ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ
Δεκαεφτά οι νεκροί σε περίοδο... διακοπών
Σάββατο 30 Αυγούστου 2003

Δώδεκα νεκροί εργάτες μέσα σε μία βδομάδα τον περασμένο Ιούλη! Αλλοι πέντε εργάτες δολοφονήθηκαν στην προσπάθειά τους να βγάλουν το πολυπόθητο μεροκάματο μέσα σε δυο μέρες τον Αύγουστο! Μόνο μέσα σε διάστημα περίπου τριών βδομάδων η εργατική τάξη της χώρας έχασε 17 παιδιά της! Δεν το χωράει ο νους. Εργάτες νέοι, στο ξεκίνημα της ζωής τους και άλλοι που θα έπρεπε να παίζουν με τα εγγόνια τους, θυσιάστηκαν από τα αφεντικά τους, προκειμένου αυτοί να αβγατίσουν τα κέρδη τους. Θυσιάστηκαν από αυτήν την πολιτική που έχει απλώσει σιδερένιο πλέγμα για να προστατέψει την εργοδοσία και αφήνει έκθετους τους εργάτες στο έλεος της αυθαιρεσίας των αφεντικών. Εργάτες που ξεκινούν κάθε πρωί για τη δουλιά και έρχονται κάθε λεπτό αντιμέτωποι με την εντατικοποίηση, την απουσία στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας, την τρομοκρατία και δεν ξέρουν αν θα επιστρέψουν στο σπίτι τους.

Αυτήν την εργοδοτική ασυδοσία που επικρατεί στα ναυπηγεία με την ανοχή του υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και του Λιμεναρχείου, πλήρωσε με τη ζωή του, προχτές το απόγευμα, ο ηλεκτρολόγος Βαγγέλης Σορώτος, 44 ετών, μέλος του συνεργείου επισκευών πλοίων «ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗ - ΣΙΔΕΡΗ ΤΕΧΝΙΚΗ Ε.Π.Ε».

Ο εργάτης εκτελούσε μόνος του και χωρίς την παρουσία δεύτερου ατόμου και πολύ περισσότερο την παρουσία τεχνικού ασφαλείας, εργασίες ελέγχου στο γενικό ηλεκτρικό πίνακα του μηχανοστασίου του Ε/Γ-Ο/Γ «ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ» ΝΠ 9282, το οποίο εκτελεί επισκευαστικές εργασίες στα «Ναυπηγεία Σαλαμίνας» στην περιοχή Αμπελακίων Σαλαμίνας. Κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες κι ενώ στο πλοίο κανονικά θα έπρεπε να έχει διακοπεί κάθε παροχή ρεύματος, υπέστη ηλεκτροπληξία και πέθανε ακαριαία.

«Για το συγκεκριμένο πλοίο, όπως δήλωσε στο «Ρ» ο Μάκης Κυριακόπουλος, γραμματέας του σωματείου ηλεκτρολόγων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, δεν είχε υπήρχε άδεια εργασιών, ενώ ο συνάδελφος δεν υπήρχε στην κατάσταση προσωπικού που εργάζονταν στο πλοίο. Μαζί του δεν υπήρχε ούτε δεύτερο άτομο αλλά ούτε καν τεχνικός ασφαλείας πάνω στο πλοίο». Μας προκαλεί εντύπωση, πρόσθεσε, πώς για τόσο σοβαρή εργασία δεν είχε γίνει πριν «μπλακάουτ», ενώ επισήμανε πως, όπως αποδείχτηκε από την έρευνα, δεν ήταν ναυτολογημένος ούτε ο ηλεκτρολόγος του πλοίου και δεν αναφερόταν στη λίστα προσωπικού του πλοίου.

Αν βέβαια το Λιμεναρχείο έκανε τους ελέγχους που είναι υποχρεωμένο να κάνει και στο πλοίο και στα ναυπηγεία, πριν το τραγικό συμβάν, θα διαπίστωνε τις εγκληματικές αυτές αυθαιρεσίες και παραβάσεις του εργοδότη και του εφοπλιστή πριν χαθεί άλλος ένας ακόμη εργάτης.