Αναγκαίο το μέτωπο αντίστασης εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών

Με το ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλ. Παπαρήγα

Σάββατο 1 Απρίλη 2000

Την ανάγκη, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και η νεολαία να γίνουν «ένα σώμα και μια ψυχή», για να ανακόψουν εξελίξεις σε βάρος των παιδιών της εργατικής τάξης, τόνισε η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, στο πλαίσιο της χτεσινής της συνάντησης με το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Στη συνάντηση, που εντάσσεται στο πλαίσιο των προεκλογικών επαφών του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τα πολιτικά κόμματα, οι εκπρόσωποι των καθηγητών έθεσαν τα χρόνια αιτήματά τους και αναφέρθηκαν στις επιπτώσεις της μεταρρύθμισης και την ανάγκη κατάργησης των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525 και 2640. Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Αντ. Αντωνάκος δήλωσε χαρακτηριστικά, μετά τη συνάντηση, ότι «η έλλειψη διαλόγου τα τρία τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει σε εκρηκτικές καταστάσεις στο χώρο της εκπαίδευσης» και έκανε λόγο για «απόλυτη αυθαιρεσία, με την οποία έχουν δημιουργήσει δραματικές καταστάσεις, διώκοντας δεκάδες χιλιάδες μαθητές έξω από το Λύκειο, δημιουργώντας μαθητές δύο ταχυτήτων».

«Παραμένουμε σταθεροί στη θέση μας για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου που προώθησε η κυβέρνηση, αλλά και για την ανάγκη, ειδικότερα, να αντιμετωπιστούν οξυμένα προβλήματα, που επίσης έχουν τεθεί στις κινητοποιήσεις», δήλωσε μετά τη συνάντηση η Αλέκα Παπαρήγα, αναφερόμενη στο «ψυχοφθόρο εξεταστικό σύστημα, που έχει αναδειχτεί, όπως είναι η κακή κατάσταση των σχολείων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η οποία στην ουσία είναι εντελώς περιθωριοποιημένη και από αυτό το κακό σύστημα λυκείου το οποίο κυριαρχεί».

Αναφερόμενη στο ρόλο του εκπαιδευτικού, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ είπε: «Θεωρούμε ότι ο εκπαιδευτικός μέσα στο σύστημα παιδείας παίζει έναν κεντρικό ρόλο, επομένως και οι συνθήκες δουλιάς του και η αμοιβή του και η συνεχής προσπάθεια ανανέωσης των γνώσεών του πρέπει να είναι στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής πολιτικής. Τους στόχους, όμως, της σημερινής εκπαιδευτικής πολιτικής, τους αμφισβητούμε πλήρως».

«Πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και η νεολαία πρέπει να γίνουν ένα σώμα και μια ψυχή, για να ανακόψουν εξελίξεις, που ήδη είναι δρομολογημένες και που θα οδηγήσουν το 50% των παιδιών να σταματάει το Γυμνάσιο ή, στην καλύτερη περίπτωση, να παίρνει έναν τίτλο σπουδών Γυμνασίου. Προβλέπουμε να μειωθεί η ροή προς το Λύκειο, ακόμα λιγότερα παιδιά να τελειώνουν το Λύκειο. Μιλάμε για συνολική υποβάθμιση των γνώσεων και θεωρούμε ότι το συντριπτικό πλήγμα θα δοθεί με τους νέους νόμους που ετοιμάζονται και αφορούν την Ανώτατη Εκπαίδευση», είπε. Παράλληλα, προέβλεψε ότι «πάμε για πτυχιούχους αμόρφωτους, με τη σύγχρονη έννοια του όρου - όχι, βέβαια, με την παλιά - και βεβαίως είμαστε αντίθετοι με μια παιδεία, η οποία υποτάσσεται στους νόμους της αγοράς, η οποία παράγει στη μεγάλη πλειοψηφία του ένα φθηνό "απασχολήσιμο" εργατικό δυναμικό, ενώ από την άλλη μεριά βγάζει μια ελίτ επιστημόνων, ενδεχομένως με πολλά πτυχία, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν για την καταπίεση της κοινωνίας και όχι για τη φιλολαϊκή της ανάπτυξη», κατέληξε.