Toyota Mou Ra Tou
Σκληροπυρηνικά πισωκίνητο

Ενα γνήσιο roadster παρουσίασε η Toyota με το νέο MR2. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται αποκλειστικά στους θιασώτες της χωρίς συμβιβασμούς οδήγησης

Κυριακή 7 Μάη 2000

Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο και η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Το MR2 έχει δεχτεί περισσή φροντίδα από τους μηχανικούς στον τομέα της μείωσης του βάρους. Ο συνδυασμός των 140 ίππων και των 950 κιλών δίνει αναλογία βάρους ανά ίππο 6,96 που είναι η κορυφαία της κατηγορίας. Το roadster επιταχύνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα, επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα και τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας.

Αν όμως τα νούμερα δίνουν μια εντύπωση για τις δυνατότητες του MR2, δε βοηθούν να καταλάβει κάποιος την αίσθηση της οδήγησής του. Το roadster της Toyota, πρέπει να βρίσκεται σε έμπειρα και εκπαιδευμένα χέρια σε γρήγορα πισωκίνητα αυτοκίνητα. Τότε αποτελεί ένα παιχνίδι που προσφέρει ευχαρίστηση και καλούς χρόνους σε δρόμους με στροφές. Αν το MR2 πέσει σε κακά χέρια μπορεί να αποδεχτεί από δύσκολο και κουραστικό έως και επικίνδυνο, ιδίως αν ο απαίδευτος οδηγός προσπαθήσει να το πάει με το γκάζι στο πάτωμα.

Το MR2 πάντως, αν και η ιδιαίτερα θελκτική εμφάνισή του ίσως προϊδεάζει, δεν είναι για όσους θέλουν ένα «μουράτο» αυτοκίνητο. Οι μηχανικοί της Toyota το προίκισαν με τεχνολογία VUT-i, μακρύ μεταξόνιο και φαρδύ μετατρόχιο για να είναι σταθερό, καθώς και χαμηλό κέντρο βάρους. Το αμάξωμα είναι στιβαρό και άκαμπτο και στο βασικό εξοπλισμό ασφαλείας συμπεριλαμβάνονται αερόσακος οδηγού - συνοδηγού και ζώνες με προεντατήρες.


Τα φρένα ελέγχονται από σύστημα ABS και ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης. Το σασμάν είναι πέντε σχέσεων, αν και ίσως εδώ ταίριαξε το εξάρι που γνωρίσαμε στην Celica και την Corolla. Πάντως, εκτός των καλών επιδόσεων το MR2 τα καταφέρνει και στον τομέα της κατανάλωσης, αφού καταναλώνει 7,4 λίτρα σε 100 χλμ. μεικτής οδήγησης, κάτι που το ξεχωρίζει ανάμεσα στα άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Στον τομέα της άνεσης, χάρη κυρίως στην ανάρτηση, το MR2 τα καταφέρνει αρκετά καλά, αν και η εργονομία είναι κλασική για την κατηγορία, τοποθετώντας σε πρώτο πλάνο τη σπορ θέση οδήγησης. Στον έλεγχο των «γλιστρημάτων» που είναι αναμενόμενα για ένα δυνατό πισωκίνητο και πανάλαφρο αυτοκίνητο, συμβάλλουν τα φαρδιά ελαστικά 185/55R15 εμπρός και 205/50 R15 πίσω.

Το MR2 προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ευχαρίστηση αν οδηγηθεί ξεσκέπαστο. Μέχρι τα 180 χλμ./ώρα που είδαμε στο κοντέρ, οι στροβιλισμοί δεν ήταν ιδιαίτερα ενοχλητικοί, ενώ με κλειστή την κουκούλα οι θόρυβοι δεν ήταν έντονοι. Η κουκούλα ανοίγει και κλείνει εύκολα, χωρίς να απαιτεί να βγει ο οδηγός από το αυτοκίνητο, και χάρη στο ότι γίνεται μόνο δύο κομμάτια, αποθηκεύεται αμέσως. Θετικό το γεγονός ότι το πίσω παρμπρίζ αποτελείται από πραγματικό τζάμι και όχι από ζελατίνα. Αυτό βέβαια έχει να κάνει και με την τιμή των 9.350.000 δρχ.


Η Toyota βέβαια υπόσχεται ότι χάρη στην απόλυτη κάλυψη των 6 ετών ή των 180.000 χιλιομέτρων, ο αγοραστής θα έχει το κεφάλι του ήσυχο. Το MR2 δεν απευθύνεται ούτως ή άλλως στους οδηγούς που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο ως απλό μέσο μετακίνησης. Η χρηστική πλευρά του roaster είναι σαφέστατα υποβαθμισμένη, ή μάλλον εξαφανισμένη. Ακριβώς όπως το πορτ-παγκάζ που οι σχεδιαστές ξέχασαν να σχεδιάσουν και το αντικατέστησαν με χώρο για δυο χαρτοφύλακες πίσω από τα δύο καθίσματα των τυχερών, κατά τα άλλα επιβατών.