Πλήγμα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη

Με Επίκαιρη Ερώτηση το ΚΚΕ κατήγγειλε τις μεθοδεύσεις που οδήγησαν στο εξωτερικό για επισκευή το «Σούπερ Φαστ 3»

Τρίτη 7 Δεκέμβρη 1999

Το νέο πλήγμα που δέχτηκε η εγχώρια ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη με τους χειρισμούς των υπευθύνων που οδήγησαν σε γερμανικό ναυπηγείο το «Σούπερ Φαστ» για την αποκατάσταση των ζημιών που έπαθε πρόσφατα, κατήγγειλε χτες με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Κωστόπουλος.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Ζαφειρόπουλος στην απάντησή του είπε ότι οι καταγγελίες για βλαπτικούς χειρισμούς είναι αβάσιμες, αφού οι αρχές του ναυπηγείου δεν έδιωξαν το καράβι, αλλά η ιδιοκτήτρια εταιρία προτίμησε τη Γερμανία για δύο λόγους: Ο πρώτος γιατί η τιμή για επισκευή στη Γερμανία ήταν χαμηλότερη από όσο θα κόστιζε στο Σκαραμαγκά και ο δεύτερος ότι οι Γερμανοί θα το παραδώσουν σε 76 μέρες, ενώ στην Ελλάδα θα παραδινόταν μετά από 150 μέρες. Προσπαθώντας να αντικρούσει τις κατηγορίες για χτύπημα της εγχώριας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, είπε ότι αυτή τη στιγμή επισκευάζονται στον Σκαραμαγκά καράβια της «Στρίντζης» και άλλα μεγάλα πλοία και αυτός είναι και ένας από τους λόγους που το δικό μας ναυπηγείο λόγω πολλής δουλιάς δεν μπορούσε να παραδώσει έγκαιρα το κατεστραμμένο πλοίο.

Ο Μ. Κωστόπουλος στην τοποθέτησή του είπε ότι υπάρχουν αρκετές ενστάσεις για τα όσα είπε ο υφυπουργός και αυτές προέρχονται και από τους ανθρώπους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Κατ' αρχάς, είπε, αμφισβητείται εάν η τιμή επισκευής είναι χαμηλότερη στη Γερμανία και πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα λεφτά αυτά θα πήγαιναν σε Ελληνες εργαζόμενους και θα διοχετεύονταν στην εγχώρια αγορά. Οσον αφορά το χρόνο παράδοσης, ο βουλευτής είπε ότι και σε αυτό υπάρχουν αντιρρήσεις και σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους της ζώνης. Τέλος ζήτησε να διερευνηθεί από την κυβέρνηση η ίδια η υπόθεση της πυρκαγιάς και να εξεταστεί εάν λειτούργησε η πυρασφάλεια.