«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ»
Συνέντευξη εντυπώσεων και αποπροσανατολισμού
Παρασκευή 12 Μάη 2000

...Αλεργικοί στις κινητοποιήσεις εμφανίστηκαν και χτες οι συνδικαλιστές των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Αυτόνομης Παρέμβασης» στην «ΟΑ». Στη φωτογραφία άποψη από παλαιότερη κινητοποίηση των εργαζομένων
Συνέντευξη περισσότερο για τις εντυπώσεις και όχι για την ουσία, παραχώρησαν χτες οι εκπρόσωποι της Επαγγελματικής Ενωσης Αέρος Ελλάδος (ΕΕΑΕ), δηλαδή του σωματείου των διοικητικών υπαλλήλων της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ).

Χωρίς την παραμικρή αναφορά στους εργαζόμενους, που είναι η «ψυχή» της εταιρίας, η πλειοψηφία της διοίκησης του κλάδου επανέλαβε ανέξοδες καταγγελίες σε βάρος των Βρετανών «μάνατζερ» της ΟΑ, επιτέθηκε φραστικά κατά του προηγούμενου υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη και στο τέλος κάλεσε σε συνεργασία την κυβέρνηση και το νέο υπουργό Χρ. Βερελή για τη... σωτηρία του εθνικού αερομεταφορέα! Από τη χτεσινή συνέντευξη απείχαν οι εκπρόσωποι της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης (ΕΣΚ), επισημαίνοντας ότι το ΔΣ της Ενωσης, ουσιαστικά το μόνο που ζητά από την κυβέρνηση είναι η πιστή τήρηση της συμφωνίας που απέστειλε η ίδια τον περασμένο Ιούλη, όταν εγκαθιστούσε τους Βρετανούς «μάνατζερ». Μια συμφωνία, που είχε ως πρωταρχικό και κομβικό σημείο τη μετοχοποίηση της ΟΑ μέχρι 49%. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, τότε, είχαν αποχωρήσει οι εκπρόσωποι της ΕΣΚ μαζί με δυνάμεις της «Αυτόνομης Παρέμβασης» (πρόσκειται στο ΣΥΝ) από το συνέδριο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), κατά το οποίο οι υπόλοιπες παρατάξεις ενέκριναν τη συμφωνία. Ωστόσο, στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου συμμετείχε και ο εκπρόσωπος της «Αυτόνομης Παρέμβασης».

Ανάμεσα στις φραστικές καταγγελίες των εκπροσώπων της Ενωσης ήταν ότι «η εκχώρηση του 20% της ΟΑ στην "Μπρίτις Εργουέις" (ΒΑ), στην παρούσα φάση με οικτρή οικονομική κατάσταση θα συνιστούσε πράξη εθνικής μειοδοσίας». Οτι ο Τ. Μαντέλης τήρησε «πολιτικά άτολμη και ίσως ύποπτη στάση» στο θέμα της αγοραπωλησίας των αεροπλάνων, που αποφάσισαν οι Βρετανοί «μάνατζερ» με οριακή πλειοψηφία παραμονές των εκλογών. Οτι οι ξένοι διαχειριστές της ΟΑ είναι πράκτορες της ΒΑ και ξεπουλούν τον εθνικό αερομεταφορέα αντί να τον αναπτύξουν. Μίλησαν για απόκλιση των οικονομικών αποτελεσμάτων κατά 217% σε σύγκριση με το «επιχειρησιακό πρόγραμμα» που έχουν καταρτίσει και πρόσθεσαν ότι το ταμειακό έλλειμμα της εταιρίας αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 14,5 δισ. δρχ. και όχι 8,5 δισ. δρχ., που το παρουσιάζουν οι Βρετανοί. Να σημειωθεί εδώ ότι η ΟΑ εξέδωσε χτες βράδυ ανακοίνωση, στην οποία χωρίς να παραθέτει οικονομικά στοιχεία, κάνει λόγο για σημαντική βελτίωση στην απόδοση της λειτουργίας της ΟΑ κατά το πρώτο τετράμηνο του 2000. Με άλλη ανακοίνωσή της, σε απάντηση της καταγγελίας των εκπροσώπων της ΕΕΑΕ ότι έχουν εξαφανιστεί από τα έντυπα οι έξι κύκλοι, που είναι το σήμα κατατεθέν της ΟΑ, αναφέρει ότι «η διοίκηση ουδεμία πρόθεση έχει να προχωρήσει σε αλλαγή του ονόματος ή του σήματος της εταιρίας» και ότι το έντυπο δρομολογίων, κυκλοφόρησε χωρίς τους κύκλους, λόγω λάθους της εταιρίας που επιμελείται την έκδοση του εντύπου. Το λάθος εντοπίστηκε και το νέο έντυπο δρομολογίων, που θα κυκλοφορήσει από τις 18 Ιούνη, θα φέρει το πλήρες λογότυπο της ΟΑ.

Η άποψη της ΕΣΚ

Ο Στ. Μανούσος , ταμίας της ΕΕΑΕ και στέλεχος της ΕΣΚ, σχολιάζοντας τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, επισημαίνει ότι όλες αυτές οι ενέργειες είναι συνέχεια των μέχρι τώρα πολλών φραστικών αντιπαραθέσεων που κάνει η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ προκειμένου να αποπροσανατολίσει τους εργαζόμενους και να βοηθήσει την κυβέρνηση να υλοποιήσει τον προδιαγεγραμμένο στόχο της για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα. Υπενθυμίζει ότι ανάλογες φραστικές επιθέσεις με αυτή κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών Τ. Μαντέλη, εξαπολύει η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ κάθε φορά που αλλάζει υπουργός, αλλά στη συνέχεια υπάρχει αγαστή συνεργασία, που οδηγεί και στην αποδοχή εκ μέρους των ηγεσιών των συνδικάτων των όποιων «εξυγιαντικών προγραμμάτων» αποφασίζει η κυβέρνηση! Για μας, τονίζει ο Στ. Μανούσος, η λύση είναι μια: Καθαρή δέσμευση από την πλευρά της κυβέρνησης, ότι η ΟΑ παραμένει 100% στο Δημόσιο, ώστε να κλείσει τις ορέξεις του μεγάλου κεφαλαίου, και στη συνέχεια εκπόνηση αναπτυξιακού προγράμματος, που θα έχει στόχο, πρώτα και κύρια την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου, του εθνικού συμφέροντος και του συμφέροντος των εργαζομένων. Επειδή, όμως δεν τρέφουμε αυταπάτες και δεν περιμένουμε απ' αυτή την κυβέρνηση να κάνει τέτοια στροφή στην πολιτική της, θεωρούμε ότι η μόνη διέξοδος είναι η συσπείρωση των εργαζομένων από τα κάτω, με πρωτοπορία την ΕΣΚ και όποιες άλλες ταξικές δυνάμεις υπάρχουν στο χώρο, προκειμένου να συγκροτηθεί ένας ταξικός πόλος, που μαζί με τους εργαζόμενους θα έρθει ρε ρήξη με αυτή την πολιτική που έχει φέρει σ' αυτή την κατάσταση τον εθνικό αερομεταφορέα.