Αναδρομική έκθεση έργων του ζωγράφου Γιώργου Μαυροΐδη, εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες στο Πολιτιστικό Κέντρο Πατρών του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τράπεζας (πλατεία Γεωργίου Α' και Κορίνθου). Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 4 Ιουνίου, συνοδεύεται από λεύκωμα με κείμενο της Μάρθας Χριστοφόγλου και επτά σχέδια του καλλιτέχνη από τη σειρά «Η γυναίκα με το φεγγάρι».
«Τα νεανικά μου χρόνια», αναφέρει ο καλλιτέχνης, «ήτανε δύσκολα μέσα στις συνθήκες που επικρατούσαν σ' αυτόν τον τόπο. Αρχίζουν με την καταστροφή της Μικράς Ασίας, συνεχίζονται με δικτατορίες και φτάνουν στο μεγάλο πόλεμο. Την Κατοχή, μαζί με τη μητέρα μου, που ήταν γενναία γυναίκα, την πέρασα άθλια, αλλά όχι χειρότερα από τόσους που βασανίστηκαν και πέθαναν».
Στη ζωγραφική υπήρξε αυτοδίδακτος, ενώ έφηβος δούλευε μαζί με το φίλο του Γιάννη Τσαρούχη. Αργότερα (1985), ο Γ. Τσαρούχης έγραφε για το φίλο του Γ. Μαυροΐδη «Πειθαρχεί ο Μαυροΐδης στους νόμους της ζωγραφικής, που, αν δεν είναι αιώνιοι (μάλλον είναι), δεν αλλάζουν κάθε εβδομάδα, όπως το θέλουν μερικοί έμποροι. Θα τον έλεγα αφηρημένο αν οι αφαιρέσεις του χρησίμευαν για να αφαιρεί ό,τι χρειάζεται, κρατώντας ό,τι δε χρειάζεται. Ο Μαυροΐδης τα μεταφράζει όλα στη γλώσσα της ζωγραφικής. Κάθε φορά που πιάνει το πινέλο στα χέρια του είναι έτοιμος να μεταφράσει την όρασή του, το νόημα των πραγμάτων στη γλώσσα της ζωγραφικής που κατέχει. Δεν είδα ποτέ μ' ένα τίποτα να γίνεται ένα αποτέλεσμα τόσο βαρύ και γεμάτο».
Το 1950 ο καλλιτέχνης πήγε στο Παρίσι, όπου μελέτησε τη μουσειακή και μοντέρνα ζωγραφική και διαμόρφωσε τη δική του αντίληψη για τη μορφή και τις κατευθύνσεις της σύγχρονης τέχνης. Το 1959 εκλέχτηκε καθηγητής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, στην έδρα ζωγραφικής (θέση που διατήρησε ως το 1981) και το 1977-'78, πρύτανης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Ως καθηγητής διακρίθηκε και για τους αγώνες του για την αυτονομία της ΑΣΚΤ, αλλά και για τους πολλούς σημαντικούς μαθητές που ανέδειξε.
«Η γραφή του καλλιτέχνη είναι προσωπική, όπως η φωνή του ποιητή, εξίσου μοναχική, με τις ίδιες περίπου προσδοκίες επικοινωνίας. Μεταφέρει φωτεινές εικόνες προσιτές σε όλους, μαζί με σκιές βιωμάτων, μνήμες και ψήγματα ιστορίας. Ως ζωγράφος και ως ποιητής, ο Μαυροΐδης εκθέτει έντεχνες αποδόσεις των φαινομένων, αντανακλάσεις μυστικών αναμετρήσεων με τον αιώνιο αγαθό δαίμονα της τέχνης. Πίσω από το έργο ζουν αγαπημένα φαντάσματα, αισθήματα και ιδέες, στον απόηχο της πάλης του καλλιτέχνη μαζί τους, την οποία μαντεύουμε σκληρή και αμφίρροπη. Οι εξάρσεις του αγώνα εξευγενίζουν το αποτέλεσμα, ώστε ο θεατής να προσλάβει, διαμέσου της αισθητικής απόλαυσης, ένα μέρος της αλήθειας του έργου».
Ο Γ. Μαυροΐδης, αναφερόμενος στη ζωγραφική του, σημειώνει: «Ζωγραφίζω από μικρό παιδί και τα έργα μου πιστεύω πως γίνονται για να μιλούν για τη ζωή ζωγραφικά, κάτι που είναι δύσκολο, όπως δύσκολο είναι να κρίνω εγώ αν το πετυχαίνουν. Τα περιστατικά και οι περιπέτειες μιας μακριάς ζωής πρέπει να γίνουν ένα με τη ζωγραφική μου προσπάθεια, όπως και λίγα πρόσωπα, άντρες και γυναίκες, που τα θυμάμαι πάντα με αγάπη σαν όνειρα απραγματοποίητα, γιατί έτσι είναι η ζωή».