Νέα πιο δυνατά Clio
Κυριακή 9 Απρίλη 2000

Με το νέο κινητήρα K4J εξοπλίζει η Renault το Clio II. Το δημοφιλέστατο μικρό που ήδη η παραγωγή του έχει ξεπεράσει το 1.000.000 μονάδες, διατίθεται σε δύο κυβισμούς. Το δεκαεξαβάλβιδο 1.600άρι, ο οποίος δανείζεται μια σειρά τεχνολογικά στοιχεία από τη Φόρμουλα 1 και που αποδίδει 110 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας - που παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον - με πιο κοντά έμβολα και μακρύτερες διαδρομές έχει κατέβει στα 1.400 κ.εκ. και αποδίδει 98 ίππους στις 6.000 σαλ.

Ο K4J έχει τη σπάνια ικανότητα για δυνατό δεκαεξαβάλβιδο σύνολο, να αποδίδει το 90% της ροπής του σε ένα ευρύ φάσμα στροφών μεταξύ 2.000 - 5.750 σαλ. Μια σειρά εξαρτήματα όπως οι βαλβίδες με τα λεπτά στελέχη κατασκευάζονται από μαγνήσιο, ενώ οι σωληνωτοί εκκεντροφόροι είναι πανάλαφροι. Ολη η κατασκευή είναι εξαιρετικά προσεγμένη και παρουσιάζει πολύ χαμηλές τριβές. Στην πράξη ο ισχυρό σύνολο αποδεικνύει τα τεχνολογικά του προσόντα, εκτός των άλλων και στο βενζινάδικο, αφού η κατανάλωση είναι 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. μεικτής οδήγησης. Η τιμή είναι ανάλογη κινητήρων της ίδιας χωρητικότητας αλλά πολύ μικρότερης απόδοσης.

Τα 0-100 χλμ. έρχονται σε 10,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 186 χλμ./ώρα.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα τύπου Η πίσω. Τα εμπρός δισκόφρενα είναι 259 χιλιοστών αεριζόμενα και βοηθούνται από τα πίσω ταμπούρα.


Το Clio II διατίθενται σε 3θυρη και 5θυρη έκδοση και επίπεδα εξοπλισμού LUXE Clima και Fidji. Τα LUXE Clima διαθέτουν air condition, υδραυλικό τιμόνι, 2 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, immobilizer, διαιρούμενα καθίσματα, CD, προβολείς ομίχλης, βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος προφυλακτήρες και κοστίζει 4.065.000, ενώ το Fidji διαθέτει και ζάντες αλουμινίου στοιχίζοντας 4.380.000 δρχ.