Σημαντικοί κίνδυνοι από την αντικανονική σύνθεση των πληρωμάτων στα πλοία της ακτοπλοΐας
Ενδεικτική είναι η περίπτωση του ταχύπλοου επιβατικού πλοίου «ΑΙΟΛΟΣ», το οποίο παρέλαβε στις αρχές του μήνα η Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου, της οποίας το 40% των μετοχών ανήκει στην ΑΝΕΚ - δηλαδή στον Σήφη Βαρδινογιάννη. Η οργανική σύνθεση που είχε καθορίσει το υπουργείο στο πλοίο αυτό ήταν 18 άτομα πλήρωμα. Χτες - οπότε και είχε καθοριστεί το παρθενικό ταξίδι του πλοίου προς Χίο - Μυτιλήνη - μετά από παρέμβαση των ναυτεργατικών σωματείων το πλοίο απέπλευσε στις 4 το απόγευμα με 26 ναυτεργάτες στην οργανική του σύνθεση. Τα ναυτεργατικά σωματεία, ωστόσο, διεκδικούν, η οργανική σύνθεση του πλοίου, για ασφαλές ταξίδι, να καθοριστεί στα 41 άτομα, καθώς οι συνδικαλιστές μετά από έλεγχο στο μηχανοστάσιο και τη γέφυρα του πλοίου διαπίστωσαν μια σειρά προβλημάτων. Για παράδειγμα, στο μηχανοστάσιο δεν υπάρχει αίθουσα ελέγχου (κοντρόλ ρουμ).
Για την υπόθεση των ταχύπλοων σκαφών, έχει καθοριστεί νέα συνάντηση στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας την Τρίτη 2 Μάη, μεταξύ εκπροσώπων ναυτεργατικών σωματείων, Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και εκπροσώπων του υπουργείου.
Τα ναυτεργατικά σωματεία, παίρνοντας υπόψη ότι μέχρι σήμερα οι συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών στα πλοία αυτά είναι δυσμενέστατες, καθώς στο εξαντλητικό ωράριο των 16 και 18 ωρών την ημέρα ασταμάτητα, προστίθενται οι υψηλές ταχύτητες, οι κραδασμοί και οι θόρυβοι, διεκδικούν: Η συνολική συνεχής απασχόληση να μην ξεπερνά σε καμιά περίπτωση τις 8 ώρες την ημέρα. Ελάχιστος αριθμός ωρών ανάπαυσης εκτός του πλοίου 16 ώρες την ημέρα. Να διατηρηθούν όλες οι ειδικότητες στα πλοία αυτά και η οργανική τους σύνθεση να καθορίζεται με βάση τις αυξημένες ανάγκες τους, την ασφάλεια των επιβαινόντων και με βάση τους κόρους ολικής χωρητικότητας, μήκους πλοίου, ισχύος προωστήριων μηχανών, αριθμού επιβατών και οχημάτων.