Η ιστορία ενός αθλητή, που από τις αλάνες της Αργεντινής έφτασε στα ποδοσφαιρικά σαλόνια της Ευρώπης
Γρηγοριάδης Κώστας |
Η μεταγραφή έγινε. Τον παρακολουθούσε για καιρό η Γιουβέντους, αλλά τελικά υπερίσχυσε η γερμανική Βόλφσμπουργκ. ΄Η, όπως αναφέρουν Ιταλοί δημοσιογράφοι, η VW υπερίσχυσε της FIAT (οι Ανιέλι είναι οι κύριοι μέτοχοι των Ιταλών πρωταθλητών). Η γνωστή γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ελέγχει το 90% των μετοχών της Βόλφσμπουργκ, περίπου όσο η εταιρία «Parmalat» στην ιταλική Πάρμα και η φαρμακοβιομηχανία «Bayer» στη Λεβερκούζεν.
Για να πάρει τον Ντ' Αλεσάντρο, η VW δεσμεύτηκε να καλύψει ένα χρέος της Ρίβερ, ύψους 13 εκατομμυρίων δολαρίων. Επίσης να ιδρύσει μονάδα παραγωγής στα περίχωρα του Μπουένος Αϊρες. Ομως βάσει του συμβολαίου ο γερμανικός κολοσσός απέκτησε το δικαίωμα να επιλέγει τους καλύτερους παίκτες από το φυτώριο της Ρίβερ και να τους προωθεί στη Βόλφσμπουργκ. Στόχος της VW είναι μέσα σε πέντε χρόνια να κάνει τη θυγατρική της μια από τις ισχυρότερες ευρωπαϊκές ομάδες, να κατακτήσει και το Τσάμπιονς Λιγκ. Σε αυτό το πλαίσιο, τον προηγούμενο Δεκέμβρη εγκαινίασε το νέο της ποδοσφαιρικό γήπεδο, το θεαματικό «Volkswagen Arena», δυναμικότητας 30 χιλιάδων θέσεων και με κόστος κατασκευής 50 εκατομμύρια ευρώ.
Sportidea |
Η εταιρία θα ψάξει και θα βρει κι άλλα οφέλη. Κάποιοι από τους ιθαγενείς σίγουρα θα μπορούν να αξιοποιηθούν κι αλλού. Π.χ. στο χώρο του θεάματος, στον αθλητισμό με τη σύγχρονη μορφή του. Με αθλητές - κράχτες, που φέρνουν θεατές - καταναλωτές, πανάκριβα εισιτήρια διαρκείας, τηλεοπτικά δικαιώματα και διαφημίσεις. Διαφημίσεις κύρια για τα προϊόντα της μητρικής εταιρίας. Η VW για τη Βόλφσμπουργκ, η FIAT για τη Γιούβε, η «Motor Oil» για τον ΠΑΟ κλπ.
Ο Ντ' Αλεσάντρο ως επαγγελματίας - κράχτης θα επωφεληθεί της ευρωστίας του εργοδότη του, όπως αυτή κατακτιέται με την εκμετάλλευση των συμπατριωτών του και πολλών άλλων ανθρώπων. Θα εξασφαλίσει δόξα και ένα ακριβό συμβόλαιο, ίσως αρκετά χρήματα ώστε να κάνει και κάποιες αγαθοεργίες στο χωριό του. Περίπου έτσι κινείται το σημερινό ποδόσφαιρο. Με ιδιοκτήτες - μεγαλοκαρχαρίες και φτωχόπαιδα. Που μέσα από λαβυρινθώδεις - συχνά ακαταλαβίστικες γι' αυτά - συμφωνίες μεταξύ μεγαλοπαραγόντων, τροφοδοτούν οι ίδιοι με το λάδι απ' το στυμμένο κορμί τους τη μηχανή του συστήματος.