ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
«Απέτυχαν οι Βρετανοί» ομολογεί η κυβέρνηση

Με μελανά χρώματα περιέγραψε την κατάσταση της εταιρίας ο υπουργός Μεταφορών, αλλά επιμένει στην πώληση του 20% στην «Μπρίτις Αιργουέις», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο και για μεγαλύτερο ποσοστό

Τρίτη 25 Απρίλη 2000

Την ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και πέραν του 20%, που η κυβέρνηση σκοπεύει να ξεπουλήσει στην «Μπρίτις Αιργουέις», ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρήστος Βερελής από του βήματος της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συζήτησης των προγραμματικών δηλώσεων. Οπως δήλωσε ο νέος υπουργός, η πρόταση της «Μπρίτις» θα αξιολογηθεί από την κυβέρνηση, εμμένοντας, έτσι, από την πλευρά της, στους όρους του συμβολαίου που έχει υπογράψει με τους Βρετανούς μάνατζερ, αν και, όπως προέκυψε από τα στοιχεία που παρέθεσε στην ομιλία του, μόνο επιτυχής δεν μπορεί να χαρακτηριστεί η συνεργασία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υπουργός Μεταφορών περιέγραψε με τα πιο μελανά χρώματα την κατάσταση της εταιρίας, η οποία -όπως είπε - «αντιμετωπίζει οξύτατα οικονομικά προβλήματα», «το χρονοδιάγραμμα μεταφοράς στα Σπάτα σε ορισμένες εγκαταστάσεις είναι σε φάση κινδύνου», «το έλλειμμα του 1999 θα είναι μεγαλύτερο απ' αυτό που υπολογιζόταν», ενώ και «το 2000 θα υπάρχει έλλειμμα». Στην ουσία, ο Χ. Βερελής περιέγραψε την παταγώδη αποτυχία των ξένων «ειδικών», αλλά και την αποτυχία των κυβερνητικών επιλογών, τις οποίες, όμως - για όσους έτρεφαν προεκλογικές αυταπάτες - και η νέα κυβέρνηση θα συνεχίσει να υλοποιεί..!

Κατά τ' άλλα, στην ομιλία του ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών επιβεβαίωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να μετατρέψει την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ένα ρυθμιστικό και ελεγκτικό μηχανισμό, που, σε συνδυασμό με τη δημιουργία ιδιωτικών αεροδρομίων, ανοίγει ένα ακόμα πεδίο για τη δράση του μεγάλου κεφαλαίου. Στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, δεσμεύτηκε για ένα νέο νομοσχέδιο «απελευθέρωσης» και τη δημιουργία νέων υποδομών, οι οποίες θα παραχωρηθούν στο πολυεθνικό κεφάλαιο. Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα αντιμετωπιστεί και το ζήτημα του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Η ΟΣΠΑ

Με χτεσινή ανακοίνωσή της, η ΟΣΠΑ - σχολιάζοντας πρόσφατα δημοσιεύματα εφημερίδων για το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα, τα οποία, επί της ουσίας, επιβεβαιώθηκαν και από την ομιλία του υπουργού Μεταφορών στη Βουλή - εκπέμπει σήμα κινδύνου, αφού:

«- Η οικονομική κατάσταση της εταιρίας συνεχώς επιδεινώνεται και θα επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο με την απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης.

- Η θέση της ΟΑ στην εσωτερική και διεθνή αγορά συρρικνώνεται, το κύρος και η αξιοπιστία της υποσκάπτονται.

- Περιουσιακά στοιχεία της εκποιούνται, δάνεια συνάπτονται με υποθήκευση του μέλλοντος.

- Η διαδικασία μετεγκατάστασης, τόσο από την άποψη κάλυψης κόστους, όσο από άποψης χρονικών προθεσμιών οδηγούν σχεδόν με βεβαιότητα στη συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της ΟΑ.

- Ο τρόπος και η διαδικασία της ανανέωσης του στόλου της εταιρίας δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά για τις τελικές επιδιώξεις του ξένου μάνατζερ και τη μελλοντική πορεία της εταιρίας.

- Τέλος, τα διάφορα σενάρια και οι εξαγγελίες για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του εθνικού αερομεταφορέα έχουν δημιουργήσει κλίμα έντονης ανησυχίας στους εργαζόμενους».

Η ΟΣΠΑ κλείνει την ανακοίνωσή της, με τη διαβεβαίωση ότι οι εργαζόμενοι θα αντιδράσουν δυναμικά, εάν κρίνουν ότι χρειάζεται να προστατεύσουν τον εθνικό αερομεταφορέα, αλλά και το δημόσιο συμφέρον, από ελληνικά και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα.

ΕΣΚ: Συνέπεια και στην πράξη

Σχολιάζοντας την ομιλία του Χ. Βερελή στη Βουλή, ο Σωκράτης Μαντζουράνης, αντιπρόεδρος της ΟΣΠΑ και στέλεχος της ΕΣΚ -Αερομεταφορών, τόνισε: «Μετά την ομιλία του αρμόδιου υπουργού, ομολογείται και επίσημα από την κυβέρνηση ότι αυτή η πολιτική, και οι επιλογές του ξένου μάνατζερ, δεν μπορεί να δώσουν λύσεις στα προβλήματα του εθνικού αερομεταφορέα. Πολύ περισσότερο, δεν μπορούν να τον βάλουν σε τροχιά εξυγίανσης και ανάπτυξης. Είναι πια αναγκαίο - υπογραμμίζει ο συνδικαλιστής - έστω και την τελευταία στιγμή, οι συνδικαλιστικές δυνάμεις, που έχουν την πλειοψηφία στην ΟΣΠΑ, να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Να δείξουν την απαιτούμενη συνέπεια και στην πράξη να υπερασπίσουν τα συμφέροντα της ΟΑ. Γίνεται φανερό ότι μόνο οι θέσεις και ο αγώνας των εργαζομένων, κόντρα στην πολιτική κυβέρνησης και διοίκησης, μπορούν να ανακόψουν τον κατήφορο της ΟΑ και να δώσουν μια άλλη προοπτική, διασφαλίζοντας το μέλλον της και τα συμφέροντά της».