλοι αναγνωρίζουν ως πρωταθλητές, τον Μίκα Χάκινεν και τη Μακ Λάρεν Μερσεντές. Ο Φινλανδός δεν είναι του διαμετρήματος του Σουμάχερ, είναι, όμως, οδηγός πρώτης σειράς, και έδειξε μετά την έλευση της Μερσεντές ότι με τον κατάλληλο κινητήρα μπορεί να πρωταγωνιστεί. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Χάκινεν κατάφερε με την ανθρώπινη συμπεριφορά του να γίνει ιδιαίτερα συμπαθής στους φίλους της F-1. Γι' αυτή τη συμπάθεια, δεν μπορεί να περηφανεύεται ο Σουμάχερ. Εχει κερδίσει την εκτίμηση εχθρών και φίλων για τις οδηγικές του ικανότητες, αλλά η συμπάθεια είναι άλλο πράγμα. Ακόμα και οι οπαδοί της Φεράρι, που γνωρίζουν ότι χρωστούν πολλά στον Σουμάχερ, δεν του συγχωρούν ότι επιμένει να μιλά ιταλικά, παρά μόνο πολύ σπάνια. Σε μια από αυτές τις σπάνιες φορές, δήλωσε ότι έχει τη δική του ώρα, να ξαναστεφθεί πρωταθλητής, κάτι που έχει να γευτεί από τους καιρούς της Μπένετον.


Μια ακόμη ελπίδα για τη Φεράρι ακούει στο όνομα Ρούμπενς Μπαρικέλο. Ο Βραζιλιάνος είναι μεγάλο ταλέντο και έχει αποκτήσει πλέον εμπειρίες που τον καθιστούν ικανό για το καλύτερο. Σουμάχερ και Μπαρικέλο αποτελούν σίγουρα καλύτερο δίδυμο από Χάκινεν - Κούλθαρντ. Ο συνδυασμός όμως των διδύμων με Φεράρι και Μακ Λάρεν Μερσεντές είναι άγνωστο πού θα οδηγήσει.

Ερωτηματικό αποτελεί και η Τζάγκουαρ, που στην ουσία αποτελεί τη μετεξέλιξη της επιτυχημένης για «μεσαία» ομάδα Στιούαρτ. Ο Εντι Ιρβάιν με τον Τζόνι Χέρμπερτ τονίζουν το βρετανικό χρώμα της ομάδας, αλλά, όπως για κάθε νέα ομάδα, τα σκαμπανεβάσματα είναι αναμενόμενα. Για τον Ιρβάιν πάντως, η μεταγραφή του, αν και ίσως του στερεί τις φιλοδοξίες τίτλου, αποτελεί μια αναβάθμιση, αφού επιθυμούσε διακαώς να είναι πρώτος οδηγός στην ομάδα του, κάτι που δεν μπορούσε να πετύχει στη Φεράρι, λόγω της παρουσίας του Σουμάχερ.

Ερωτηματικό, με προσδοκία για θετικές απαντήσεις, αποτελεί η Τζόρνταν, που συνεργάζεται με τη Χόντα που επείσθη να επιστρέψει στις πίστες. Μεγάλο όνομα και η BMW, που γυρίζει μετά από χρόνια απουσία με τα χρώματα της Ουίλιαμς. Μικρών δυνατοτήτων θεωρούνται οι ομάδες των Μινάρντι, Μπαρ, Προστ, Αρόουζ, Σάουμπερ και Μπένετον. Ολες αυτές οι ομάδες διαθέτουν ιστορία και ικανούς οδηγούς, αλλά η οικονομική τους επιφάνεια δεν είναι ανάλογη με των πρωταγωνιστών. Ομως, όπως σε κάθε σεζόν, αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο, αφού, αν κάτι χαρακτηρίζει τη Φόρμουλα 1, αυτό είναι το απρόοπτο. Απρόοπτο, που εξακολουθεί να συγκινεί εκατομμύρια φίλους των γκραν πρι σε όλο τον κόσμο, που περίμεναν τη σημερινή μέρα γεμάτοι ελπίδα για θέαμα και συναγωνισμό.