ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Προς «ενιαίο φορέα» ... Ταβουλάρη!

Την παράδοση και των ναυπηγείων Σκαραμαγκά αξιώνει τώρα ο μεγαλοεπιχειρηματίας, ο οποίος «ζηλεύει» τους μισθούς των 36.000 δραχμών (!) που υπάρχουν σε ναυπηγεία της Ανατολικής Ευρώπης

Παρασκευή 31 Μάρτη 2000

Τη δημιουργία.... ενιαίου φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας προτείνει τώρα ο μεγαλοεπιχειρηματίας Ταβουλάρης, αναλύοντας τους παράγοντες, που θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο την κερδοφορία του. Αξιοποιώντας στο 100%, τη δογματική άρνηση των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας να προχωρήσουν στη δημιουργία «ενιαίου δημόσιου ναυπηγοεπισκευαστικού φορέα» με στόχο τη διασφάλιση της δημόσιας περιουσίας και την ανάπτυξη του κλάδου, ο Ταβουλάρης, αφού έβαλε στο χέρι τα ναυπηγεία του Νεωρίου και της Ελευσίνας, τώρα απαιτεί να αναδειχτεί στο μοναδικό μονοπώλιο του χώρου, εποφθαλμιώντας στην ουσία και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Με δυο λόγια, ο Ταβουλάρης εκμεταλλεύεται πλήρως την εφαρμοζόμενη πολιτική και δε διστάζει να παρουσιάσει και δημόσια τη φιλοδοξία - απαίτησή του να τεθεί υπό τον έλεγχό του ολόκληρος ο κλάδος, με το Ελληνικό Δημόσιο να του προσφέρει απλόχερα δουλιές.

Τα παραπάνω, προκύπτουν από χτεσινές δηλώσεις του Ν. Ταβουλάρη, και είναι φανερό πως η στιγμή που έγιναν δεν είναι τυχαία, αφού οι βλέψεις του μεγαλοεπιχειρηματία στηρίζονται στην πολιτική του δικομματισμού, που και αντί «πινακίου φακής» τού παρέδωσε δύο ναυπηγεία, ενώ από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ τα δυο κόμματα είναι αποφασισμένα να παραδώσουν το σύνολο της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας στο μεγάλο κεφάλαιο.

Τη μεγαλύτερη, όμως, αίσθηση την προκάλεσε η στάση του στο θέμα των «ανταγωνιστικών» για τις επιχειρήσεις του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά. Με δεδομένο ότι η ΕΤΒΑ έχει ανακοινώσει πως προτίθεται να ξεπουλήσει το ποσοστό που κατέχει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ο Ν. Ταβουλάρης, αρνήθηκε επιμόνως - αν και συνεχώς μιλούσε για συνεργασία - να ξεκαθαρίσει το τι πραγματικά επιδιώκει, δηλαδή για το αν επιθυμεί να εξαγοράσει το Σκαραμαγκά μιας και είναι θέμα χρόνου να τεθεί στο «σφυρί». Αν και άφησε κάποιες αόριστες αιχμές, για πιθανή εξαγορά, ωστόσο, όμως, από ό,τι φάνηκε, το προτιμότερο γι' αυτόν θα ήταν να μπει «λουκέτο» και αυτό προκύπτει περισσότερο από την «αγανάκτηση» που εξέφρασε, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «εγώ πληρώνω δισεκατομμύρια δραχμές για φόρους το χρόνο, για να καλύπτονται ανάγκες που προέρχονται από τα επιζήμια Ναυπηγεία Σκαραμαγκά». Οι γενικόλογες αναφορές ότι «τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν και ότι πρέπει να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός εναντίον μου», ταιριάζουν περισσότερο σε «προπέτασμα καπνού», προκειμένου να ξεδιαλύνει το τοπίο για το πού θα οδηγηθούν.

Σημαντικά κέρδη

Σημαντικά ήταν τα κέρδη που αποκόμισε την περασμένη χρονιά από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και το Νεώριο Σύρου ο Ν. Ταβουλάρης. Συγκεκριμένα τα πρώτα, απέφεραν προ φόρων 2,5 δισεκατομμύρια δραχμές με 21 δισεκατομμύρια τζίρο, ενώ τα δεύτερα, 725 εκατομμύρια δραχμές με 7 δισεκατομμύρια τζίρο. Αίσθηση προκάλεσαν, όμως, οι αναφορές του για οικονομίες κλίμακας και μείωση του κόστους, με αξιοσημείωτο, το παράδειγμα του Νεωρίου, που η μείωση του κόστους, έχει φτάσει ακόμα και το 50% και το οποίο προέρχεται κατά κύριο λόγο από τη μείωση του εργασιακού κόστους. Μάλιστα, έδειξε να «ζηλεύει» όταν ανέφερε ενημερωτικά ότι σε συγκεκριμένα ναυπηγεία της Ανατολικής Ευρώπης, που επισκέφτηκε πρόσφατα, οι υψηλότεροι μισθοί άγγιζαν τις 36.000 δραχμές!