Οι υποψήφιοι για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα υποβάλλουν το μηχανογραφικό τους από τη Δευτέρα 14 Ιούλη μέχρι και την Παρασκευή 25 Ιούλη, ενώ οι βάσεις εισαγωγής αναμένεται να ανακοινωθούν περί τα τέλη Αυγούστου. Μέχρι 10 Ιούλη, θα ανακοινωθούν οι επιδόσεις όσων εξετάστηκαν σε ειδικά μαθήματα και των αποφοίτων των ΤΕΕ στις ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΤΕΙ.
Οπως προκύπτει, τα θεωρητικά μαθήματα δυσκόλεψαν τους μαθητές της Γ` τάξης. Ειδικότερα, δυσκολεύτηκαν στην Ιστορία γενικής παιδείας, όπου το ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση ήταν 52.88% (πέρσι ήταν 45.50%). Χαμηλές ήταν οι επιδόσεις στα Αρχαία Ελληνικά και Λογοτεχνία θεωρητικής κατεύθυνσης με 56.94% και 46.58%, αντίστοιχα, κάτω από τη βάση. Στη Χημεία Θετικής κατεύθυνσης, το ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση ήταν 31.29% (από 27.86% πέρσι), στα Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης 32.32% κάτω από τη βάση (πέρσι ήταν 42.15%), στα Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης πρώτου κύκλου 53.90% (πέρσι ήταν 65.06%) και δεύτερου κύκλου με 72.81% (έναντι 80.26% πέρσι).
Ο γγ του υπουργείου Παιδείας, Θ. Τσουροπλής, δήλωνε χτες πως «κύριο συμπέρασμα από τη μελέτη των στοιχείων είναι ότι φέτος και σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια οι επιδόσεις παρουσιάζουν πιο ορθολογική κλιμάκωση στη διάκριση άριστα, πολύ καλά, καλά, μέτρια κλπ. Η κλιμάκωση αυτή θα βοηθήσει, ώστε να γίνει ακόμα πιο αντικειμενική η επιλογή όσων θα εισαχθούν φέτος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», είπε. Η ικανοποίηση που εκφράζει το υπουργείο Παιδείας είναι ενδεικτική του σχολείου - προθαλάμου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μια πολιτικής, που περνά την προαγωγή και την απόλυση από το λύκειο, μέσα από πανελλαδικές εξετάσεις επιλογής, κλείνοντας το δρόμο για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, είτε διώχνοντάς τα από το λύκειο, είτε διαμορφώνοντας μια κατάσταση όπου καταφέρνουν να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους με ένα βαθμό που δεν τα αντιπροσωπεύει.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου, φέτος στη Β` τάξη οι βαθμολογίες κινήθηκαν στα περσινά επίπεδα με μικρές διαφοροποιήσεις. Ιδιαίτερη δυσκολία αντιμετώπισαν στα μαθήματα της Ιστορίας γενικής παιδείας, όπου το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση ήταν 71.53% (πέρσι ήταν 67.46%), ενώ καλές επιδόσεις σημείωσαν στα Αρχαία θεωρητικής κατεύθυνσης, όπου κάτω από τη βάση έγραψε το 42.04% έναντι 61.64% πέρσι.
Μειωμένος ήταν και ο αριθμός των γραπτών που αναβαθμολογήθηκαν στα περισσότερα μαθήματα, ενώ υψηλό παραμένει το ποσοστό αναβαθμολόγησης στα μαθήματα της γλώσσας.