Associated Press |
Η Οδηγία προέβλεπε ένα ποινικό πλαίσιο, ακόμα χειρότερο από αυτό που ήδη υπάρχει σε βάρος των ναυτεργατών (πρόστιμα και φυλάκιση) και μόνο πρόστιμα σε βάρος των πλοιοκτητών. Ακριβώς αυτά τα πρόστιμα για τους εφοπλιστές αποτέλεσαν και το λόγο της καταψήφισης της Οδηγίας από την Ελλάδα. Βέβαια, στις δηλώσεις του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, ο οποίος εκπροσώπησε τη χώρα στη Σύνοδο, μαζί με τον υπουργό Δικαιοσύνης Αν. Παπαληγούρα, προσπάθησε να πείσει ότι ο βασικός λόγος που δεν αποδέχτηκε την οδηγία ήταν οι κυρώσεις σε βάρος των ναυτικών, όμως είναι πασίγνωστο ότι ο ίδιος έφυγε από την Ελλάδα, γνωρίζοντας τη σαφή σχετική άποψη των εφοπλιστών.
Οσον αφορά στο δήθεν ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την προστασία του περιβάλλοντος, αυτό πια γίνεται ...ολοφάνερο από τους αντιδραστικούς κανονισμούς της που δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να τροφοδοτούν την εφοπλιστική ασυδοσία και να αναδεικνύουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο και τα πλοκάμια του κράτος εν κράτει στις θάλασσες. Μια τρανταχτή απόδειξη αποτελεί ο κανονισμός της, με τον οποίο οι Νηογνώμονες, βασικοί ελεγκτικοί οργανισμοί πλοίων που πιστοποιούν την αξιοπλοΐα τους, μετατράπηκαν σε ιδιωτικές άκρως κερδοσκοπικές και επικίνδυνες επιχειρήσεις, άμεσα διαπλεκόμενες με τους εφοπλιστές και μάλιστα τόσο, ώστε οι εφοπλιστές, όπως στην περίπτωση του Ελληνικού, να είναι οι βασικοί τους μέτοχοι!