Σοβαρές, για την ασφάλεια επιβατών και διερχόμενων πεζών και οχημάτων, οι ελλείψεις στη λειτουργία του, παρά το υπέρογκο κόστος του
Eurokinissi |
Παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις του υπουργού Μεταφορών, Μιχ. Λιάπη, και του προέδρου της κατασκευάστριας εταιρείας ΤΡΑΜ ΑΕ, Αγγ. Λάσκαρη, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, για την ασφάλεια που διακρίνει το νέο μέσο, διαφορετικά είναι τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την πρώτη μέρα λειτουργίας του.
Συγκεκριμένα, οι σηματοδότες του τραμ δε λειτουργούσαν σε κανένα σημείο διασταύρωσης με το οδικό δίκτυο. Επίσης, πολλές διαβάσεις πεζών δεν είναι ακόμα έτοιμες, ενώ αρκετές βρίσκονται μακριά από τις στάσεις. Χαρακτηριστικό ήταν το περιστατικό που σημειώθηκε στη διασταύρωση των οδών Αχιλλέως και Ποσειδώνος, όταν δύο συρμοί με αντίθετη κατεύθυνση απέφυγαν τη σύγκρουση την τελευταία στιγμή. Ακόμα, μεγάλη καθυστέρηση παρατηρήθηκε σε ορισμένες περιπτώσεις όπως π.χ. στο Ν. Κόσμο, όπου μέσα σε μία ώρα πέρασε μόνο ένας συρμός προς κάθε κατεύθυνση. Στο Σύνταγμα, επιβάτες εγκλωβίστηκαν μέσα στο τραμ επί μισή ώρα, λόγω της μη καλής επαφής με το ηλεκτροδοτικό δίκτυο.
Οπως λένε οι αρμόδιοι, τις επόμενες μέρες αναμένεται η αποκατάσταση της λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών. Δεν μπόρεσαν όμως να διαβεβαιώσουν αν: Θα συνεχίσουν οι επιβάτες του τραμ να κάνουν τη διαδρομή Γλυφάδα - Αλιμος σε... τρεις ώρες ή θα παραμένουν εγκλωβισμένοι για 2,5 ώρες ή θα σταματούν κάθε λίγο επειδή τα φρένα πήραν φωτιά, όπως πολλές φορές συνέβη χτες.
Το νέο μέσο, σύμφωνα με την ενημέρωση των αρμοδίων, καλύπτει μία έκταση 26 χιλιομέτρων διπλής γραμμής, και εξυπηρετεί 47 στάσεις. Η μέση ταχύτητα υπολογίζεται στα 23 χλμ την ώρα, ενώ εκτιμάται ότι καθημερινά θα μετακινούνται με το τραμ περίπου 80.000 επιβάτες. Ο «στόλος» του τραμ αποτελείται από 35 οχήματα, τα οποία θα κυκλοφορήσουν σταδιακά (σήμερα βγήκαν στους δρόμους 16). Το κανονικό εισιτήριο κοστίζει 60 λεπτά, ενώ για μετακίνηση που δεν υπερβαίνει τα 15' (πέντε στάσεων ή 2,5 χλμ), όπως για μετεπιβιβάσεις από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ, ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ) θα κοστίζει 40 λεπτά. Αν και προβλέπεται ακόμα εισιτήριο για νέους κάτω των 18 ετών αξίας 30 λεπτών, μέχρι σήμερα δεν έχει διευκρινιστεί αν θα υπάρχει φοιτητικό εισιτήριο, κάτι που ισχύει σε όλα τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.