ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
«Στον αέρα» πανάκριβα έργα

Παρά τον εξαπλασιασμό από το αρχικό προβλεπόμενο κόστος

Τετάρτη 18 Φλεβάρη 2004

ICON

Τα μεγαλεπήβολα σχέδια του θόλου Καλατράβα έχουν βαλτώσει, πράγμα που πλέον δεν μπορεί να κρυφτεί
Ανολοκλήρωτα κινδυνεύουν να μείνουν αρκετά Ολυμπιακά έργα, παρά το γεγονός ότι το κόστος της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 έχει εξαπλασιαστεί από το αρχικά προβλεπόμενο και ξεπερνά ήδη τα 3 τρισ. δρχ., έναντι 500 δισ. δρχ. που προέβλεπε ο Φάκελος Διεκδίκησης!

Συγκεκριμένα, το ερώτημα εάν θα ολοκληρωθεί τελικά ο περιβόητος θόλος Καλατράβα μέχρι την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων έμεινε αναπάντητο μετά το τέλος και της χτεσινής συνεδρίασης της Διυπουργικής Επιτροπής, της τελευταίας πριν από τις εκλογές. Και μπορεί οι αρμόδιοι υπουργοί Τ. Χυτήρης και Ε. Βενιζέλος να εξέφραζαν τη βεβαιότητα ότι αυτό θα τελειώσει εντός των χρονοδιαγραμμάτων, ωστόσο ο ίδιος ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής της ΔΟΕ, Ντ. Οσβαλντ, σε συνέντευξή του στο BBC δήλωνε ότι «μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς το θόλο Καλατράβα». Η στάση αυτή της ΔΟΕ μπορεί να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο - που πραγματικά δεν ήταν απαραίτητο για την τέλεση των Αγώνων - υπαγορεύτηκε από κύκλους της Λοζάνης. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρώην πρόεδρος της ΔΟΕ, Ισπανός Χ. Α. Σάμαρανκ, άσκησε την προσωπική επιρροή του για να γίνει... καθώς στη μελετητική εταιρία του Καλατράβα συμμετέχει και συγγενικό πρόσωπό του.

Τα παραπάνω αποδεικνύουν στην ουσία ότι οι εργαζόμενοι καλούνται να πληρώσουν για διάφορα έργα που δεν εξυπηρετούν καμία πραγματική ανάγκη, πολύ περισσότερο που κινδυνεύουν να μείνουν ανολοκλήρωτα. Επισημαίνεται ότι για το έργο Καλατράβα θα δαπανηθούν πάνω από 20 δισ. δρχ. (4 δισ. η μελέτη και τα υπόλοιπα η κατασκευή) για μία παρέμβαση που στο πολύ πρόσφατο παρελθόν είχε χαρακτηριστεί ακόμη και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και άλλους κυβερνητικούς παράγοντες «σήμα κατατεθέν της Ολυμπιάδας»!

Στο μεταξύ, η κατασκευάστρια κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ - ΑΘΗΝΑ - ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ» σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι πρόκειται για ένα δύσκολο έργο. Ταυτόχρονα όμως διαβεβαιώνει ότι δε θα επιβαρυνθούν τα χρονοδιαγράμματα του έργου, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά γίνεται γνωστό από τους κατασκευαστές πως υπάρχει και πρόβλημα θεμελίωσης. Μάλιστα, η κοινοπραξία προετοιμάζει το έδαφος για τις βέβαιες υπερβάσεις του κόστους του έργου, αναφέροντας ότι η επιβάρυνση που θα απαιτηθεί για να διορθωθούν τα προβλήματα θα είναι μικρότερη των 100.000...

Στη χτεσινή συνεδρίαση της Διυπουργικής, πάντως, υπήρξε μία σχετική ένταση, ανάμεσα στην πρόεδρο του «2004», Γ. Αγγελοπούλου, και στον υπουργό Πολιτισμού όσον αφορά στη μελέτη και στις εργασίες κατασκευής, ενώ την ίδια στιγμή φαίνεται ότι «κόπηκε» οριστικά η κατασκευή του στεγάστρου του Κολυμβητηρίου. Τη «νύφη» μάλιστα όλων αυτών των καθυστερήσεων των έργων στο συγκρότημα του Ολυμπιακού Σταδίου θα την πληρώσει τελικά και ο περιβάλλων χώρος, καθώς ήδη μελετάται η περικοπή διαφόρων έργων διαμόρφωσης και δεντροφύτευσης...

Επιπλέον, χτες, η Διυπουργική αποφάσισε να αναζητήσει νέο ανάδοχο για τη συνέχιση της κατασκευής της Μαραθώνιας Διαδρομής, μετά το «κανόνι» που βάρεσε η εταιρία «Ευρωπαϊκή Τεχνική», αφήνοντας απλήρωτους και τους εργαζόμενους. Πρόθεση του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι ο νέος ανάδοχος να εγκατασταθεί στις αρχές Μάρτη, ωστόσο η «Ευρωπαϊκή Τεχνική» δε δείχνει διατεθειμένη να μην παζαρέψει μέχρι τέλους την έξοδό της θέτοντας διαδικαστικά εμπόδια. Το ερώτημα, βέβαια, είναι πότε θα ολοκληρωθεί τελικά το έργο, το οποίο έτσι κι αλλιώς καθυστερούσε, και πόσο θα στοιχίσει...

Τέλος, να αναφέρουμε ότι προβλήματα καθυστερήσεων αντιμετωπίζει και το έργο του Προαστιακού και επιβεβαιώνονται τα δημοσιεύματα του «Ρ» ότι μέχρι τους Ολυμπιακούς δε θα έχει παραδοθεί παρά μόνο το τμήμα Μενιδίου - Σπάτων.