SEAT CORDOBA 1.4 75 HP
Για οικογενειάρχες με ταπεραμέντο

Σπορτίφ εμφάνιση και αίσθηση στιβαρότητας συνδυάζει το νέο Seat Cordoba, προσφέροντας μια επιλογή κατάλληλη για νέους οικογενειάρχες, κι όλους όσοι επιθυμούν ένα ευρύχωρο ποιοτικό αυτοκίνητο με ισπανικό ταπεραμέντο

Κυριακή 9 Απρίλη 2000

Το νέο Cordoba που δοκίμασε στους αθηναϊκούς δρόμους ο «Ριζοσπάστης», αποδείχτηκε δεμένο και αθόρυβο. Η ποιοτική του αναβάθμιση κάνει αισθητή την παρουσία της, μέσω της απουσίας τριγμών. Μια γενική αίσθηση γερμανικής ποιότητας είναι διάχυτη, αλλά ευτυχώς η γερμανική σχολή δεν επέβαλε και ανάλογο σχεδιασμό. Μια σειρά καμπύλων επιφανειών δημιουργούν ένα σύνολο με συνέχεια και αεροδυναμική όψη.

Στο εσωτερικό αν και έχει υιοθετηθεί η άποψη των Γερμανών της «Φολκσβάγκεν» περί εργονομίας και αρκετοί διακόπτες προέρχονται από εκεί, τα πράγματα είναι αρκετά μοντέρνα. Ο πίνακας πολλαπλών ενδείξεων δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα ενημερώνοντας για την εξωτερική θερμοκρασία, την ώρα, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, την ώρα και ρύθμιση θερμοκρασίας του air condition, την ένταση του ραδιοφώνου, την επιλογή του ραδιοσταθμού κλπ. Ενα τόξο από καλής ποιότητας πλαστικό ενοποιεί την κεντρική κονσόλα και το ταμπλό των οργάνων δημιουργώντας «συνέχεια» και δίνοντας ένα τόνο νεοτερισμού. Στο τριάκτινο τιμόνι κρύβεται ένας αερόσακος, ενώ μια προσεκτική δεύτερη ματιά πείθει ότι το αυτόματο κλιματιστικό έχει σχεδιαστεί με μεγάλη προσοχή.

Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, ενώ τα υφάσματα της ταπετσαρίας χωρίς να είναι ιδιαίτερα πρωτότυπα, συνδυάζονται αρμονικά με τα χρώματα του αμαξώματος. Στα συν του Cordoba, το πορτ μπαγκάζ. Τα 455 λίτρα είναι υπεραρκετά για τις ανάγκες μιας οικογένειας και μπορούν να αυξηθούν αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Η πρόσβαση και «διαρρύθμιση» του χώρου αποσκευών κρίνεται ικανοποιητική.


Το μοντέλο της δοκιμής φορούσε τον κινητήρα των 1.400 κ.εκ. με τη δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή και τον ηλεκτρονικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Η απόδοση των 75 ίππων ίσως δεν ακούγεται «συναρπαστική» αλλά στο δρόμο αποδεικνύεται ικανοποιητική. Η ροπή των 126 Nm στις 3.300 σ.α.λ. βοηθούν να μένει η κατανάλωση χαμηλά, περίπου 6,5 λίτρα στα 100 χλμ. μεικτής διαδρομής, ενώ συνδράμει και στην επιτάχυνση που είναι 12,9 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ. Η τελική των 170 χλμ. έρχεται εύκολα στο κοντέρ, κάτι που είναι λογικό για ένα δεκαεξαβάλβιδο μοτέρ που δεν είναι «ζορισμένο» από πλευράς ρυθμίσεων και έχει να κουβαλήσει τα 1.054 κιλά του τετράθυρου νέου Cordoba.

Οι φίλοι της Seat γνωρίζουν ότι το Cordoba έχει κρυφές χάρες σε ό,τι αφορά τα κρατήματα. Στο δρόμο, το νέο μοντέλο είναι απόλυτα προβλέψιμο και μοιάζει ακόμα πιο ισορροπημένο από το πολύ καλό ούτως ή άλλως Ibiza. Το υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι έχει σωστή αίσθηση, ενώ και τα φρένα που αποτελούνται από δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, κάνουν καλά τη δουλιά τους.

Ο εξοπλισμός του Cordoba συμπεριλαμβάνει σχεδόν τα πάντα σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό πακέτο, ενώ προαιρετικά προσφέρει και ένα ολοκληρωμένο πακέτο ασφάλειας, αφού στις επιλογές εκτός του αερόσακου συνοδηγού και τους πλευρικούς, διατίθεται και εξελιγμένο ABS. Το μοντέλο της δοκιμής, ένα 16V Cordoba Signo ήταν εξοπλισμένο με αυτόματο air condition, 2 αερόσακους, ABS, υδραυλικό τιμόνι και ηχοσύστημα καθώς και όλα τα «ηλεκτρικά» αξεσουάρ και στοίχιζε 4.290.000 δρχ.